Aankoopadvies, horloge voor een 18 jarige

Heb de zwarte variant gehad toen ik 15 was haha. Kwalitatief helemaal ruk maar voelde mij helemaal het mannetje.

Jaartje later stuk en toen geupgraded naar deze:

En toen Op mn 18de mn Air King gescoort.

Een fraaie Seiko wellicht een optie?
Oerdegelijke horloges die het hele leven meegaan.

Ik kreeg destijds een Seiko Premier Kinetic die ik nu nog graag draag.
Daarnaast hoort er in elke collectie een (Grand) Seiko thuis :smiley:

Waarom dan ?

Mijn reactie straalt van subjectiviteit…
Het zijn goede horloges voor een betaalbare prijs, menig forumlid is met een Seiko begonnen.

Als je het er niet mee eens bent kun je m’n bericht toch negeren?

2 likes

Of had al 2 Omega’s maar wilde er desondanks een Seiko aan toevoegen!

2 likes

Ik stel gewoon een vraag, staat volgens mij vrij om dat te doen.
Vraag me oprecht af waarom forumleden soms menen dat men als zogenaamde liefhebber een bepaald horloge of merk niet zou mogen ontbreken.

Damasco is hier niet zo gekend, die kan ik al uitsluiten.

TAG Heuer Formula 1 als die beetje Max fan is? Anders Oris Aquis.

Zou ik gezien de kwaliteit van de horloges zeker niet doen. :wink:

Doe maar cash pa :grin:

Zoek gewoon uit wat je zelf tof vindt om hem te geven en waarvan je denkt dat hij dat ook leuk vindt!

Een horloge uitgezocht door je eigen vader is véél toffer dan er zélf eentje uitkiezen!

Die Tag F1 is misschien wat overpriced maar wel wel cool :sunglasses: voor een 18 jarige!

Inderdaad goeie keuze ik spreek uit ervaring.
Heel mooi horloge:

1 like

Zoek je nog een (adoptie)zoon?
Ik ben bijna jarig
:joy:

2 likes

Voor een 18 jarige lijkt me een mooie TAG f1 erg mooi, lekker sportief.

Als ik jou was zal ik wel even pijlen wat hij mooi vind. Een horloge cadeau doen (vooral van deze waarde) moet natuurlijk wel in de smaak vallen.

Je kan met merken als Oris, Tag Heur, Tissot, Certina, Hamilton niet snel de mist in gaan.
Vergeet ook niet de iets minder bekenden merken niet die onder doen in prijs kwaliteitsverhouding.

Een voorbeeld van wat ik bedoel is de C65 van Chistopher Ward.

1 like

Een goed begin is het halve werk, is een bekende gezegde.

Hoe is uw zoon met spullen? Is het een wildebras waar een gloednieuwe Rolex niet aan besteed is? Is het een pietje precies die niet ophoud met het oppoetsen van tafelzilver?

Ik zou het houden op een mooie Longines. Een conquest V.H.P. of een conquest automaatje.
Een Tissot is ook altijd een veilige keuze.

1 like

Krantenwijk?
:thinking:

Leuk! Zelf ook over getwijfeld, maar dan de batman GMT versie! Die kun je ook voor rond de 1000 vinden tweedehands…

3 likes

@Jaroen, door je eigen moeder dus.:wink:

Bedankt allemaal voor de tips, over 2 weken gaan we in Antwerpen eens rondkijken.

1 like