Aankoopadvies eerste horloge (Omega/IWC)

Je bent de this is not investment advice disclaimer vergeten :sweat_smile:

1 like

De woorden Grand Seiko HAQ schieten me door het hoofd. Dan kun je 10K in de kontzak houden om eens te zien welke inzichten er de komende vijf jaar komen.

:joy:

Maar niks mis met beide horloges. Ik vind de IWC duizendmaal mooier.

1 like

Ik vond het een tijdje geleden ook waardeloos om handopwinders te kopen, maar na even een Lange 1 te hebben gehad ben ik daar van teruggekomen.

Handopwinders geven veel plezier en je bent er veel mee bezig. Vaak zijn de uurwerken ook mooier door het ontbreken van de rotor.
Hierbij enkele prachtige voorbeelden:

Patek Philippe 6119R

Omega Speedmaster Professional Moonwatch

Arnold & Son Victory

Wat betreft in jouw situatie zou ik voor een Speedmaster gaan. Is een horloge waar je daadwerkelijk lol aan beleeft en allemaal leuke banden voor kunt kopen.

Dan blijft er ruimvoldoende over om nog een automatisch IWC horloge er bij te kopen :muscle:t4:

4 likes

Hi,

Zie veelal voorbij komen dat je een jong gebruikte iwc zou kunnen kopen. Begrijp zelf goed waarom je als eerste echte horloge een nieuwe zou willen kopen, dit had ik zelf ook toen ik op mijn 28e mijn eerste iwc portugieser 7 days kocht.
Het gaat om een stukje beleving en de juwelier waar ik deze iwc kocht gaf me fantastisch advies, liet me alles passen en bij de aankoop zaten we lekker een glaasje te proosten. Daarnaast kun je over t algemeen bij iwc wel een aardige korting krijgen.

Ik vond het zelf prettig dat mijn eerste horloge echt een ongedragen horloge was.

Veel plezier met de zoektocht, tis een mooie maar verslavende hobby;)

1 like

Heb niet alles gelezen :speak_no_evil::see_no_evil:….

Maar met 15k kun je een hoop leuks doen….

Bijv. een Planet Ocean, Superocean Heritage en een Speedy….

De IWC is mooi, maar niks voor mij! De Omega? Mmmm… voor 10k ook niet mijn favoriet!

Tja, lastig! Gewoon lekker gaan proberen en neem de tijd!! Het is snel uitgegeven! Maar af en toe de tijd nemen en even nadenken, bespaart je misschien een miskoop!

Vandaag een aantal om gehad in de winkel. De Omega moonphase vond ik echt veel te dik en ook niet heel mooi in het echt, dus valt af. IWC hadden ze helaas niet dus moet ik nog naar kijken.

De Omega moonwatch geprobeerd en was echt super. Ik vond alleen het opwinden nogal lastig omdat de kroon amper uitsteekt en ik ben sowieso al niet zo van het hand opwinden. Ik zag de oudere automatic versie maar heb liever wel het nieuwe mechanisme.

Ik ga de IWC volgende week proberen en blijf verder nog maar even doorzoeken.

1 like

Dit^^

Probeer anders de Speedmaster '57 want dat is een automaat.

3 likes

De speedy 321 heeft geen crownguards en is maar 14K.

Daar zou ik niet per se last van hebben.

Hiervan dan weer wel.

Ikzelf vind al die afdekplaten (tenminste, daar lijkt het op) juist wat minder. Zie e.g. die Patek of Arnold & Son.
Wel vind ik de movement van de chronograaf (Omega Speedmaster) er geweldig gaaf uitzien

Veel goede suggesties en ideeën al gegeven.
Je stelde zelf al voor dat een mooi horloge van 7k ook een mogelijkheid zou zijn.
Laat IWC daar nu best een paar alternatieven hebben tussen de piloten.
Deze zijn ook iets sportiever dan de door jou eerst geposte IWC, mocht je een meer sportieve stijl willen.

Houd je leuk geld over voor een tweede horloge :slight_smile:

Alles wat je zoekt: :innocent:

En ruim binnen je budget