Aankoop tips? ~1k top tips gevraagd

Het voorjaar komt eraan en ik ben toe aan wat nieuws. Dit jaar heb ik tot zover mijn Seiko SRPL91 (beter bekend als Gene Kranz) en mijn Seiko SSC819 (de 39mm chrono met zwarte plaat) de deur uit gedaan.

Daarnaast betreft mijn huidige collectie nu een Grand Seiko SBGX261, en eigenlijk wil ik daar nog iets moois bij hebben. De GS pakt mij toch elke keer omdat ik daar onder indruk blijf van de afwerking, de diep zwarte plaat en de voor mij perfecte maat van 37mm. De GS geeft mij het beste prijs/kwaliteit gevoel. Daar waar andere kwamen (allen in de €300-€400 range) en weer gingen is de GS gebleven.

Dus, wat nieuws en wat moois voor naast de GS.
Daarom mijn vraag voor jullie; van welk horloge in de prijsklasse €800-€1400 blijven jullie onder de indruk? Van welk horloge denken jullie elke keer als je hem pakt of hier op HF voorbij ziet komen; ja, die klopt, die is zijn prijs meer dan waard!

(En mocht het nog enigszins als aankooptip bedoeld zijn; 35-38mm, nieuw of nette 2e hands)

1 like

Squale 1521 militare.

Wel groter.

2 likes

Longines Spirit kan ik van harte aanbevelen. Er zijn nieuw soms mooie aanbiedingen op de oudere modellen. :slightly_smiling_face:

2 likes

Die zijn mij ook opgevallen ja, 37mm, champagne plaat… past prima naast een zwarte GS. Zal me er eens in verdiepen.

Ik heb dat zelf met de bekendere Christopher Ward modellen (C60, C63, Twelve) en met de Longines Conquest en Hydroconquest (op blauwzoeken staat ern Hydroconquest bij Bare Watches voor €600,- te koop).
Zeker tweedehands zijn deze modellen qua prijs erg toegankelijk en een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding.

1 like

+1 voor de Squale 1521.
Draagt aanmerkelijk kleiner dan je zou denken en vooral bijzonder comfortabel. Zit daarnaast goed in elkaar, merk met mooi stukje geschiedenis en ziet er leuk uit.:shark: :person_shrugging: :+1: