Aankoop nieuwe Rolex GMT 2

Dag Iedereen,

Ik ben nooit geen Rolexfan geweest maar een GMT 2 master op jubilee band kan ik mogelijks wel smaken. Ik wist niet dat deze op de website officieel “slechts” een 9000 euro kostte… op chrono24 en andere kanalen durven ze quasi het dubbele vragen…

Is het mogelijk dergelijk horloge via het officiële kanaal aan de officiële prijs te krijgen? Ik neem aan dat er gigantische wachtrijen zijn. Een aan te bevelen Belgische dealer?

Is het interessant om dergelijke Rolex aan de collectie toe te voegen als soort belegging?

Sorry voor de eventuele domme vragen :blush:

3 likes

Die bestaan niet, het zijn wel vragen die hier op het forum al uitgebreid zijn besproken en vaak voor enige ophef zorgen. Mijn advies: gebruik eens de zoekfunctie, succes!

6 likes

:point_up:

Dat gezegd hebbende:

Je geeft zelf het antwoord al :wink:

Dat is een beetje persoonlijk maar ik ben van mening dat horloges slechte investeringen zijn

2 likes

Dat ligt er aan hoeveel je er aanschaft, hoe lang je ze bewaart, en voor hoeveel je ze weer van de hand doet.
Met één exemplaar is de kans dat je binnen een paar maanden kunt rentenieren niet zo heel groot.

1 like

Over Rolex als belegging is al genoeg gepraat hier. Ja, die bubbel zet nog steeds uit.

Maar

9000 - 18000 ballen voor iets wat je “mogelijk wel kunt smaken”? Serieus? Poep je goudkorrels of zo? Want als ik dat geld uit zou geven aan iets totaal triviaals moest ik het echt wel graag willen hebben. Maar dit loopt nou niet over van enthousiasme.

Dan trok ik het geld niever als extra aflossing van de hypotheek af.

10 likes

Hoi
Deze Rolex is dermate populair dat het lastig is om hem te bemachten.
Of je moet een goede relatie hebben met de lokale Rolex-dealer. Anders ben je meestal aangewezen op het grijze circuit waar ze het dubbele vragen van de oorspronkelijke prijs.

Het is raar maar waar.
Wachten op een nieuw horloge kan soms zijn vruchten afwerpen. Maar voor (heel) vele blijft het bij wachten.

4 likes

Ik heb een hekel aan alles in deze zin.

17 likes

Ik ben een beetje Rolex moe, wachtlijst moe en beleggings moe.

Ze maken best leuke dingen maar heb er geen verlangen naar en die bubbel is wat het is. Een bubbel.
En voor velen slechts interessant omdat het duur is m.i.

En nu gaat dit topic op negeren :+1:

7 likes

Dat laatste levert ook niet zoveel op. Denk dat een Rolex momenteel meer rendement geeft dan dat je besparing op je hypotheek hebt.
Maar dat terzijde.

Alles is relatief. Misschien koopt deze best man een Rolex van 10k net zo makkelijk als jij een keer uit eten gaat met de fam. Wellicht heeft ie een bedrijf met 100man op de loonlijst en was hij op zijn 40ste al binnen en werkt de laatste 10 jaar nog voor de lol.

U dont know
En het is allemaal relatief.

4 likes

Beste TS,

Het zijn goede vragen en zoals gezegd zijn helaas deze vragen ook al vaak gesteld.

Sinds de gap tussen ‘list price’ en ‘verkoopprijs buiten de AD’ zo groot is, maakt het niet uit of je fan bent of niet… je wil hem. De een omdat hij hem mooi vindt en de ander omdat het een goede investering is.

Rolex speelt hier heel goed op in door het aanbod lager te houden dan de vraag. AD’s proberen met het beperkte aanbod zo goed mogelijk hun bedrijfsvoering te doen.

Gisteren startte @bvloon met alle goede bedoelingen nog een topic met als doel dat Rolex niet de overhand neemt in de discussies op een algmeen horloge forum.

Ik was niet voor, maar begin steeds meer te voelen voor een apart Rolex gedeelte, waar het alleen daar over Rolex gaat.

3 likes

Beleggen gaat me inmiddels tegenstaan…

1 like

Daarom vroeg ik ook of hij goudkorrels poepte. Wat betreft dat rendement op die hypotheek… Hoger of lager mag de vraag zijn, het is in ieder geval vaststaand, niet diefstalgevoelig en er komen geen onderhoudskosten bij. :slight_smile:

Kortom, je kunt rustig pitten en je weet wat je exact bespaart.

Ik weet het, mijn risicomijdende gedrag maakt me een slechte entrepeneur in vele ogen. :+1:

Ik ergens ook. Ik wordt er schijtziek van, eerlijk gezegd. Het voordeel daarvan is dat ik een ouderwetse Speedy en Breitling steeds meer begin te waarderen. :sunny: Ik zat laatst al naar een hele rits Aquaracers te loeren met de gedachte “Hé, wat verfrissend, zo’n eigen smoel”. Kun je nagaan.

6 likes

Haha… dat is toch wel weer goed dan.
Niet verder vertellen hoor, maar ik heb gisteren gezocht naar een vintage Invicta… komt door het enthousiasme van @Chillekasper.

6 likes

Het GS-Woord is nog niet gevallen :joy:

6 likes

Euh ?
Ga even praten met mensen die in 2007/2008 een huis gekocht hebben. Die staat nu net weer een beetje kiet na 10 jaar onder water te hebben gestaan.
Als jij 10k in je huis stopt en de markt zit een beetje tegen, dan ben je die 10k heel snel weer kwijt.
En het huis heeft ook onderhoud nodig. :shushing_face::upside_down_face:

Dat is dan ook geen goede investering natuurlijk.

2 likes

:joy::joy:

Ik ben er al schijtziek van dat gedweep met die onzin. Ik gun ieder zijn ding maar het lijkt wel alsof het moet. Alsof het hoort als je horloges leuk vind. Ik ga het merk en zijn modellen en sommige dragers steeds minder leuk vinden. Die bubbel mag klappen van mij.

Ik zou het ook graag op een grote hoop zien want dit merk heeft de overhand ondertussen en snap ook alle escalaties wel. Het is niet leuk meer.

6 likes

Hahaha ik laatst ook al. Snel wezen want er komt een run op die dingen geloof ik. Die @Chillekasper hè!

3 likes