Aankoop speedmaster

Goeiemiddag allen,

Het is al weer een tijdje geleden dat ik iets heb gepost. Maar ik lees altijd met plezier mee met de andere discussies. Tijdens het lezen is de fascinatie voor de Omega speedmaster behoorlijk toegenomen. Zo erg zelfs dat ik er eentje wil aanschaffen. Ik ben nog een student dus een pre-moon zit er niet in :stuck_out_tongue: Het sparen gaat ‘‘slow but steady’’ maar aan het einde van de zomervakantie hoop ik dan toch genoeg geld bij elkaar te hebben. Nou kijk ik al een hele tijd rond op chrono24 maar ik kom er gewoon niet uit. Ik weet dat hier een aantal Omega adepten rondslingeren dus ik hoop dat zij mij wat verder kunnen helpen. Ik wil wel gewoon een betrouwbaar horloge hebben. Het liefste heb ik een automaat aangezien het opwinden wel eens vergeten word. Geen Mark II, en een minimale kastgrootte van zo’n 39 mm.

Ik hoop dat jullie me een duwtje in de juiste richting kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Douwe

Uhh, Speedmaster pro is gewoon handmatig opwinden.

Ik zou die kiezen. Groter, mooier, beter en goedkoper te servicen uurwerk dan de reduced auto.

Anders kom je uit op die broadarrowspeedmasters die weer ietsjes duurder zijn (en minder speedmasterachtig).

Dus gewoon een speedmaster pro. Voor een 1.500,- moet je een leuke kunnen vinden.

Hallo Douwe,

De OMEGA Speedmaster is één van de horloges die echt een “icoon” geworden zijn, mede door hun historische achtergrond. Zoals je weet is de Speedmaster het horloge dat in de jaren '60 door de NASA uit meerdere horloges waaronder ook Rolex werd geselecteerd voor de astronauten tijdens hun maanreizen. Tot op de dag van vandaag wordt dit horloge door de NASA-astronauten gedragen.