Aankoopadvies, horloge voor een 18 jarige

Huh?

Een horloge uitgezocht door je eigen moeder…ik ben geen man he!

Hahaha, nou ik hoop dat hij je afgelopen zondag in de watten heeft gelegd super moeder

Tuurlijk wel

1 like

Dat is voor veel jongens een aantrekkelijk horloge.

Wat mij opvalt is dat in 65 antwoorden iedereen zelf aan dingen denkt en z’n eigen smaak een beetje zit te ventileren. Dat zou ik zelf ook goed kunenn doen, maar laten we het eens omdraaien met een vragenboogje:

  • Hoe kleedt je zoon zich? Is dat sportief, preppy, neutraal of in een bepaalde markante stijl?
  • Waar houdt hij van? Heeft hij het ooit over dingen gehad die hij cool vindt?
  • Wat voor figuur is het? Is het een schaakclublid of een rouwdouwer? Wat doet ie zoal in de vrije tijd?
  • Wat zijn z’n favoriete kleuren?
  • Hoe groot is ie en wat is z’n polsmaat?

Geef me een idee van de persoon, en dan zou je er iets bij kunnen suggereren. Nu is het in het wilde weg horloges posten die ik zelf cool vind.

Als het een rouwdouwer is die een bomb-proof ding nodig heeft bij z’n extreme sports, en vooral een heerschap wat 1.90 lang is met een polsje van 19cm, dan kun je voor duuz’nd ball’n ook dit doen:

SBBN031’s zijn voor rond 950 Euro te scoren, tweedehands. En ze zijn voor zo’n 1150 Euro te importeren via Seiyajapan, als je inklaring er bij rekent. Er staat ook een handelaar die ze vlak boven 1000 Euro aanbiedt op Chrono. In Nederland.

Is het een jongen met een iets rustiger levensstijl, maar niet totaal inactief, iemand die iets gekleders wil hebben wat toch nog sportief over komt, kijk dan eens naar Fliegers van rond de duizend euro.

Die, bijvoorbeeld. 40x10mm, dus hij zal 'm z’n leven lang goed overal bij kunnen dragen, op allerlei banden en bij elke gelegenheid. 100m WR, mooi afgewerkt uurwerkje… Zoiets.

3 likes

Ik vind je orginele idee goed, maar ik zou wel voor een chrono gaan. Voor nauwlijks boven de 1K te vinden op Chrono24, en toch net wat stoerder:

Bijvoorbeeld (Niks mee te maken, gewoon de eerste die ik tegenkwam:slight_smile:https://www.chrono24.be/tagheuer/formula-1-quartz-chronograph-43-mm-blue-dial-steel-case-and-bracelet--id9695491.htm

Heel mooi deze.

Hoi @Kaat,

Ik ben zelf ook niet zo lang geleden 18 geworden en ben zelf heel erg te spreken over mijn Seiko 5je.
Natuurlijk niet zo duur, maar misschien is de Seiko Prospex SPB051 iets voor uw zoon?

Gr, Yannick

2 likes

Een dress watch is alvast niks voor hem, hij draagt alleen jeans, hoodies en sneakers, ik moet hemel en aarde bewegen om hem een hemd te laten dragen als we op restaurant gaan. Hij is 1m88 en zijn enige hobby is gamen.:roll_eyes:

1 like

Casio upgrade kan natuurlijk ook nog, ik wou dat ik een vader had die me een oceanus gaf.

1 like

Quartz Tuna dus. :slight_smile: Voor de jongeman die graag digitaal dingen opblaast. De flieger is trouwens heel erg geen dress horloge, en zeker op NATO niet.

Ook tof, maar iets discreter. Misschien op termijn een mooiere optie voor jongvolwassenen, waarbij het uurwerk minder speciaal is.

Als hij van stalen banden houdt zeker een optie die dressy genoeg is voor een eerste baan en zo, maar techie genoeg is om de komende vijftig jaar als beater dienst te doen.

Geen swapper, en blauw moet je ding zijn.