Aan het feit dat de wijzers spierwit zijn en het tritium op de wijzerplaat en pip geel verkleurd is.
Het zouden ook tritium service hands kunnen zijn in het beste geval, maar dat denk ik niet.
Dan nog is zo’n kleurverschil niet echt begeerlijk.
Aan het feit dat de wijzers spierwit zijn en het tritium op de wijzerplaat en pip geel verkleurd is.
Het zouden ook tritium service hands kunnen zijn in het beste geval, maar dat denk ik niet.
Dan nog is zo’n kleurverschil niet echt begeerlijk.
En bovendien is de band behoorlijk gaar.
Het lijkt erop, maar dat kun je alleen in het donker zien. Ik heb zat exemplaren gezien waar het tritium van de wijzers en dial niet gelijk verkleuren.
Klopt. Dat soort exemplaren heb ik ook zat gezien. Echter lijkt het me onwaarschijnlijk dat een wijzerplaat en lume pip wel verkleuren en wijzers helemaal niet. Dat heb ik in ieder geval nog nooit gezien en zo’n horloge zou ik zelf nooit aanschaffen.
Ik heb ooit ergens gelezen, als de wijzers nog niet vervangen zijn, ze ooit wel eens zullen moeten vervangen worden, omdat ze verpulveren, en het poeder in het werk raakt. Of klopt dit niet?
Klopt, bij veel exemplaren uit de jaren 60 en begin 70 zie je gaten in de wijzers, ik weet niet of later de samenstelling van het tritium spul is aangepast, maar het lijkt me aannemelijk dat dit na verloop van tijd gewoon oplost, het blijft radioactief materiaal, ik lees ook hier en daar dat tritium na verloop van tijd de dial aantast
Op beide foto’s valt mij op dat de lug linksonder langer is dan rechtsonder.
Dit had ik nog niet gezien. Oog voor detail??
Waarschijnlijk heeft de rechtse lug(hier linksonder) ooit een duw gehad. Dit meen ik te zien op deze foto.
Lijkt ook of de pip iets beschadigd is, of zie ik dit verkeerd?
M.i. teveel minpuntjes dus lekker laten liggen.
dit is zo +1
Hier zit zo te zien wel heel erg veel rek op de band…
@goldie1709 Ik ben zelf ook naar een mooie vintage. Het is een beetje een jungle en het gaat om flinke bedragen. De vintage Rolex-gekte slaat nu ook over op de vintage Tudors en Heuers. Ik heb mezelf voorgenomen heul veul te lezen en te vragen. De adviezen van de medeforummers hierboven vind ik daarom echt waardevol. En pas in te stappen als het gevoel goed is. En als het er niet van komt, jammer dan. Zo sta ik er in.
Daarvoor is dit forum ook een super medium. Iedereen alvast bedankt voor de raad en advies.
Kroon zit ook scheef of is krom.
Sorry hoor, maar wat een "bagger"voor dat geld.
My 2-cents.
Elf.
Bij die foto van die in Nijmegen staat de kroon precies ook scheef.
Reken er maar niet op dat je op een (close-up) foto kunt zien of lugs gelijk zijn of dat een kroon al of niet een beetje scheef staat…kleine lenzen die niet perfect centraal boven een niet volledig symmetrisch voorwerp geplaatst worden… You get the “picture”!
Is eigenlijk ook wel waar.
Met wat meer foto,s nou komt de aap uit de mouw.
Verder zoeken,deze is denk van een beeldhouwer geweest!
Niks ten nadelen van Mark Uyen hoor want ik heb meerdere horloges gekocht van hem en ze service is top kan ik beamen.
In elk geval geen save queen inderdaad