Aankoop speedmaster

Goeiemiddag allen,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets heb gepost. Maar ik lees altijd met plezier mee met de andere discussies. Tijdens het lezen is de fascinatie voor de Omega speedmaster behoorlijk toegenomen. Zo erg zelfs dat ik er eentje wil aanschaffen. Ik ben nog een student dus een pre-moon zit er niet in :stuck_out_tongue: Het sparen gaat ‘‘slow but steady’’ maar aan het einde van de zomervakantie hoop ik dan toch genoeg geld bij elkaar te hebben. Nou kijk ik al een hele tijd rond op chrono24 maar ik kom er gewoon niet uit. Ik weet dat hier een aantal Omega adepten rondslingeren dus ik hoop dat zij mij wat verder kunnen helpen. Ik wil wel gewoon een betrouwbaar horloge hebben. Het liefste heb ik een automaat aangezien het opwinden wel eens vergeten word. Geen Mark II, en een minimale kastgrootte van zo’n 39 mm.

Ik hoop dat jullie me een duwtje in de juiste richting kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Douwe

Uhh, Speedmaster pro is gewoon handmatig opwinden.

Ik zou die kiezen. Groter, mooier, beter en goedkoper te servicen uurwerk dan de reduced auto.

Anders kom je uit op die broadarrowspeedmasters die weer ietsjes duurder zijn (en minder speedmasterachtig).

Dus gewoon een speedmaster pro. Voor een 1.500,- moet je een leuke kunnen vinden.

Hallo Douwe,

De OMEGA Speedmaster is één van de horloges die echt een “icoon” geworden zijn, mede door hun historische achtergrond. Zoals je weet is de Speedmaster het horloge dat in de jaren '60 door de NASA uit meerdere horloges waaronder ook Rolex werd geselecteerd voor de astronauten tijdens hun maanreizen. Tot op de dag van vandaag wordt dit horloge door de NASA-astronauten gedragen.

Je schrijft dat je het liefste een automaat wilt maar ben je ervan bewust dat de Speedmaster van origine juist een handopwinder is. Dit is bewust gedaan omdat er in de ruimte natuurlijk gewichtsloosheid heerst waardoor een automaat niet werkt. Tevens heeft de originele speedmaster kunststof “glas”; ook weer bewust omdat een gebroken “echt” glas in de gewichtsloze cabine van een ruimteveer grote schade zou kunnen aanrichten. Overigens zijn er tegenwoordig ook Speedmasters verkrijgbaar met automaten en saffiekristal hoor maar persoonlijk zou ik die nooit nemen.

Wanneer je bovenstaande historie van de Speedmaster eens goed beleest op het internet zou je misschien je mening bijstellen en jĂșist voor een “originele” speedmaster willen gaan.

Hoe dan ook; succes met je keuze en onderstaand nog wat foto’tjes van mijn Speedmaster “Alaska Project”; een gelimiteerde oplage die door OMEGA werd ontwikkeld voor het kunnen weerstaan van zeer grote temperatuursverschillen om tegemoet te komen aan de wens van de NASA om “The dark side of the moon” te kunnen verkennen

Ik denk dat ik een tissue nodig heb

There can be only one :slight_smile:

Kwijl!!!

Als je een goede ziet voor 1500 euro (liefst een vintage), dan mag je mij wel een seintje geven. Ik ben zelf namelijk ook op zoek naar een Speedmaster, maar wellicht dat ik wat minder kanalen tot mijn beschikking heb om er één in die prijsklasse te vinden.

Een zeer mooie Alaska Project

Mvg,Radjoe

Zozo, aantal reacties al. Ik was me er inderdaad al van bewust van de geschiedenis van het horloge daarom wil ik er ook zo graag een hebben :slight_smile: Natuurlijk is een handopwinder the real deal. Ben toch m’n mening een beetje aan het bijstellen. Zo’n alaska project is echt geniaal maar waaaay out of my league. Trouwens had die juist niet een witte plaat om te voorkomen dat hij door de schadelijke straling van de zon niet zou verkleuren ofzoiets?

