Aankoopadvies, horloge voor een 18 jarige

Die Sinn is prachtig maar vrees dat ik hem daarvoor niet warm krijg, ik zal dus maar best samen met hem eens rondkijken.

1 like

Ik heb begrepen dat de afwerking van deze Tissot Seastar erg goed is; binnenin huist een ETA Powermatic 80 uurwerk, prima werkpaard met 80 uur gangreserve.

1 like

Voor mezelf uiteindelijk deze gekocht maar ook lang getwijfeld hoor, er is zoveel moois.

13 likes

Mooie keuze!!!

Ik vind hem ook mooi en toch wat anders dan Casio of Apple watch.

1 like

Nieuw : waterdicht + GMT
Used : geboortejaar + waterdicht + GMT

Dan hebben ze dit model behoorlijk verbeterd, ik was over de vorige versie niet te spreken. Qua afwerking en QC, uurwerk liep overigens wel akelig precies.
Ook het prijsbeleid van Tissot was ruk, retail €800 vragen en vervolgens voor € 275 in de uitverkoop gooien in Roermond.
Swatch group Nederland heeft het bij mij aardig verbruid, kan het na eigen ervaringen alleen maar afraden maar dat is puur mijn ervaring met Tissot de Swatch group en hun service center in Brussel.

Zelf geen negatieve ervaringen.
Hier een review van o.a. deze Seastar:

2 likes

Omdat je niet in de plaatselijke winkels kan gaan passen valt Damasko waarschijnlijk weg, maar veel horloge voor je geld. Is misschien wel te veel onder de radar voor hem.

Ik ben 20 dus wie weet zit ik in de buurt van de ‘hippe’ smaak die eerder is genoemd in het topic. Wie weet helpen mijn favoriete horloges in de verzameling je op weg:




6 likes

Ik wens je veel succes! Ik kwam er niet uit en heb het opgegeven om een verrassingshorloge te zoeken. Het is inderdaad aan te raden om samen hiervoor te shoppen, maar dan is inderdaad de verrassing er af…

Ik heb het maar over een andere boeg gegooid en denk dat hij het kado (dat vandaag al binnenkomt) 1000x leuker vindt dan een horloge.

Nogmaals succes!

Gewoon lekker samen kopen.
Wat jij zelf uitzoekt is het toch nét niet…

3 likes

:arrow_up: en het zou zonde zijn als je die €1000 uitgeeft, terwijl hij liever op zijn telefoon kijkt als hij de tijd wil weten. Zeker met dit soort bedragen, zou ik echt met hem praten. Of je moet natuurlijk kiezen voor iets waarvan je vermoedt dat het over een paar jaar iets is waar hij graag naar kijkt en/of een investeringsobject is geweest. Het rendeert kennelijk beter als sparen.

1 like

En geen tweedehands kopen, dat vind ik zo armoedig als speciaal cadeau, vintage wellicht daargelaten, hoewel ik daar ook niks mee heb

2 likes

Misschien mag hij er wel een van jouw eigen collectie uitzoeken? Heb je meteen weer een goede reden om zelf wat nieuws te kopen :wink:

1 like

:point_up:

En/of geef je zoon een zelfgemaakte waardebon t.w.v. €1000,- voor het uitzoeken van een horloge.
Heeft hij toch een verrassing gekregen en je maakt er gelijk een leuke dag van samen!

2 likes

Tof dit!

Samen een dagje uit en wat juweliers bezoeken.

1 like

Op mijn 18e was dit mijn ding. Ik voelde me super stoer!

image

1 like

Wellicht een mooie Longines Hydroconquest? Zeer sportief model, zeker voor een 18-jarige. Verkrijgbaar in goede afmetingen (ook 40 mm) en in meerdere kleuren. Denk dat ie ook mooi op rubber staat. Veel waar voor je geld denk ik. En een prachtig merk.
Heb mijn zoon zelf voor zijn 18e een 42 mm duiker gegeven (Breitling Superocean). Ook qua maat staat ie hem erg goed.
Hierbij een fotootje van de Longines van het net:

4 likes

Die vind ook super.

1 like