Aankoop rolex sea dweller. Verstandig of niet

Kan dat?? Wil AD wel helpen?

Als ik zo de foto bekijk met dat schroevendraaiersetje zou ik al bedenkingen krijgen.
:grin:

3 likes

Correctie, Woertys heeft ook een boutique in Knokke…

Een goede AD wel

Ben geen expert, maar óf die band heeft veel rek…óf hij is niet helemaal koosjer…

Je kijkt zo tussen de eerste schakels door…dan lukt bij mijne niet…nou ja, bijna niet.
Ook lijken de schakels iets anders dan ik gewend ben, maar jan me vergissen…

Op basis van deze foto, voor mij een no-go…

Die heb ik ook voor de band. Juist omdat ze niet messcherp zijn geslepen :wink:

Fort Knox Knokke?

Dat was mijn eerste gedachte ook, dit heeft een hoog Hobby Bob gehalte.

Bij twijfel niet inhalen… Er zijn zat complete Dwellers op de markt bij betrouwbare aanbieders.

Ik vind dat er wel heel veel wordt geroepen over doos en papieren.
Waarom?

1. denken jullie nu echt dat die bij de betere namaak niet bij zitten?
  2. of als het jullie om de waarde te doen is, inderdaad een paar 100€ waard, maar zolang dit in de prijs verrekend zit is er niets aan de hand, toch?

Die doos en papieren lijkt wel een standaard antwoord geworden dat iedereen direct roept maar die draag je heus niet om de pols hoor.

3 likes
  1. Als je (ook de betere) namaak er niet uit kunt vissen is dit een lastige markt om in te kopen, ik zou dan wat hulp zoeken van een kenner of naar een verkoper met goede reputatie gaan.

2. Aanwezigheid van papieren verhoogt de prijs maar maakt een eventuele verkoop ook wat eenvoudiger. Het is inderdaad een persoonlijke afweging of je daar extra voor wil betalen. Sommigen vinden het leuk om een complete set te hebben, anderen gooien een doos en papieren meteen in de kast.
    De kans op de aankoop van een gestolen horloge is ook wat kleiner als er papieren etc bij zitten.

1 like

Wellicht heb je gelijk, D+P lijkt soms het evangelie wel. In sommige gevallen (dit item ook) kan het echter 'best een factor in het totaal-plaatje zijn…

1 like

Doos en papieren maakt de kans dat het horloge gestolen is kleiner. Zonder doos en papieren bij een particulier kan de prijs wel zijn aangepast, maar heb je geen controle op gestolen waar. Bij je servicebeurt bij Rolex kan je dan voor een onaangename verrassing komen te staan. Ik zou dit risico voor enkele honderden euro’s niet lopen. Checken bij AD of kopen waar je vertrouwen hebt.

Jammer genoeg bewaren de meeste mensen hun horloge bij de doos en de papieren :confused:

Wat is niet onrealistisch laag?? En de schroevendraaiersset is van de Praxis en kost 4,29. Niet echt een vertrouwenwekkende combinatie.

Thewatchhouse en watchbox

Een Rolex zou ik nooit particulier kopen maar bij een erkende Juwelier die Vintage verkoopt.
Dan zit je ongetwijfeld goed.

Dozen leeg (op de reserve schakels na), papieren apart op een andere plek, horloges in een kluis…

Dat heb je altijd met alles hƩ! Sommige vinden Frans Bauer geweldig terwijl anderen
al beginnen te braken als men er over begint. Zo heeft iedereen zijn voor en tegen van
handelaren of wat dan ook. Ik weet toch uit ervaring dat ik er van overtuigd ben dat
deze vernoemde handelaren geen prutsers zijn maar eerlijk handelen. Zij kunnen
zich niet veroorloven om mensen te bedriegen. Wanneer ze een horloge aankopen
van 2 jaar oud, gaat dit geen service beurt krijgen bij verkoop maar dat wordt ook
voor zover ik het ervaren heb eerlijk medegedeeld door de verkopers.

1 like

En, hoe is dit afgelopen? Nog wezen kijken na dit topic of toch maar niet.

En, hoe is dit afgelopen? Nog wezen kijken na dit topic of toch maar niet.