Aankoopadvies eerste horloge (Omega/IWC)

Lets go omega en met 15k heel veel moois te vinden
En supper dit een keer wat anders dan ik wil een rolex omdat iedereen die draagt​:joy::joy:
Zou zelf zekker gaan voor de omega echt top

Grotendeels have-beens. :wink:

1 like

Dank voor de berichten! Ik ben nu op zoek naar mijn eerste horloge van een echt luxe merk, maar heb wel al andere horloges hiervoor gehad.

Ik ben met name fan van horloges met veel complicaties/functies zoals bijv. een chronograph of moonphase, anders vind ik het vaak te ‘saai’. De IWC is een uitzondering hierop omdat ik het design heel mooi vind. JLC en Lange hebben mooie complicaties maar degenen in mijn budget vind ik iets te saai.

Nadeel van de Omega moonphase is dat hij echt heel dik is (17mm). De Omega moonwatch vind ik ook mooi maar is dan weer geen automatic. Iemand misschien nog andere suggesties?

Ik ga in ieder geval deze week even een aantal passen inderdaad.

Twee horloges die een lange geschiedenisschaduw werpen, een is naar de maan gereisd, die andere voor twee Portugese officieren. Echte klassiekers. Ik zou ze beide jong gebruikt kopen. Als je later een echte wilt, dan kun je ze zo doorverkopen zonder verlies.

1 like

Nog erger dus :grinning_face_with_smiling_eyes:

Keuze is reuze. Vind het echt twee totaal verschillende horloges. Daarnaast ook de vraag of je hem dagelijks gaat dragen? In dat geval zou ik altijd voor een horloge op stalen band gaan, lederen band kan je dan altijd nog afwisselen. Op die manier zou de IWC al afvallen. Ben erg benieuwd welke het wordt, met 15k voor een eerste “echte” horloge zou ik er wellicht eerst 2 van 7,5k of 3 van 5k kopen.

Goed eerste topic hier trwns… :cowboy_hat_face:

1 like

Denk dat het marketing budget van Omega vele malen groter is dan dat van IWC.

1 like

Mijn voorkeur zou uitgaan naar de iwc, maar dat is tegelijk wel een aardig formaat horloge.
Ik zou wat anderen ook al zeggen, een gebruikte iwc of speedmaster voor 30% minder kopen, mits je die kunt vinden. Dat heb ik zelf ook gedaan namelijk.
Voor je budget is er heel veel te kiezen. Persoonlijk vind ik lederen band voor dagelijks gebruik echt prima ook, dus dat hoeft niet perse staal te zijn.

Zoals een aantal hiervoor ook al gemeld hebben, kijk eerst eens een tijdje rustig rond op het HF.
Koop om je honger te stillen een horloge met een wat mindere hoge prijs.

Wedden dat je binnen een maand een andere smaak gecreëerd hebt :grin:

2 likes

Beide zijn en afschrijfkanon. Zeker als je zonder korting koopt. Ik zou wellicht niet perse 15k uitgeven voor je eerste horloge. Voor 15k kun je ook een mooie collectie bouwen. 2 van 7.5k of 3 van 5k.

2 likes

Liefst Rolex :wink:

Dat zijn tien watchrolls ook, maar gelukkig schaffen we niet al onze gebruiksvoorwerpen aan met het oog op waardebehoud.
Daarbij zijn er echt wel Omega’s (ook moderne) te vinden die niets afschrijven.

7 likes

15K wat een luxe als je 24 bent. Je smaak zal veranderen dus koop een horloge dat zijn waar houdt, Rolex e.d.

1 like

Persoonlijk zou ik iets lager instappen. +/- 15K voor één horloge is een behoorlijk bedrag.

Daarnaast komen we er allemaal achter dat we graag ‘wisselen’. Dus de keuze hebben tussen een dresswatch en een sportief horloge kan ook leuk zijn.

Ik zou daarom ook kijken naar een horloge waar de kop al vanaf is en het budget verdelen over twee horloges.

Maar, zoveel mensen; zoveel meningen, dus gewoon lekker doen wat goed voor je voelt en iets moois uitzoeken.

Ik lees veel over het budget i.c.m. zijn leeftijd. Maar wat weten wij hier nou van? Kennelijk doet deze jongen het op jonge leeftijd financieel gewoon erg goed dat hij zich al een horloge van 15k kan permiteren. Mooi toch!

Zou me ook niet laten afleiden door praatjes over afschrijving e.d. je eerste luxe horloge dat je al op je 24e hebt gekocht moet je sowieso niet weg doen! Is een mooi bezit voor de rest van je leven. Gewoon lekker van genieten. Je koopt een horloge voor jezelf en niet voor degene die hem straks misschien van je wil kopen!

Misschien is de Zenith Chronomaster sport iets voor je?

6 likes

Ik heb een IWC Portuguese en een Omega Speedmaster. Mijn IWC draag ik het meest. Het is natuurlijk kiezen tussen 2 prachtige horloges. Ik zou voor IWC gaan. De speedmaster koop je later alsnog :grin:

1 like

Ik denk dat we voor de overgrote meerderheid wel ervaringsdeskundige zijn in het feit dat je eerste ‘echte’/dure horloge de doos van Pandora opent en je daarna verder gaat kijken naar de volgende. Dan is het advies om nog even te wachten niet zo heel gek aangezien de twee genoemde horloges best ver uit elkaar liggen qua stijl.

1 like

Met alle respect, maar die IWC is wel een beetje een ouwe lullen ding voor een 24 jarige :wink:
Dan de omega, al vind ik de Zenith Chronomaster hierboven toch een stuk mooier.
Of iets van een Defy, dat kijkt ook lekker weg :wink:

7 likes

Buiten budget, maar heb je een Rolex Cellini Moonphase al bekeken?

Vind ik persoonlijk ook de mooiste wijzerplaat. Wel wat dikker gezien de complicatie natuurlijk.
De wijzerplaat van de date versie vind ik iets minder.
De ‘time’ variant vind ik ook heel knap in zijn eenvoud. En is een presidential watch!
Maar gezien je graag veel complicaties hebt mogelijk minder je ding…

Verder sluit ik me volledig aan bij advies dat hierboven gegeven werd. Voor een dergelijk budget kan je al een heel mooie collectie uitbouwen van kwalitatieve horloges met allerhande complicaties die mooi de tijd houden :wink:

Zeker gezien je nog wat twijfelt en dus je ‘grail watch’ nog niet gevonden hebt zou ik lekker rondkijken, info opzoeken, reviews bekijken, de horloges ook effectief passen bij een AD vooraleer je aankoop overweegt (!!)… Cliché hoog als een huis, maar sometimes the chase is better than the catch :slight_smile:

download (1)

1 like

Als je nog een beetje jeugdig bent maar wel een horloge wil wat jaren meegaat en in veel settings gedragen kan worden: Speedmaster DSotM of GSotM.

image

image

Kost je nieuw/ongedragen net iets meer dan de helft van je budget waarschijnlijk.

4 likes