Bedankt voor alle reacties en als iemand nog tips heeft over waar ik een speedmaster veilig kan kopen, graag! Ik vertrouw het op chrono24 soms toch niet helemaal.

Groeten Douwe

Je hebt in ieder geval een goede smaak, hier een leuke link : http://watchtalkworld.proboards.com/index.cgi?board=omegalandresource&action=print&thread=10962

Kijk eens bij William Wien.nl ,ik heb er goede ervaring mee.

Mvg,Radjoe

wwwatches.nl dus :slight_smile:

Ik ben ook al een tijdje naar een omega opzoek. Ben er nog steeds niet uit of het een speedmaster of een seamaster gaat worden. De speedmaster 3510.50 is zeer betaalbaar alleen vrees ik dat de kast met 38mm mij net iets te klein is.

Japanse handelaar heeft veel aanbod en vaak ook nette prijzen, zelf nog geen ervaring met deze verkoper.
http://stores.ebay.nl/sabashioyakiz1

Hoi Douwe,

Vandaag kwam ik langs Kopmels in Doetinchem en zag dat ze verschillende Omega’s in de opruiming hadden liggen i.v.m. de komende verbouwing.
Ik weet niet of jou wens er tussen zit, maar je zou er altijd een telefoontje aan kunnen wagen.
Misschien dat jou Speedmaster ook flink is afgeprijst.
Trouwens, alles is in de opruiming, alles 10% en ook veel merken/modellen met grotere korting, zoals Breitling, Meisteringer,Tag heuer,Maurice Lacroix,
Hamilton, Seiko etc.

Mocht het lukken, dan willen we natuurlijk wel de foto’s zien :slight_smile:

Succes

Grt. René

r.obelink Schreef:

Hoi Douwe,

Vandaag kwam ik langs Kopmels in Doetinchem en zag
dat ze verschillende Omega’s in de opruiming
hadden liggen i.v.m. de komende verbouwing.
Ik weet niet of jou wens er tussen zit, maar je
zou er altijd een telefoontje aan kunnen wagen.
Misschien dat jou Speedmaster ook flink is
afgeprijst.
Trouwens, alles is in de opruiming, alles 10% en
ook veel merken/modellen met grotere korting,
zoals Breitling, Meisteringer,Tag heuer,Maurice
Lacroix,
Hamilton, Seiko etc.

http://www.kopmels.nl/

Mocht het lukken, dan willen we natuurlijk wel de
foto’s zien :slight_smile:

Succes

Grt. René

AAAAAAAAAAA gevaarlijke link MeisterSinger in de aanbieding, ik ga echt niet kijken!!

Nou, ik zal je zeggen dat ik er ruim een half uur gestaan heb zodat intussen vrouw en kinderen de boodschappen konden doen.
Dus het was weer goed geregeld vandaag :smiley:

Ik heb geen advies voor je, maar wil wel even zeggen dat ik het een prachtig horloge vind. Heb hem vandaag nog even in het echt mogen aanschouwen, wat een afwerking zeg :wink:

Mark 3, 4 en 4.5 geen optie denk ik als je ook geen Mark 2 wil?
Het zijn wel automaten vanaf de Mark 3.

Ik zou gewoon voor een Speedmaster pro gaan. Is een handopwinder maar dat maakt het juist leuk.

Buiten de Mark 3 t/m 4,5 automaten zou er voor mij maar een automaat aan de eisen voldoen maar deze valt waarschijnlijk toch wel af

Deze:

Een heel klein voorproefje

http://www.kopmels.nl/assortiment/occasions/
:+

Aangezien hier nogal wat kenners zitten: Wat zijn de running costs van een speedy pro? Hoevaak moet het horloge nagekeken worden bij dagelijks gebruik, en wat kost zulk onderhoud?