Aankoopadvies gevraagd Ebel Classic Hexagon

Heren en Dames,

IK ben net nieuw en zal eerst iets over mijzelf vertellen. Ik ben een 36-jarige man en bezit sinds 2002 een Fortis Flieger Automatic als dagelijks horloge Mijn eerste automatic met zo’n fraaie secondewijzer die voortschreidt. De gebruikssporen zijn (helaas) duidelijk zichtbaar en ik zoek een luxe klok voor erbij. Dit mag voor mij best wat kosten maar wil wel graag tijdloze kwaliteit.

Nou is mijn oog gevallen op een Ebel Classic Hexagon zoals te zien op http://www.chrono24.com/nl/ebel/classic-hexagon-gebraucht--id1685924.htm?dosearch=true&query=ebel+hexagon&resultview=list&searchResultIndex=4&searchexplain=1&tab=details&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm

Dit gloednieuwe horloge wil de juwelier voor 2050,- aan mij afstaan. (adviesprijs 2995,-)
Mijn simpele vraag gaat over de prijs/kwaliteit want ik vind de klok sowieso fraai. Wie heeft er een algemene meing over Ebel en dit model in het algemeen.

Bij voorbaat dank!

groeten van Neptukker

Welkom veel lees en postplezier!!

Helaas houden we hier niet van nep. (je nickname) :wink:

Ebel is een prima merk en heb ik niks op aan te merken. Kwalitatief ook prima horloges. Het model wat je hebt uitgekozen is niet mijn favoriet, maar dat is een kwestie van smaak.

De prijs is ook niet echt verkeerd! Kortom ik vermoed dat we hier binnenkort mooie foto´s van een Ebel krijgen te zien! :smiley:

Je hebt wel gezien dat ie 47mm groot is!

Zeker, het is een flinke klok maar dat spreekt mij aan. Toen ik in 2002 mijn Fortis van 40mm was dat groot :#

De vraag is natuurlijk, hoe lang je het bij “oversized” volhoudt.
Als dit de stijlis die je mooi vind, kijk dan ook nog eens bij armand Nicolet of Louis Erard.

Als je je keuze al gemaakt hebt, heb ik natuurlijk niets gezegd…:slight_smile:

Han R Schreef:

De vraag is natuurlijk, hoe lang je het bij
"oversized" volhoudt.

Daar heb je een punt. Het is een vrij klassiek model maar inderdaad wel in ‘moderne’ grootte. De aankoopsprijs is natuurlijk geen kattepis en moet dus over een lange tijd ook nog als waardevolle uitgave worden gezien. Keuzes, keuzes keuzes…

Ik ga ook nog (online) op zoek naar de merken die je aangaf. Thanx

Jouw keus is niet direct de mijne, moet bekennen.

Naast mijn Ebel 1911 chrono met El Premero heb ik een 1911 Senior XL. Het horloge heb ik ruim een jaar en behoort tot mijn favoriete horloges die ik zeeeer regelmatig draag. Het dubbel ontspiegelde saffierglas en de half bol geslepen indexen zorgen voor een meer dan sublieme aflezing. De geborstelde kast voelt erg goed aan. Het fijne is de grote datum-module die je zelfs zonder leesbril goed kunt aflezen.
Door de mooie 1911 kastvorm is de kroon op zeer elegante wijze goed beschermd. het achterruitje biedt zicht op het mooi afgewerkte uurwerk. Door de maat is dit horloge zeer draagbaar (zonder dat je overal tegenaan loopt te raggen!!!). Kortom een aanrader!
Deze dus:
http://cgi.ebay.de/EBEL-1911-Senior-XL-Automatik-m-Grossdatum-UVP-2-950_W0QQitemZ130441720249QQcategoryZ49248QQcmdZViewItemQQ_trksidZp4340.m263QQ_trkparmsZalgo%3DSIC%26its%3DI%26itu%3DUCI%2BIA%2BUA%2BFICS%2BUFI%2BDDSIC%26otn%3D6%26pmod%3D270722568126%26ps%3D63%26clkid%3D7913245521511385269

Veel wijsheid!

Mede door jullie feedback (voorlopig?) afgezien van de aankoop. Ik ben aan het denken gezet of zo’n joekel op lange termijn nog steeds mooi gevonden wordt door mij. Ik heb zoals gezegd een kleine 9 jaar een Fortis Flieger Automatic van 40mm en dat formaat bevalt in ieder geval prima op lange termijn (toen vond ik hem vrij groot). Dik 2000,-€ is veel geld dus ik neem me voor om uitgebreider te gaan orieënteren. Mischien wordt het uiteindelijk een minder dure of ga ik me helemaal te buiten aan een ander model. De tijd zal het leren.

neptukker Schreef:

Mede door jullie feedback (voorlopig?) afgezien
van de aankoop. Ik ben aan het denken gezet of
zo’n joekel op lange termijn nog steeds mooi
gevonden wordt door mij. Ik heb zoals gezegd een
kleine 9 jaar een Fortis Flieger Automatic van
40mm en dat formaat bevalt in ieder geval prima op
lange termijn (toen vond ik hem vrij groot). Dik
2000,-€ is veel geld dus ik neem me voor om
uitgebreider te gaan orieënteren. Mischien wordt
het uiteindelijk een minder dure of ga ik me
helemaal te buiten aan een ander model. De tijd
zal het leren.
Verstandig! (tu)

Deze niet wat voor je? http://www.chrono24.com/nl/sinn/regulateur-klassik-6100-b-44mm--id1695218.htm?query=sinn+regulateur+klassik+6100+b&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm&searchResultIndex=0

Het formaat scheelt weinig (44mm) maar vindt het persoonlijk meer een eigen gezicht hebben dan de Ebel en is een stuk goedkoper.

Sjeezus, de gememoreerde klok is nu (nog steeds onverkocht dus nieuw) voor 1375,- € op te halen bij betreffende juwelier…

Dat lijkt mij na een kort onderzoek op de diverse site een mooi moment om toe te slaan als je nog in de markt bent. Maar in deze crisis zou ik het eerst proberen voor een 1100. Wellicht heb je hem daar ook voor.

Ikzelf ben niet meer in de markt maar voor eventueel belangstellenden: http://www.koelinkjuwelier.nl/