Aankoop Panerai

Hoi

Ik betrap mezelf erop dat ik meer en meer interesse krijg in Panerai. Het merk, de geschiedenis, maar vooral de modellen. Nu hoor ik hier en daar dat Panerai overlaatst is uitgekomen met nieuwe modellen (100m waterproof, springbars etc). Dit lijkt niet goed onthaalt te worden door de watch community. Nu is mijn vraag, gaan voor een nieuw model met inhouse movement of een ‘oud’ (lees met gemodificeerd Unitas). Ik denk hierbij aan een 510 vs 111 etc… iemand ervaring met zowel inhouse als unitas?

Bedankt!

Ha,

Ikzelf heb al redelijk wat panerai gedragen. Ikzelf vind de cleane dial (zonder de 8 days) van de 111 mooier. Dat is toch de sterke kant van Panerai. Het uurwerk van de 111 is een werkpaard en een makkelijk/goedkoper te onderhouden/af te regelen.

Uiteindelijk kiezen wat jezelf mooi vind. De 111 is ook wat goedkoper aan te komen uiteraard.

Groet

Tevreden van het merk in het algemeen? [quote=“eddegroot, post:2, topic:102164, full:true”]
Ha,

Ikzelf heb al redelijk wat panerai gedragen. Ikzelf vind de cleane dial (zonder de 8 days) van de 111 mooier. Dat is toch de sterke kant van Panerai. Het uurwerk van de 111 is een werkpaard en een makkelijk/goedkoper te onderhouden/af te regelen.

Uiteindelijk kiezen wat jezelf mooi vind. De 111 is ook wat goedkoper aan te komen uiteraard.

Groet
[/quote]

Zeker. Ik heb echt al heel veel horloges/merken gedragen. Ik vind voor de casual / vrije tijd gelegenheden mijn pam perfect. Hij loopt super op tijd (1 a 2 sec voor per 24h). Ik vind de luminor 44mm kast comfortabel met een mooie présence.

Af en toe een ander bandje en je hebt weer een nieuwe klok! Ik kan zeggen dat mijn pam24 vergeleken met veel anderen al lang in mijn bezit is en veel wristtime krijgt.

Plaatje voor het gevoel

4 likes

Prachtig… suggesties qua strapmakers?

Phoe, dat zijn er veel.

Mijn favoriete banden komen van: Simona di Stefano , Florence

Distefanostraps.com

Tip, Facebook groep: Panerai, komen heel veel straps voorbij.

Groet

Schaamteloze zelfpromotie dit…

Haha nee geintje, goed topic! :+1:t2:

2 likes

Gewoon het beste bandjestopic op HF :wink: :thumbsup:

2 likes

Ik heb een Panerai 111. Een heerlijk horloge waar je eindeloos kan variëren qua straps…

http://www.horlogeforum.nl/t/veelzijdigheid-pam-na/77521

1 like

Zit er de laatste tijd ook naar te kijken. Ik word alleen gek van horloges zonder datum… en juist de datum maakt veel modellen van Panerai minder clean.

1 like

Voor mij moet een PAM zo clean mogelijk! Dus geen datum, logo, geen chrono, geen Power reserve, geen hoeveelheid dagen, geen automaat ; zelfs de “open 9” van de 112 prefereer ik boven de small seconds van de 111. Wel een sandwich dial!

Edit- ik heb ook wel een paar erg fraaie submersibles voorbij zien komen de laatste tijd!

6 likes

Bestaat er een Panerai met sandwich dial en radiomir kroon in 42-44mm case? Dat zou mijn ideale combi zijn denk ik.

De 512 heeft een verbeterde Radiomir kroon :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hey, leuke topic.
Ik vind het zelf ook knappe horloges. Zelf heb ik onlangs een speedy gekocht. Super mooi en helemaal mijn ding. Maar eerlijk gezegd vind ik de Luminors nog mooier. In’t echt zo knap !
Succes met je zoektocht, ik hoop dat er veel reactie komt op de topic.

1 like

Topper !! Heel mooi.

Leuk, nog een vroege PAM24 liefhebber :+1:

Hier mijn C serie:

5 likes

Een reden te meer om meerdere horloges aan te schaffen denk ik zo :smiley:

Iemand ervaringen met Toshi straps?

yep. Aardige vent. Ik heb daar een lime groene band gekocht voor de zomer. Goede prijs/kwaliteit. Op zijn site zie je een review van die lime groene band met mijn foto’s op mijn pam372.

Groet