Aankoop rolex submariner 14060

Inderdaad rare insert. Die pip is gelijk uitgeboord.

Vanaf 5K heb je een 5513 transitie model met witgouden uurmarkeerders. Dan zou ik eerder een 14060 kopen denk ik.

Je moet eerder rond de 6 a 6.5K gaan denken als je een mooie vintage 5513 wil.

Volgens mij hebben alle 14060/14060M/114060 modellen 18K witgouden indices en wijzers.

Sorry maar…nu zijn er al veel te veel goede nep Rolex en als je geen diepe kennis hebt, zou ik ten minste:

  1. Kopen alleen maar in een winkel
  2. Investeren 100-200€ en iemand met ervaring huren die met jou meekomt, nog beter als een vriend is.
1 like

Ergens instappen zonder een bepaalde zekerheid is niet echt mijn stijl. toch zeker niet met dergelijke bedragen.

2 likes

Ik heb een foto van het klokje waar ik een beetje mijn zinnen had op gezet, maar die blijkbaar toch iets te duur uitvalt

.

Op de foto kan ik er niet veel van zeggen. Het is niet echt de allerbeste foto om te beoordelen of het een origineel exemplaar betreft ja of de nee. Ik zou zelf wel eerst wat kennis op doen m.b.t het horloge, voor de aankoop. Succes!

De klok ziet er voor mij goed uit,kan niet snel zo zien wat er niet klopt.
Wat wel niet klopt is de doos waar die in zit.

Dit gaat over die van Uyen? Die ziet er voor de rest namelijk wel goed uit vind ik.

De kleur van de pip deed mij meer fronsen.

Misschien rare vraag : wat is pip?

Dat is popiejopie taal van mij :-p gaat om de lume-pip het bolletje op 12 uur in de bezelinsert.

1 like

Voor zo ver ik kan zien betreft het een originele Rolex.

Het lijkt alleen net op de foto alsof de lume pip en bovenste indices wel geel verkleurd zijn en de rest niet.

Ook moet je er even goed opletten of het geen service hands betreffen.

Natuurlijk is de Rolex bij van Uyen een originele Rolex, deze jongens weten echt wel wat men inkoopt/inruilt/verkoopt. De verkleurde lumepip is origineel, de wijzers en wijzerplaat zijn waarschijnlijk vervangen hoewel het gezien het opschrift nog wel een pre-1999 wijzerplaat betreft.

1 like

Als je de vintage look mooi vindt en lekke grote tritium markers wilt, dan kan je ook eens kijken naar een Tudor 79090.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Misschien iets om over na te denken. De redenen dat ik een 14060m 2-liner heb genomen, zijn de volgende:

  • de 14060 hangt een beetje tussen de klassieke 5513 en de modernere modellen in
  • het is een tool duiker, tritium geeft geen licht meer, op m’n GMT kan ik dat waarderen, op m’n Sub niet
  • als je hem gaat dragen en voor de rest van je leven wilt houden, ga je in de toekomst serviceparts nodig hebben, service wijzers met lume of een lume pip op een tritium dial is echt een no-go
  • bij zo’n jonge vintage weet je niet hoe mooi de tritium gaat verkleuren

Nog een andere foto

Ben er zo goed als zeker van dat het luminova service hands betreffen.

Ik zou em overslaan, daar ga je spijt van krijgen, lichtgevende wijzers met een tritium plaat is niks.

1 like

De tudor 79090 is natuurlijk een waardig alternatief, maar het blijft het kleine broertje van de rolex.

Waaraan zie je dit?? Ik trek je advies niet in twijfel, maar probeer bij te leren.