Aankoop via transactie EBay

Heb het zelf meerderen keren gemeld aan Marktplaats maar de advertentie blijft gewoon staan . :disappointed_relieved:

Staat nog een 14060 voor 3800. Ook vreemde praktijken…

Forget it.

1 like

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/0/1/7/0177c81de220896bf695ceb3c8a0e88b36e8fbbb.jpeg

image

2 likes

Moet zeggen dat deze wel goed is, komt met serienummer, geeft me een Zweeds telefoonnummer en wil graag met me bellen om te laten zien dat het goed zit. Next level scam!

Ik stuur hem wel een vliegticket om horloge te brengen, kan hij via eBay betalen. :smiley::+1:t2:

Nu bellen lijkt me :rofl:

Jazeker. Collect call en dan een heel lang verhaal… de bijbel voorlezen bijvoorbeeld… $£„

1 like

Via een link naar een fake Ebay page… met wellicht zeer veel positieve ratings.

Kijk voor de lol eens wat er nog allemaal te koop staat van die ā€œverkoperā€ en stel dan een vraag over het desbetreffende horloge via een ander item van die verkoper. Gast verschiet zich rot.

Mensen, trap er toch niet in. Gebruik uw gezond boerenverstand!

Lekker jongens, nou hebben jullie hem boos gemaakt…:joy:. (ik had een samenvatting van wat jullie schreven doorgezet):

Hello,

I will not send the watch until the payment isn’t made. I’m sorry but I’m not a scammer and you don’t trust me, please don’t contact me anymore.

Thanks for your time and all the best!
Jens

1 like

Dus Jens leest Nederlands?:joy:

Die is van alle markten thuis, als je maar betaald!

Als iemand je uitnodigt om te bellen moet je dat gewoon doen, dat is de beste test of iets the real deal is. Ik heb weleens succesvol een horloge gekocht met betaling via Western Union, maar wel na een telefoontje. Soms zijn situaties gewoon wat ingewikkeld maar niet per se verdacht.

Ook toevallig een plek in the middle of nowhere in Zweden. 6 Huisjes en een mooie ski-piste volgens Google-maps. Vergelijkbaar met de Nederlandse oplichters die altijd zogenaamd op de wadden ofzo wonen om ophalen/bezichtigen te ontmoedigen.

Ik heb toch eens Google gestart n ben eens gaan kijken of de gegevens van onze vrijgevige Zweedse Rolex handelaar… blijkt dat hij bij onze vrienden van Stromer Forum (blijkbaar hele dure type fiets) ook bekend staat! Daar is het speurwerk best professioneel opgepakt als ik zo dat topic doorloop…

Hij weet dus veel van horloges en fietsen… :muscle:t2:

Het is n lieve jongen…

@schmeink weet wel beter.

Zo, das een oude! Iets met een steen en een breitling toch?

1 like

Het is een tijdje terug. Maar ik vergeet 'm nooit. Een unboxing filmpje met uitkomst een steen in de box.
De Noorse rat ging onder de naam Ronanol tekeer.

2 likes

Bedankt maar weer he :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

2 likes