Aankoop van het jaar; alvast wat voorpret

De afgelopen week kocht ik van een zeer service gerichte verkoopster (echt top, qua afhandeling) een aantal horloges op de gok; héle slechte foto’s

Van deze Indus kon ik onderscheiden dat er twee knopjes op zaten, dus een chrono. Hij zou niet lopen.

Voor een dubbeltje op de eerste rang (tientjes werk) en er direct maar op de gok twee citizen’s bijgekocht die ook in de verkoop waren (ook onmogelijke foto’s). Een duiker uit de 60’s en een stoere quartz uit de 80’s (Seiko sports 100 stijl)

Net het doosje geopend, verwachtend een aantal restauratie objecten te ontmoeten en wat schets mijn verbazing…
Allen bijna als nieuw, en lopend.

Het niet lopen bleek dus een stilstaande grote wijzer te zijn. T’is natuurlijk wél een chrono :wink:

Het klapstuk is dus deze Indus waar ik verder nog niets mee heb gedaan (doosje 15 minuten geleden geopend)

Drie registers, a-symetrisch. En een decentrale secondenwijzen die doorloopt terwijl de chrono draait.
Ik denk een Landeron uurwerk met een aantal interessante complicaties, maar corrigeer me indien ik ernaast zit.

Overige foto’s volgen na een klein ‘beurtje’

Alvast wat voorpret:

Jaaa je was me net voor Ernst, jij mazzelaar. Gefeliciteerd ermee!

Thanks Jelle, dit is een blijvertje voor mij. Een mooie gelegenheid dient zich al snel aan: het kerstdiner

Jelle piest overal naast het potje… :wink:

Topaanwinst, Ernst! Gefeliciteerd!

Jaa marktplaats wil de laatste tijd niet helemaal meewerken… :+ Liep ook al die mooie Enicar van Brutus net mis. Gelukkig gaan ze naar andere liefhebbers en niet naar een of andere handelaar ofzo.

Ben wel benieuwd naar de andere foto’s!

Heel gaaf die Indus! Ziet er nog prima uit ook en dat voor een paar tientjes zoals je zegt. TOP!

Wauw prachtig (tu)
Da’s wat je noemt echt mazzel, proficiat!

mvg

Kijk dat is nog eens een leuke deal, chrono voor paar tientjes , gefeliciteerd .

Da’s een mooie, heb je ook nog foto’s van de rest ???

Je hebt een prachtige verzameling Citizen duikers WVE

Dit is de ‘duiker’

(tu)

Prachtig, gaaf ding! Ga je m op een racing leren band zetten?

Even de deksel eraf gehad; het horloge draagt een TDB 1369 21.600 uurwerk.

Ranfft zegt hierover:
1974-
when introduced in 1974, worldwide smallest automatic chronograph
counters for minutes at 2:30h, hours at 11h
derivative: 1376 with digital display
made by Kelek using the TD 1335 from Tenor & Dorly with modified automatic assembly

Richard Askham schreef ook een interessant artikeltje
http://thewatchspotblog.com/?p=2453
over dit uurwerk.

Deze kast is overigens door vele (plak) merken gebruikt.
Desalniettemin een beauty, en er zijn er ‘maar’ 30.000 van geproduceerd.

Nogmaals (tu) :wink:

Nee maar heb het over bepaalde Marktplaats types, diezelfde die hier een tijdje terug zich voordeed als een onwetende man die niks van horloges wist, terwijl hij wel dure horloges had die hij wilde verkopen. Was een bekende MP handelaar…

mooi hoor!!

Dat bedoelde ik dus :slight_smile:

Zien er idd nog erg gaaf uit(tu)

Erg fraaie horloge’s, die Citizen is ook erg mooi!

Groeten Chris.