Allereerst zal ik mij op deze plek even voorstellen/introduceren.
Ik ben 32 jaar en kom uit Drachten. Sinds kort ben ik geïnteresseerd in horloges en heb dus ‘‘jullie’’ forum al een aantal keer bezocht.
Binnenkort wil ik dus ook overgaan tot de aanschaf van een horloge. Mijn probleem is het volgende: ik heb vrij kleine polsen, zo’n 16.5 cm.
Ik ben nog niet bij de juwelier geweest om te passen en om mij goed te oriënteren, hiervoor heb ik echter internet gebruikt. Tot nu toe heb ik mijn keuze verkleind tot twee exemplaren waarbij er voor mij één er echt bovenuit springt, de CW C3.
De CW kan ik alleen online verkrijgen. Mijn vraag is dan ook: denken jullie dat deze mij überhaupt past en staat?
Persoonlijk vindt ik de CW mooier met een leren band. Bij de Certina vindt ik de stalen mooier/sportiever. Ook denk ik dat de Certina kleiner oogt?
Mochten deze horloges bij mijn pols passen, wat oogt dan kleiner, een zwarte of lichte wijzerplaat en een leren of een stalen band.
Tot zover eerst de ‘‘noodzakelijke’’ vragen. Mocht er iemand ervaring hebben met één van deze klokjes (eventueel met smalle polsen), dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties en adviezen.
Ervaring met het oude model van de CW is er volgens mij genoeg. Ik zou even op het internet zoeken naar recensies van het oude model, dan denk ik dat je wel ongeveer weet wat je te wachten staat. Christopher Ward is in ieder geval een prima merk met fantastische klantenservice. Enige probleem wat je kan hebben is dat de CW lederen banden vaak aan de lange kant zijn. Ik heb zelf tussen de 18.5 - 19cm polsen (wat een normaal formaat is) en ik draag mijn C8 op het laatste gaatje, en mijn C2 op het een-na-laatste gaatje. Ik weet niet of dit bij dit horloge ook zo is, misschien is het bij de nieuwere modellen verholpen.
De diameter van een horloge zegt niet alles , de lugs daarentegen zijn erg belangrijk , meegebogen met de pols en niet te lang , dan passen veel horloges bij een smalle pols.
Ik zelf heb de zelfde polsomtrek , en draag een Certina DS first day/date, omtrek is 40 mm , van lug tot lug 50 mm , en deze past echt prima.
Ik vind het logo niet storend. Ik weet dat Certine bij de gevestigde orde hoort en een Switsers kwaliteits product is. Zo ver was ik al. Vandaar ook deze eindselectie. Maar volgens mij zit er in de CW C3 ook een Swiss made uurwerk. Daarnaast heeft dit horloge volgens mij nog wel meer ‘‘value for money’’ aspecten?
Ik had daarom het idee dat de Certina meer een zeer goed ‘‘fabrieks’’ horloge is, en de CW een kleine fabrikant met een ambachtelijk kwaliteitsproduct. Elk heeft zijn charme. De directe vergelijking tussen deze twee gaat misschien wel niet helemaal op (ik moet ze dus eigenlijk alle twee aanschaffen:)). Mijn eerste keus was de Certina. Daarna kwam ik via een google afbeelding de CW tegen.
De duurdere en meer ambachtelijke uitstraling van de CW trekt mij erg aan.
Helaas heb ik hier in NL niet de mogelijkheid om ze op mijn pols te vergelijken.
Misschien is het een idee om eerst eens via de mail te vragen aan CW wat de lug-to-lug afstand is.
De diameter van een horloge zegt niet alles , de
lugs daarentegen zijn erg belangrijk , meegebogen
met de pols en niet te lang , dan passen veel
horloges bij een smalle pols.
De diameter van een horloge zegt niet alles ,
de
lugs daarentegen zijn erg belangrijk ,
meegebogen
met de pols en niet te lang , dan passen veel
horloges bij een smalle pols.
Helemaal eens, is eigenlijk nog belangrijker!
Hoe is de verhouding dan tussen mijn twee keuzes, welke komt voor een kleinere pols beter naar voren? Hebben jullie enig idee, of zelfs ervaring?
P.s. de CW heeft waarschijnlijk een 47.1 mm. lug-to-lug.
Hoe is de verhouding dan tussen mijn twee keuzes,
welke komt voor een kleinere pols beter naar
voren? Hebben jullie enig idee, of zelfs
ervaring?
Het is mij niet helemaal duidelijk of jij nu juist bang bent dat deze horloges te groot zijn voor jouw pols of dat je bang bent dat ze te klein tonen om jouw pols.
Maar heerlijk toch, zoeken naar een nieuw horloge?!:}
En ik lees dat je al aardig je huiswerk hebt gedaan.
Ik heb nog nooit een Chr. Ward in het echt gezien, dus daar kan ik je weinig over zeggen. Maar ik geloof direct dat 't prima horloges zijn. Ik koop alleen zelf liever geen horloge zonder dat ik het een keer in het echt kan zien en om kan doen. Dan zie en voel je pas echt of 't wat voor je is. Anders blijft het toch een gok. En dan vind ik het best een hoop geld. Maar da’s mijn mening, natuurlijk.
Verder kan ik je vertellen dat je met een Certina een kwalitatief bijzonder goed horloge koopt. Bovendien heeft Certina, zoals je weet, een leuke historie en kom je ze zeker niet op iedere straathoek tegen. Dat vind ik zelf ook nog wel leuk aan het merk. Ik heb zelf een kleine collectie Certina’s en ben een fan van het merk. Niet in de laatste plaats omdat ze gewoon enorm goede value for money bieden. De Caimano, die jij op het oog hebt, heb ik ook een keer bekeken bij de juwelier. Wat ik mooi vind is het ‘eigen’ design, dat enerzijds wat klassieks heeft, maar toch ook heel eigentijds is. En niet geheel toevallig heb ik vanavond ook nog even bij de juwelier staan kijken (ik woon in het centrum van mijn woonplaats, vlakbij twee juweliers, lucky me!;)). Dit horloge heeft een heel smalle rand, waardoor het (zeker met witte wijzerplaat) duidelijk groter oogt dan je misschien zou denken. Maar het is natuurlijk niet écht huge. Dus ik denk dat 't prima staat om jouw pols. Als ik jou was zou ik het gewoon een keer gaan passen bij de juwelier.
Veel succes en plezier!
Allereerst zal ik mij op deze plek even
voorstellen/introduceren.
Ik ben 32 jaar en kom uit Drachten. Sinds kort ben
ik geïnteresseerd in horloges en heb dus
’‘jullie’’ forum al een aantal keer bezocht.
Binnenkort wil ik dus ook overgaan tot de aanschaf
van een horloge. Mijn probleem is het volgende: ik
heb vrij kleine polsen, zo’n 16.5 cm.
Ik ben nog niet bij de juwelier geweest om te
passen en om mij goed te oriënteren, hiervoor heb
ik echter internet gebruikt. Tot nu toe heb ik
mijn keuze verkleind tot twee exemplaren waarbij
er voor mij één er echt bovenuit springt, de CW
C3.
De CW kan ik alleen online verkrijgen. Mijn vraag
is dan ook: denken jullie dat deze mij überhaupt
past en staat?
Persoonlijk vindt ik de CW mooier met een leren
band. Bij de Certina vindt ik de stalen
mooier/sportiever. Ook denk ik dat de Certina
kleiner oogt?
Mochten deze horloges bij mijn pols passen, wat
oogt dan kleiner, een zwarte of lichte wijzerplaat
en een leren of een stalen band.
Tot zover eerst de ‘‘noodzakelijke’’ vragen. Mocht
er iemand ervaring hebben met één van deze klokjes
(eventueel met smalle polsen), dan hoor ik dat
natuurlijk ook graag.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties en
adviezen.
Arnold.
Kwa looks, precies zoals je het zegt. Ik denk dat een zwarte wijzerplaat met een donker leren bandje het horloge kleiner doet ogen. Bovendien kun je lederen bandjes in aflopende breedte nemen. Dat oogt ook kleiner.
Oh ja, ook handig om dan even de lug2lug afstand te weten.
Hoe is de verhouding dan tussen mijn twee
keuzes,
welke komt voor een kleinere pols beter naar
voren? Hebben jullie enig idee, of zelfs
ervaring?
Het is mij niet helemaal duidelijk of jij nu juist
bang bent dat deze horloges te groot zijn voor
jouw pols of dat je bang bent dat ze te klein
tonen om jouw pols.
Maar heerlijk toch, zoeken naar een nieuw
horloge?!:}
En ik lees dat je al aardig je huiswerk hebt
gedaan.
Ik heb nog nooit een Chr. Ward in het echt gezien,
dus daar kan ik je weinig over zeggen. Maar ik
geloof direct dat 't prima horloges zijn. Ik koop
alleen zelf liever geen horloge zonder dat ik het
een keer in het echt kan zien en om kan doen. Dan
zie en voel je pas echt of 't wat voor je is.
Anders blijft het toch een gok. En dan vind ik het
best een hoop geld. Maar da’s mijn mening,
natuurlijk.
Verder kan ik je vertellen dat je met een Certina
een kwalitatief bijzonder goed horloge koopt.
Bovendien heeft Certina, zoals je weet, een leuke
historie en kom je ze zeker niet op iedere
straathoek tegen. Dat vind ik zelf ook nog wel
leuk aan het merk. Ik heb zelf een kleine
collectie Certina’s en ben een fan van het merk.
