Dubbele NA, oude (merken-)liefde roest niet. Collectie on a budget, Tissot dus.

Zo, deze keer beloof ik niks om het kort te houden. Maar goed, er zit hier niet veel historie of een verhaal vast dus het gaat vast meevallen. :wink: Het is wel een beetje foto heavy.

Ik heb nogal wat mensen lastig gevallen op het forum en daarbuiten om toch een all round waterdicht horloge te vinden met goede lume. Vooral geen duiker, dat is niet mijn ding. Dus een periode van zoeken, kopen, ruilen, flipperen, etc.

Daarnaast wilde ik ook wel iets in een andere kleur erbij als dresser gewoon voor de ik-wil-eens-wat-anders-onder-een-pak-dagen.

Nu wil het geval dat de hobby voor mij ooit echt met Tissot is begonnen en zoals de titel al aan geeft en ondanks de liefde voor Grand Seiko heeft Tissot een warm plekje in mijn horlogehart.

Vanwege kleine budgetaire meevallers, wat geruil heb ik een elkaar aanvullend DUO gevonden.

Zoals u ziet lieve lezer, zijn duikers niet aan mij besteed. :thinking:

Toch moet ik zeggen dat ik er al verslingerd raakte toen deze laatste versie van de Tissot Seastar 1000 werd geïntroduceerd. En na een voorzichtige paar weken als functioneel horloge gedragen te hebben én de stalen band erbij besteld te hebben (de blauwe is standaard alleen leverbaar met een rubberen band) is de liefde gegroeid en vindt ik het naast een heel prettig horloge ook mooi. Nooit verwacht dat ik dat van een duiker zou zeggen. :sweat_smile:

Tissot timmert al meer dan een eeuw goed aan de weg en ik ben weer super onder de indruk van de afwerking van deze duiker. De kastvorm doet het voor mij ten opzichte van andere duikers in combinatie met de juist niet zo grove bezel met keramische inlay. Samen met de brushed “striping” met het polished middendeel en de wat gedrongen lugs draagt hij heel erg prettig.

Maar vooral wijzerplaat, mooi in balans ook dat datumveld (ook in de juiste kleur!) en vooral die sunburst. :heart_eyes: prachtig!

Van nagenoeg zwart:

tot het prachtige blauw:

Tsja en qua iets anders, toch een dresser, maar wat dan?

In een post van vorig jaar van @wbcoupe werd ik getriggerd door de nieuwe Visodates.

Quartz welliswaar, maar in tegen stelling tot de automaat zonder het, in mijn ogen veel te grote, dag en datumveld en de veel te korte wijzers.

Nu ben ik niet zo’n “goudkleurig” mens. Maar toch vond ik de PVD varianten iets hebben waarbij de rosegouden absoluut een gevoelige snaar raakte. Maar die renders op het internet hè en die zoetsappige band die er standaard op zit. Meer een dames model met zijn 40mm… Nee, niet echt iets waar ik warm van wordt. Het ziet er in mijn optiek niet uit.

image

Toch ben ik hem in het echt gaan bekijken en gevraagd of er donkerbruine band op kon… Tsja, ik was verkocht. Een totale metamorfose.

Zeg nu zelf, de kleur, het gebolde saffier, de gebolde wijzerplaat in off-white (eggshell):

De gedraaide lugs:

De kastvorm matcht uiteraard aan de automatische Visodate:

Niks mis met rosegoud zeg ik. :slight_smile:

Een two-piece collectie die overal wel bij past. Een mooi duo binnen de collectie al zeg ik het zelf.

Los van dat bevestigd het toch weer mijn waardering voor Tissot.
Voor beide horloges geldt dat de afwerking voor het geld toch wel heel goed is. De indices zijn netjes afgewerkt. Het voelt robuust aan en kan de concurrentie met hogere segmenten best aan.

