Aankoop rolex submariner 14060

Hello guys,

Dit week end ga ik een submariner 14060 gaan bekijken van de eerste generatie. Is compleet met doos en
garantiebonnen etc…

Ik ken echter zeer weinig of niks van rolex, en ik vermoed dat deze submariners wel een vat vol valkuilen zijn.

Iemand tips waar ik zeker op moet letten??

Alvast bedankt voor de info, en ik hou jullie op de hoogte.

Buy the seller

En als het te mooi is om waar te zijn dan is het dat meestal ook

Just my two cents

2 likes

De verkoper heb ik nog niet ontmoet. de prijs is niet verkeerd, maar ook niet onrealistisch weinig.

Post een foto…hoor je snel genoeg of het de real deal betreft. Kun je dat met redelijke zekerheid uitsluiten.

1 like

Foto en prijs even vermelden inderdaad.

Check sowieso even op een service dial en pip zonder tritium en of de kast en lugs niet rond gepolijst zijn en of het jaartal van de bracelet overeenkomt met het horloge

De datum van de laatste servicebeurt is ook handig, zo’n beurt kan in de papieren lopen

En natuurlijk of het serienummer tussen de lugs overeenkomt met de papieren

1 like

De fotos die ik nu heb kan ik niet posten. Morgen ga ik kijken. Heb me voorgenomen om nog niet te beslissen.
prijs is tussen 4500 en 5000.

Hou eerder €4500 en minder aan.
Particulier of handelaar?
Leeftijd?

Wie is de verkoper is het belangrijkste, er staan er o.a. een flink aantal bij de bekende partijen vanaf € 4.300,- incl doos, papieren en 1 jaar garantie.

Particulier, is een 92. En er is blijkbaar wel flink wat ruimte om te onderhandelen.

Ik heb wat op sites van bekende handelaren gekeken, weinig onder de 5000. Ik heb ook de voorkeur voor een iets oudere. (begin jaren 90 indien 14060)

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Wat is dan wel een eerlijke prijs voor een 92?? Misschien beter toch uitkijken voor mijn eerste keus een 5513, en dan
wat meer uitgeven. Zelf ben ik niet zo op de hoogte van de rolex prijzen, en heb ik teveel rekening gehouden met de 5513 prijzen.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Een full set van '99 met Swiss-dial incl. 1 jaar garantie voor € 4300,-, nette prijs, toch?

1 like

Heren, klopt. ik heb me een beetje laten gaan door de prijzen van de 5513 waar ik eerst voor aan het kijken was.
14060 is inderdaad te vinden voor net boven de 4000 bij een handelaar inclusief waarborg.
Ik laat het nog even bezinken, misschien moet ik eerst proberen te weten te komen hoeveel marge voor onderhandelen er is voor ik verder ga met deze verkoper.

Je geeft in je openingspost aan zeer weinig of niks van Rolex te weten. Toch wil je er graag een ? Dan zou ik me niet te druk maken om de juiste prijs. Als het horloge echt is en hij is netjes&compleet. Gewoon gaan kijken. Voelt het goed dan koop je gewoon de klok die je graag wil… Toch ?

@Helden de submariner is als het ware een beetje the grail voor mij. Zolang ik het niet kon heb ik er weinig aandacht
aan besteed, omdat het niet mogelijk was. Nu is het moment er, en ben ik een beetje aan het uitkijken. Maar het is niet omdat het nu kan, en dat het goed aanvoelt, dat ik teveel wil uitgeven, of een verkeerde koop wil doen.

Daar zit ik al een beetje op te azen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bij Uijen in Nijmegen ligt een mooie uit '91 voor €4250. Geen B/P maar wel garantie en zekerheid dat je wat goeds koopt. Staat op de 5e pagina op z’n website.

http://cdn.chrono24.com/images/uhren/images_43/s7/3412743d_xxl.jpg?v=1

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like