Aankoop tips? ~1k top tips gevraagd

Ook een goeie als optie met lichte plaat, mooi naast jouw voormalige zwarte GS.

Hij wordt dus nog met veel plezier gedragen :slight_smile:

1 like

Kijk ook eens bij Formex. In deze prijscategorie originele designs en technologie, plus uitstekende kwaliteit en afwerking. Er zit een hoge afschrijving op vanwege naamsonbekendheid, dus dit model (heb ik nieuw geloof ik €1600 voor neergelegd, elke euro waard overigens) kun je rond de €1000 licht gebruikt vinden. Ze maken onderdelen voor veel duurdere merken, en dat zie je af aan hun eigen producten.

5 likes

:ok_hand:

1 like

Deze ligt nu nog in het outlet in Roermond. Net gekeken. 1260,-. Kan nog 10% vanaf met QR code.

Heb je het dan over de SPB281? Dat wekt wel interesse haha.

1 like

Ja, die is het. Vanmiddag geweest kijken, als hij niet zoveel op mijn SPB279 had geleken had ik hem gekocht. Nu 30% goedkoper tov 1800 rrp.

De 281 is zeer marginaal donkerder qua wp en met een heel lichte brushing, wel met de wijzers volledig gepolijst, net als de 279

2 likes

Bedankt voor de tip! Ik ga mij er even in verdiepen. Ben nog nooit in Outlet Roermond geweest daar waar het bijna 2,5u rijden is. Dit kriebelt wel.

1 like

Zou ik eerst even met ze bellen, voor hetzelfde geld is 'ie er niet meer.
Ga morgen voor een forum-lid een PRX halen, kan wel ff kijken voor je of 'ie er nog is.

3 likes

Naar wat voor stijl horloge ben je op zoek? Binnen dit prijssegment kan je vooral op de tweedehands markt hele mooie horloges scoren. Voor duikers heb ik tot 40mm gekozen aangezien ze kleiner dragen door de bezel. Aangezien je al een GADA horloge hebt heb ik die stijl proberen te vermijden ook al heb je daar genoeg mogelijke kandidaten zoals bijvoorbeeld de Longines Conquest en Spirit collecties

Een aantal van mijn favorieten:

image

3 likes

Sla je slag. Deze topper staat nu in het blauw

2 likes

Mijn zoon draagt al jaren mijn Chr. Ward Trident.

Mooie combinatie met je Grand Seiko.

De kwaliteit is echt heel goed voor die prijs. Te krijgen in 38mm, maar ook de 40mm draagt compact.

“Glidelock” in de sluiting, prima band, vrij dunne kast. Keramische bezel. Echt allemaal prima. Alleen geen merk met een lange historie.

4 likes

Als het de zilveren op bruine band was, was ik denk ik overstag geweest. Zeker mooi model.

2 likes

Ja, zijn zeker mooie modellen. De 36mm Sealander heeft ook mn aandacht.

Ik denk dat ik langzaam keuze stres krijg van de vele opties binnen dit prijssegment

1 like

Zo’n keramische bezel maakt het wel wat zorgelozer om te dragen en ziet er heel anders uit dan de stalen bezel van je Grand Seiko.

In 38mm of 40mm zou dat de betere keuze zijn in mijn ogen.

Tenzij je echt een dressy horloge wil. Dan is een gebruikte Nomos Orion echt top (in 35mm).

Maar draagt kleiner!

Ik zou denken aan de Sero Signature.

2 likes

Toevallig zag ik deze onlangs en vind hem schitterend.

4 likes

Groeten
Rutger

2 likes

Simpel :top:

Maen Hudson 38 gmt of diver.
38mm mega goede kwaliteit voor het geld en een top afwerking en uurwerk. Zeker de nieuwe Hudson die je nu kan bestellen.

Past precies binnen je budget.

1 like