Niet in de laatste plaats omdat ze gewoon enorm
goede value for money bieden. De Caimano, die jij
op het oog hebt, heb ik ook een keer bekeken bij
de juwelier. Wat ik mooi vind is het 'eigen’
design, dat enerzijds wat klassieks heeft, maar
toch ook heel eigentijds is. En niet geheel
toevallig heb ik vanavond ook nog even bij de
juwelier staan kijken (ik woon in het centrum van
mijn woonplaats, vlakbij twee juweliers, lucky
me!;)). Dit horloge heeft een heel smalle rand,
waardoor het (zeker met witte wijzerplaat)
duidelijk groter oogt dan je misschien zou denken.
Maar het is natuurlijk niet écht huge. Dus ik denk
dat 't prima staat om jouw pols. Als ik jou was
zou ik het gewoon een keer gaan passen bij de
juwelier.
Veel succes en plezier!
TagEd,
Je hebt gelijk wat betreft dat ik ook een beetje onzeker ben of het horloge niet te groot lijkt om mijn polsen. Ik ben inmiddels 32 en heb sinds mijn tienerjaren nooit weer een horloge gedragen. Mijn gedachten zijn dan ook: als eerst de maat maar goed is dan zal het qua looks ook wel goed komen.
Misschien dat het wel even wennen is, ook omdat het mode beeld tegenwoordig wat grotere horloges laat zien. Wel denk ik dat ik ook niet te klein moet gaan. Hier kan je denk ik na verloop van tijd wel eens op uitgekeken raken.
Kortom, ik zal de knoop dit weekend doorhakken. Of ik wacht tot de CW begin september beschikbaar is, of ik ga zaterdag de Certina bekijken in Leeuwarden.
Je hebt gelijk wat betreft de looks van de Certina. Hij is m.i. dressy en klassiek, maar niet té. Hij heeft een luxe maar ook sportieve uitstraling. Aangezien ik nog ´´jong´´ ben en niet dagelijks in een pak rondloop vind ik dit wel matchen bij mij.
Mijn polsen zijn net iets groter dan de jouwe, en ik vind 40 of 41mm eigenlijk ideaal. 38 vind ik al echt klein. Maar ik heb ook een planet ocean van 45mm en twee magrettes van 44mm en dat gaat ook prima. Vooral bij de magrettes merk je dat ze vrij klein vallen t.o.v. de omega.
Hier nog imand met een smalle pols zoals jij hebt, maar ik draag 44 mm en 43 mm, en die staan ook goed op mijn pols, heb zelf ook een CW van 38 mm, Prima horloge ook hoor, ook prima te dragen op mijn pols natuurlijk, maar een kleine pols hebben betekend niet altijd dat je speciaal ook een 38 of 40 mm moet aanschaffen
Het is ook een beetje waar je aan gewend bent. Ik droeg zelf tot een jaar of 2 geleden altijd een klein horloge (35mm en dun). Op den duur een Seiko monster en een Christopher Ward C60 bijgekocht en die vond ik toen toch wel groot. Na een tijdje dragen went het echter en nu staan ze prima.
Voor mij persoonlijk is een horloge te groot als de lugs over de polsen vallen. Ook moet de grootte voor mij functioneel zijn. Een duikhorloge van 42-43 mm vanwege een wat grotere bezel vind ik prima. Een groot horloge waarbij duidelijk te zien is dat hij groot is om het groot zijn vind ik dan weer geen gezicht (zo’n datumvenster een centimeter van de rand :S ). Maar goed, dat komt omdat ik de trend van oversized horloges niet snap en dat is ook weer persoonlijk.
Ik gok dan toch op de CW. Ik ben er meer ‘‘verliefd’’ op dan op de Certina.
Als ik de -mits ze allebei passen- Certina zou kopen, zou ik denk ik voor mijn gevoel altijd nog de CW willen hebben. Voor de afwisseling andersom natuurlijk ook wel, maar niet zo graag of direct.
Dus nog even wachten tot begin september, en hopen dat hij ook met een licht bruine band komt net als zijn voorganger.
Zodra de deal beklonken is zal ik hier foto’s showen.
Ja die is ook voorbij gekomen. Maar heb in eerste instantie alleen op 38 mm. gezocht. Begrijp inmiddels dat mm. niet bepalend zijn bij een kleine pols. De Tissot is 40mm. daarom is deze in eerste instantie afgevallen.
Het is wel een bijzonder mooi horloge!
Dus nog even wachten tot begin september, en hopen
dat hij ook met een licht bruine band komt net als
zijn voorganger.
Ach, het is al bijna september, dus gelukkig voor jou is het wachten niet zo lang (tu) Probeer even de lugsize te achterhalen van het nieuwe model, misschien past de ‘oude’ band wel gewoon op het nieuwe model
Voordeel van de Certina is dat je hem gewoon bij de meeste juweliers kan passen. Althans bij mij in de buurt weet ik zo al vier/vijf zaken die Certina verkopen.
Heb zelf een Certina gehad (ds Podium in 38mm) en was erg tevreden over. Zeer goed afgewerkt, perfekte stalen band en gewoon een goede normale maat. Vond hem zelf wat groter dragen dan de maat doet vermoeden.
En kijken/passen kan altijd he. Mischien kom je nog wat anders moois tegen.
Succes