Aankoop via Chrono24, waar op letten?

Ik breng mijn horloge’s ook altijd naar Ed Schouten. Zeer tevreden mee. Gelukkig is je opmerking sarcastisch bedoelt.

Heb je goed gezien

Ed is de beste die ik ken, ik ben blij dat hij mijn horloges beoordeeld en serviced. (Doe deze hobbie >30 jaar)

Ik ken hem ruim 15 jaar en het is een superkundige perfectionist van het zuiverste water en nog een hele aardige kerel ook.

En in zijn mening ‘fair & square’

2 likes

:+1:

1 like

Vanuit de EU. Let op EU en dus niet Europa komen er nooit invoerrechten bij kijken. Als je hem via een zakelijk account koopt is het goed te zien of de boel een beetje betrouwbaar is. Bij een particulier kun je ff wat controle vragen stellen en vragen of hij met DHL express wilt verzenden. Dit scheelt toch weer tijd dat je geld in onzekerheid vast zit. Alvast succes!

2 likes

Kijk bij kopen op Chrono 24 of de verkoper een winkel heeft met een website. Vaak worden de horloge rs daar vaak goedkoper aangeboden dan op Chrono24. Dit omdat Chrono commissie vraagt aan de verkopende partij.
Verder goede ervaringen met Chrono24.

2 likes

Hej! Als ik jou was zou ik geen horloge kopen zonder doos en certificaten/papieren, want dan koop je misschien een horloge dat in het verleden is gestolen. Het is mij overkomen en het was een harde les die ik heb geleerd.

1 like

Binnen de Unie betaal je geen extra invoerrechten en BTW. Die prijs is de prijs die je betaald, de commissie is voor de verkopende partij.

Je kunt bij chrono het horloge op echtheid laten controleren, of men dan ook kijkt of het gestolen is weet ik niet.

Kijk in ieder geval (imho) naar de reviews van de verkoper, die geven meestal wel een goed beeld. Het is een boel geld wat je niet zomaar effe wilt overmaken. Ik heb goede ervaringen met Chrono, zowel particuliere verkopers als bedrijven (binnen en buiten de Unie).

Bij een particulier zijn het meestal ook horlogegekkies zoals wij, kan een leuk gesprek opleveren, het enthousiasme voor de hobby is prachtig.

Ik heb altijd gebruik gemaakt van de tussen rekening van Chrono.

Succes en veel plezier met de tocht naar een mooie Omega.

2 likes

Nogmaals dank allen voor de zinvolle input. Ik heb de indruk dat het aanbod wereldwijd best ruim is. Het is dan ook geen zeldzaam stuk wat ik zoek. En ik ben best flexibel in wát ik zoek. Met of zonder doos en papieren, met of zonder onderhoud, nieuwstaat of gebruikt (de sporen komen toch wel). Ik ben in alles geinteresseerd, zolang de prijs maar een realistische weerspiegeling is. Ik heb daarnaast het voordeel dat ik geen haast heb en best nog wel eens reis, dus wellicht loop ik in New York of Japan een keer tegen een mooi stuk aan. Vooralsnog zal ik Chrono24 goed in de gaten houden en binneslands eens wat professionele handelaren aan hun jas trekken.

2 likes

Nou beste allen, ik heb de knoop maar doorgehakt, het horloge is onderweg.

Ik zal wel nog een schakeltje nodig hebben. Daarvoor zal im een nieuw gezocht topic aanmaken. Dank allen!

5 likes