Ik sta op het punt om bij een particuliere verkoper een sea dweller te gaan, bekijken.
Deze heeft geen doos of papieren, ook geen onderhoudsgeschiedenis. Ikzelf ben verre van een rolex kenner,
en heb eigenlijk een beetje schrik om deze uitgave te doen bij een verkoper die ik niet ken, en die me maar weinig garanties kan bieden.
De prijs is redelijk, maar ook niet onrealistisch laag
Het horlogeriemuseum in Mechelen (Lange Schipstraat), zijn de toppers van België.
Maar voor dit horloge zou ik zeker niet gaan. Deze Rolex vereist toch documenten en originele doos
te hebben. Je koopt zulke horloges beter bij een erkende juwelier zoals Juwelier Burger in Maastricht of
Filipucci wat al eerder vermeld werd. Daar betaal je vaak niet meer dan particulier en je bent zeker dat
je geen rommel gekocht hebt. Hierbij komt nog eens dat al hun verkochte horloges reeds een onderhoud
kregen alvorens ze over de toonbank zullen gaan. Dat is een garantie die een particulier je niet zal
geven. Dus, een wijze raad, niet doen!!
Buy the seller. Bij geen lekker gevoel niet doen, zeker niet voor dat geld. Of zoals hierboven voorgesteld op echtheid laten checken bij een AD. Wellicht kunnen zij ook in de computer kijken naar onderhoudshistorie? Ik weet dat een AD dat destijds wel bij een Hamilton van mij kon zien.
Verder overigens een super klok, daar zou ik (indien allemaal correct blijkt) geen twijfels over hebben.
Alles is al gezegd dus verder niet veel aan toe te voegen. Behalve dat mits je een doorgewinterde Rolex kenner bent je de gok wel zou kunnen wagen, in jou geval kan deze man je alles wijs maken. Ik zou m dus lekker laten liggen, daarnaast als blijkt dat een en ander niet correct is (vooral bij Rolexen luistert t erg nauw) krijg je zoiets niet gauw verkocht om de door jouzelf aangehaalde redenen. Succes en veel wijsheid
In het verleden heb ik al ooit eens lang getwijfeld bij een gelijkaardige. Was dan toch opeens verkocht. Ik heb er nog spijt van. Deze had dan wel nog de aankoopfacturen van een erkende handelaar.
Niet doen. Je weet niet of deze binnenkort een servicebeurt van €800+ nodig heeft en zonder papieren kan hij ooit gestolen zijn geweest. Zoiets zou ik gewoon bij een juwelier kopen.