Aankoop Swiss Military Hanowa (eerste horloge)

Dag koeken en peren!

Bij deze mijn eerste post (en horloge aankoop!).

Zoals (velen van) jullie, ben ook ik op een gegeven moment geïntrigeerd geraakt door de pracht van horloges.
Ik heb me toen een tijdje ingelezen, en mijn oog is toen vrijwel direct gevallen op mechanische Swiss Made horloges.
Het kopen ervan is uiteraard een flinke uitgave, dus heb ik het eigenlijk steeds uitgesteld.
Nu heb ik er nog steeds geen.

Maar…
Van de week kwam ik bij toeval een tijdelijke verkoop van Swiss Military Hanowa tegen op Zalando Lounge.
Ik ging kijken, en zag toen hun zogenaamde ‘Flagship’ model, in het zwart. Voor €75,- + €5,90 verzendkosten.
Hierbij stond de volgende informatie vermeld:

  • Zwitsers kwartsuurwerk
  • met datumweergave
  • polsband met vouwsluiting
  • waterdicht tot 10 bar
  • breedte polsband: 2 cm
  • dikte horlogekast: 12 mm
  • materiaal polsband: ion-plated edelstaal
  • Artikelnummer: SW252E006-Q11

En de volgende afbeeldingen:

Hier maakte ik niet héél veel uit op, dus tikte ik het artikelnummer op Google in. 0 resultaten.
Prima, geen man over boord. Een simpele zoektocht op Amazon leverde me het volgende op: klik
Hier viel me meteen de (veel) hogere prijs op, namelijk €199,90.
Tevens had ik nu het juiste modelnummer: 06-5161.7.13.007
Wat zoeken op dat modelnummer gaf aan dat €75,- vrij goedkoop is voor dit model.
Toen heb ik hem dus maar besteld, ook al is het een quartz. Voor deze prijs… Plus mocht ik hem niet mooi vinden, dan kon ik hem nog altijd binnen 2 weken kosteloos retourneren.

Na het bestellen sloeg echter de twijfel toe. Op afbeeldingen leek hij niet echt ‘super’.
Echter, nu heb ik hem vandaag ontvangen, en vind ik hem toch wel erg tof. Ook het formaat misstaat niet, voor zover ik weet wanneer een horloge wél misstaat… :yum:
Overigens kwam hij binnen om een stuk schuim, buiten de verpakking, die overigens ook niet de klassieke Swiss Military Hanowa verpakking is. Niet dat dat erg is, dit blik vind ik eigenlijk wel leuker. Maar het wekt wel enige argwaan op. Is dit terecht?

Hier enkele foto’s met plastic tierelantijntjes:

Dus wat is jullie mening? Is het een goede koop of een totale miskoop geweest voor €80,90?
En wat is jullie ervaring met kopen bij webshops als Zalando Lounge in het algemeen?
Om het echt af te ronden: hoe kan ik het beste het bandje (laten) verkorten? Deze is een aardig stuk te groot.

PS: dat mechanische horloge komt écht nog wel een keer.

Groetjes,

Lennart

2 likes

Als t goed is zitten er pinnetjes in de band en daardoor zitten kleine stukjes band aan elkaar. Sla die pinnetjes er uit met een punaise en hamer en hij wordt kleimer

Het is jou geld, als je deze horloge het geld waard vind is het toch prima? :slight_smile:

Dat is zeker geen verkeerde aankoop, geen geld, en ik zou me echt geen zorgen maken over echtheid of zo. Geniet ervan!

Mooi horloge en goede deal :+1:
Veel plezier ermee !!!

Gewoon ervan genieten!

Haha, ja dat is waar. Maar op 1 of andere manier gingen er toch wat alarmbellen rinkelen, ik vind het gewoon geen geld!
En daarnaast is het altijd wel fijn om wat feedback omtrent een merk en dergelijke te krijgen :slight_smile: Want wat dat betreft ben ik gewoon een leek :stuck_out_tongue:

Goed om te horen!
Bedankt, gaat lukken :slight_smile:

Thanks! :smiley:

Trouwens, lijkt me niet heel fijn voor de zwarte coating…

1 like

als je t voorzichtig doet is er niks aan de hand

Allereerst welkom,

Op de meeste aanbiedingensites staan horloges waar je de van prijs met een aardig korreltje zout moet nemen. Het zijn vaak merken die zo goed als uitsluitend hun horloges via dit soort kanalen aanbieden, waardoor de retailprijs eigenlijk niet veelzeggend is.
Maar als je het horloge mooi vind en je kan leven met het te betalen bedrag, waarom niet? Uiteindelijk ben jij degene die hem gaat dragen.
Voor het inkorten van de band zal ik een watchtool kopen (al kunnen punaises en naalden het ook).

Bedankt! :slight_smile:

Bedoel je gewoon een watchtool als deze?
Beschadig ik niet de zwarte coating met dat metalen pinnetje?

En weet iemand toevallig of je zo’n ding ook ergens anders dan online kopen kan? :slight_smile:

Ikzelf heb een soort pen met aan de ene kant een naald om de pinnetjes eruit te drukken en aan de andere kant een breder kopje om de band van de kast te halen. Bij die uit de link heb je wel het voordeel dat je zelf de band niet vast hoeft te houden (en dus minder kans dat je gereedschap de zwarte coating beschadigd).
Ik heb hem met een horloge meebesteld, zal niet weten of deze in een winkel te krijgen zijn.
Nogmaals, als je voorzichtig te werk gaat (en de pinnetjes zitten niet enorm vast) dan kan je het ook met een naald en eventueel een hamer voor elkaar krijgen. Je moet alleen oppassen dat je de naald dan op de pinnetjes hebt zitten ipv op de schakel met de coating. Op internet zijn zat filmpjes te vinden hoe je dit kan doen.
Veel juweliers doen het ook tegen een vergoeding van zo’n 5 à 12,50eu.

1 like

Super. Bedankt voor je uitgebreide toelichting! :slight_smile:
Ik zal morgen wel even in de stad gaan rondvragen bij wat juweliers, en anders koop ik wel zelf zo’n tool.

1 like

Tool kopen, gaat vanzelf, succes en groeten van zijn broer, :wink:

1 like

Goede keus. Mooi horloge.

Vandaag viel me op dat het secondewijzertje af en toe ‘verspringt’, dat hij soms twee keer tikt in 1 seconde. Een soort hapering.
Daarnaast valt de secondewijzer niet mooi op het midden van die witte uuraanwijzers. Het lijkt mij dat dit wel zou moeten. Het is in ieder geval vrij ergerlijk. Het lijkt zelfs alsof de secondewijzer de ene tel een grotere slag maakt dan de andere tel.
Ook zou het horloge saffierglas hebben. Nu heb ik die druppeltest uitgevoerd (ja, het glas was echt schoon), maar deze druppels bleven geen 1 keer bol staan.

Dit wekt toch wat zorgen bij mij op. Zijn deze zorgen terecht of onterecht?

Wat verwacht je allemaal precies te krijgen voor die 80 Euro? De prijs is laag dus de afwerking zal belabberd zijn.

Een wijzer die verspringt in ieder geval niet.
Maar goed, die €80 zal inderdaad wel de reden zijn. :+1:

1 like

Zalando verkoopt heus wel echte producten. En hanowa is een top merk. Zit een zwitse rhonda in