Aankoop via Chrono24, waar op letten?

Beste leden,

Met veel plezier ben ik hier al jaren lid. In het verleden was k wat actiever, vooral als student, maarja, dan begint die nieuwe fase met koophuizen, verbouwingen, kleine kinderen. Enfin.

In het verleden enkele leuke transacties gedaan, met bekende forumleden als @bordewolf en recent @genesis.

Nu wil ik jullie advies vragen. Ik overweeg een aankoop via Chrono24, maar heb hier weinig ervaring mee. Is het bedrag wat ik zie dan ook het eindbedrag? Of komen er nog invoerrechten, btw, of andere kosten bij? Het object komt uit de EU (Zweden) dus misschien maakt dat nog uit?

Ik hoor graag jullie advies.

Alvast dank voor iedereen die de moeite neemt om dit te lezen en te reageren. Als dit soort vragen al eens gesteld is in eerdere posts, dan mijn excuses.

Goed weekend allen,

Trevillian

5 likes

Zweden is binnen de EU dus je betaalt geen BTW of importheffingen. Ik let persoonlijk altijd goed op de reputatie van de verkoper. Dus check zowel binnen C24 als gewoon op internet goed de reviews.

3 likes

Bij professionele verkoper kan het horloge binnen 2 weken terug. Bij particulier niet.

5 likes

Je kan eventueel ook kijken naar hun certificeerservice. Doen ze iig een waterdichttest, diefstal en authenticiteit check.

1 like

Buiten de verzendkosten zijn er geen bijkomende omdat Zweden een EU ingezetende is.

Het is ook een professionele handelaar dus dan zit je safe met de service van Chrono24

Maar het horloge is zover ik kan zien…

Staat Tweedehands (Goed)

Het product heeft zichtbare en merkbare gebruikssporen zoals krassen, slijtplekken of kleine deuken.
Inbegrepen bij de levering Zonder originele doos, zonder originele papieren

Dat lijkt me niet de staat waar jouw voorkeur naar uit gaat?

Persoonlijk zou ik voor een voor een nettere en full set gaan.

Ik kan niet in je portemoniae kijken, maar volgens mij kan het budgettair wel uit :wink: :smile:

1 like

Probleem is, als het horloge tegenvalt, is je geld weg en kun je niet veel doen!

Voor bijna 3k vind je zeker wat dichter bij huis en met papieren!!

C24 daar koop ik alleem nog bij handelaren waar ik het horloge kan terugsturen!

1 like

Dank allen, voor de snelle en inhoudelijke reacties! Top :slight_smile:

Deze staat bij een handelaar dus die kan terug als het tegenvalt. Deze handelaar heeft een hele hoge score wbt reviews. Ik denk een net horloge maar ook geen koopje :blush:

3 likes

Ha Kees! Weer terug naar een SMP?
Nice move back.

Ik heb er nog wel ene voor je, stuur maar appje :joy:

2 likes

Heb je nog hetzelfde nr?

2 likes

Wat me opzich aanspreekt is de scherpe prijs icm binnen de EU en dat het horloge goed te tijd houdt. Full set en nettere staat is natuurlijk altijd beter, maar dat is lastig te vinden of aanzienlijk kostbaarder.

Timegraph geeft imho een redelijke indicatie van de staat

1 like

Maar die timegraph foto’s staan niet bij de adv van die Zweedse handelaar. Maar in theorie zou ik hem na ontvangst kunnen timegraphen, in NL, en dan als niet goed zit alsnog kunnen terugsturen.

Welke indicatie dan?

Er is hier op het forum genoeg informatie over timegraphers te vinden

Zegt idd weinig over de staat van t onderhoud.

Zegt mijn horlogemaker iets anders over…

Nice. Dan heb je geen goeie. Horloge kan prima lopen en gortdroog staan.

2 likes

Ik zat net vanochtend te denken: heeft die @Trevillian zijn Omega Seamaster al gekocht nu de SD de deur uit is? Maar niet dus!

Chrono24 heb ik geen ervaring mee :sweat_smile:

1 like

Je hebt gelijk hoor Ed van Timefix heeft ook een waardeloze reputatie…

1 like