Je ziet dat ik er lekker in zit al in het Rolex gebeuren.
Maar deze referentie dan uit dit topic, zit je er voor dit bedrag ver naast of is er beter te vinden?
Hamvraag: wat mot dat ding kosten?
Als die in goede staat zou zijn niet.
Mijn advies; koop een 36mm DJ. Ook voor een vrouw. Het staat stoer, sexy en je verschuift het geld van jouw rekening naar haar pols in plaats van dat je het doorspoelt .
Eens,
Ik heb voor mijn Datejust in bijna nieuwstaat ( 36 mm , 90’s model ) 4,5k betaald. Maar je kunt ze in goede conditie vinden voof rond de 4k.
Heel erg bedankt allemaal! Zie nu deze op de website van Spiegelgracht juweliers die is wat duurder 3780.- met doos en papieren uit 1991. Is deze nou van stuk betere kwaliteit omdat hij ook duurder is? Ik heb er geen verstand van maar lijkt wel of deze band net zo uitgerekt is als de het eerste horloge waar ik advies om vroeg…
Spiegelgrachtprijzen zijn nogal ahum ambitieus
Waar zijn ze dat tegenwoordig niet? Het is voor de verandering een serieuze vraag.
Ik zou je dan @AmsterdamVintageWatches willen aanraden. Ook hier op het forum actief en zeer betrouwbaar. Ik meen dat je dat van de door jouw geopperde juwelier niet zomaar kunt aannemen.
Deze band is een stuk beter. Het coronetje op de sluiting is wel lekker weggepoetst.
Maar moet het zo’n kleine zijn? Je komt er nooit meer vanaf voor een goede prijs.
Nee. De band ziet er volgens mij ook net zo uitgerekt uit. Goud is nu eenmaal zachter dan staal en dan krijg je dat.
Kijk liever naar een 36 mm versie, dan schrijf je niet zoveel af als met deze damesversie.
Verdiep je voor je koopt. Je geld uitgeven gaat snel, spijt krijgen als je achteraf meer kennis hebt over wat je nu gekocht hebt kan nog sneller gaan.
Wat voor mij vooral belangrijk zou zijn is, of het horloge een recente service heeft gehad (aantoonbaar!) en wat de amplitude en tikfout zijn.
Rappel2 Ik zou als leek iets meer betalen en gaan voor een beter exemplaar.
Voordeel van kopen in Nederland is dat je ook ergens binnen kunt lopen als er iets niet snor is.
Het uitrekken van de jubilee komt door de pinnen in de schakels die compleet worden opgegeten door de gouden schakels. Het goud zelf rekt niets uit.
Kijk maar eens op de site / instagram pagina van klokkeland. Horloge maker die oom jubilee benden restaureert.
rek zit altijd wel op de banden,
horloges zijn ook minimaal 25/30 jaar oud,
dus niet nieuw…
Dit dus!
Maar daar betaal je dus voor. Ik met plezier. En jij cheat denk ik een beetje met dat vingertje erop
33 jaar oud:
dat klopt,
zijn ook veel die gerestaureerd zijn:wink: