Aankoopadvies Grand Seiko SBGA201 / SBGA211

Ik ben aan het overwegen om een Grand Seiko SBGA201 of SBGA211 aan te schaffen.

Kan hier iemand een zinvol advies over geven? De 2 verschillen in materiaal, gewicht en kleur wijzerplaat. Verder volgens mij volkomen identiek. Ik denk dat ik iets meer van gewicht en solide gevoel hou, dus ik vraag me af of de SBGA201 de betere keuze is. Aan de andere kant heeft deze een meer oubollige kleur wijzerplaat dan de snowflake op de SBGA211…

Tevens vraag ik me af waar deze het voordeligst zijn aan te schaffen.

Alvast dank voor de reacties!

1 like

Wellicht kan je ze beide naast elkaar bekijken bij de Seiko winkel in Amsterdam (Heiligeweg 14). Wel eerst even bellen, de Snowflake ligt er zelden.
De 201 is van staal met champagne dial, klopt dat?

Ik zou zelf voor de Snowflake gaan in dit geval.

1 like

Dat idee had ik zelf ook al om daar eens te gaan kijken.

Idd, die is van staal met champagne dial

1 like

Snowflake als je tussen deze twee twijfelt.

De verschillen heb jezelf al opgenoemd.

Ik zou voor deze gaan :wink:

3 likes

Welk referentienummer is dit?

sbga127

700 stuks.

1 like

Erg mooi, maar boven m’n budget helaas.

Stiekem hoop ik dat Seiko, dus niet Grand Seiko, binnenkort nog eens met een mooie spring drive komt, maar dat zal wel niet…

Seiko heeft wel wat Springdrive modellen gemaakt. Ananta en Propex lijn.

Maar boven budget? Ontloopt een snowflake niet hoor qua prijs. Stuur maar een pb.

Ik zit erg naar z’n 39mm broertje te kijken, de SBGA283. Een champagner wijzerplaat ontbreekt er bij mij nog aan, en hoe meer ik er naar kijk hoe meer ik denk dat ie dynamischer gaat zijn dan de snowflake. De snowflake is prachtig, maar wordt verstoord door de gangreserve. Als je een sneeuwlandschap op je wijzerplaat wilt hebben moet het wat mij betreft ongerept zijn.

1 like

ik heb de Seiko Landmaster SBDB015 Springdrive. Is volgens mij de enige niet Grand Seiko met springdrive. Ik overweeg om hem van de hand te doen om fondsen te werven. Mogelijk binnenkort in het blauwe gedeelte.

2 likes

Is er tav (toekomstige) financiële waarde een verschil tussen de oude GS modellen met Seiko logo en de nieuwe generatie met uitsluitend GS logo?