Dank voor het lezen en kijken. Plaatjes doen het altijd goed toch? :face_with_monocle:

44 likes

Het zijn allebei hele mooie horloges!
De stalen band op de seastar en bruine op de visodate maken het helemaal af.Veel plezier gewenst van de Tissot’s.

1 like

Mooie horloges. :ok_hand:
Veel draagplezier.

1 like

Prachtige horloges! Mooie foto’s ook.

Ik vind Tissot een geweldig merk. Vooral van de Heritage lijn - waar ook de Visodate onder valt - ben ik erg gecharmeerd. Ik ben alleen niet zo kapot van de plaatsing van het datumvenster, maar enfin… waar moet die anders?:sweat_smile:. Een Visodate hoort een datumvenster te hebben.

Edit: deze doet het in ieder geval mooier dan de automatische Visodate met dag-aanduiding.

1 like

Het is een mooi stel!

1 like

Ik geloof dat ik al een paar foto’s van je gezien had van deze aanwinsten. :thinking::face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:
Die Visodate is echt wel fraai zo op deze band, moet hem toch eens in het echt gaan bekijken.

Mooie set, en nogmaals heel veel plezier ermee. :+1::+1:

1 like

Beide erg geslaagd Jaco…vooral de Visodate. :ok_hand: Dat had ik niet verwacht gezien de stock afbeeldingen. Mooi Tissot duo :+1:

1 like

Klopt. Deze plaatsing en vooral het formaat is beduidend beter.

1 like

Ja, vreselijk. Toen ik hem in het echt op de donkere band zag was ik verkocht, maar de eerste indruk op internet…:confounded: :slight_smile:

1 like

Gefeliciteertd maar weer Jaco.
Jouw verhalen/posts en jouw horloges zijn in goede balans met elkaar.
Je hebt hele mooie horloges…
:+1:

:wink::grinning:

1 like

Die seastar blijft een toffe verschijning, en ik herken wat je zegt; sinds de release al geïntrigeerd. Heb m ook een paar keer op de pols gehad. Alleen dat formaat; paar mm te groot voor mij en ik kan niet wennen aan die robuuste wijzers. Maar toch een unieke verschijning. :+1:

1 like

Tissot is een merk met historie dat nog steeds veel waar voor je geld levert. Al vind ik wel dat ze de laatste tijd een paar budget modellen hebben uitgebracht, die de naam Tissot niet waardig is. Mindere afwerking, scherpe randjes etc. Jammer.

De Seastar en Visodate zijn geweldig mooie series met veel variatie en voor elck wat wilsch. Ik heb 2 Seastar’s gehad: de chrono en de gewone. En een witte Visodate met staalkleur kast. Nu ik deze in goudkleur zie, krijg ik wel weer zin en een Visodate.

1 like

Die visodate !!
:heart_eyes: :kissing_heart: :heart_eyes: :kissing_heart:

2 likes

Mooie en ook mooi verschillende klokjes allebei.
Heb de Seastar ook bekeken toen ik bij een AD in Nijmegen voor een Oris Diver 65 ging kijken en die ik in het echt minder mooi en te klein vond.
Had toen bijna als impuls de Seastar gekocht.

Wat dáárdoor uiteindelijk in de aanschaf van de PO 600m resulteerde die mij helaas niet behaagde en na 3 maand weer is ingeruild op wat anders…

Die Visodate in rose is ook mooi en ook echt een mooie kleur.

Veel draagplezier!

1 like

Een heel mooi stel :+1:

1 like

Gefeliciteerd met dit stijlvolle duo. Tissot is ook één van mijn favoriete merken. Als je Zwitsers wilt van een bedrijf met een interessante historie en toch relatief betaalblaar wilt; Tissot.

1 like

Hallo! Ik zie dat je in een andere topic de Rose-Gouden Tissot te koop hebt gezet, ik heb wel interesse. Ik kan alleen niet reageren (nieuw forumlid). Zou je mij een PB kunnen sturen?

Gr Nassau

1 like