Aankoop rolex submariner 14060

Voor alleen de klok zonder band vind ik het aardig aan de prijs(3500+datejust?)

Persoonlijk zou ik het zelf niet doen. Ik heb liever een submariner op een staalband die ik af en toe kan wisselen met een nato band.

Hier ook een 5513 te koop:
http://www.chrono24.nl/rolex/submariner-no-date--5513--id3860708.htm

Ik weet natuurlijk niet hoe compleet de 5513 is die jij op het oog hebt. Indien niet compleet dan kan je wellicht deze overwegen.

Ik neem aan dat je DJ wel meer waard is dan pak em beet 750 euro.

Die verkoper lacht zich de ballen uit zijn broek als je hier op ingaat…

1 like

Zelfs zonder papieren en box (waar ik even van uit ga) zou dat een slechte deal zijn.

Ps. Uit welk jaar is deze 5513?

Wat heb je nu voor DateJust ?
Sowieso niet doen… DJ’s zijn gewoon populair. Die ben je zo kwijt na 2 daagjes marktplaats.

Eigenlijk wil ik wel een originele staalband, ik kan misschien aan burger een vragen wat ik krijg voor mijn datejust.
Deze 5513 heeft wel geen doos of papieren.

Geen idee wat deze nu gaan. Heb het me zelfs nooit afgevraagd. Heb ze gewoon gehouden met de bedoeling van ooit in te ruilen met een Sub.
Hierbij een slechte foto
.

deze is uit 1977

Zeker niet doen
Mooie datejust met mooi plaat

In dat geval is de wijzerplaat niet origineel. Niet kopen zou mijn advies zijn.

hoe zie je dat dan?? Ik wil eigenlijk wel wat bijleren??

Deze heeft opgelegde indexen en swiss op de wijzerplaat. Hier hoort een plaat in met geprinte indexen met de aanduiding swiss-T<25 in plaats van swiss. Dit duidt op een serviceplaat.

'77 is een matte plaat en dat is best wel basis kennis :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Ik heb eigenlijk nooit veel kennis van sub’s opgedaan omdat deze buiten mijn mogelijkheid lagen, en omdat ik hoofdzakelijk met omega bezig was. Best eerst een goede studie maken, en dan uitkijken, in plaats van op het eerste het beste te springen.

In ieder geval bedankt aan iedereen voor de goede raad en advies.

1 like

En/of een pb tje naar bepaalde forumleden - met kennis van zaken - mijn ervaring is dat de meeste je graag van advies dienen. :+1:

Via dit topic, weet ik al min of meer waar de kenners zitten.

1 like

Ook handig om een beeld te krijgen van wat er zoal internationaal wordt aangeboden.

http://www.watchrecon.com/?query=14060&last_days=21&brand=rolex

1 like

@malus65 heeft het antwoord al gegeven over de wijzerplaat. Maar schaam je niet om vragen te stellen hoor, daar is dit forum voor.
Maar denk dat wanneer je googled op submariner verschillen of versies je al een heel eind komt.
Pb mag natuurlijk ook altijd.

Maar onthoudt, de wereld van vintage (subs) is zelfs voor gevorderden nog lastig.

2 likes