Aankoopadvies: Rolex Yacht Master 16623 '''F"'

Ik heb een Rolex Yacht Master 16623 aangeboden gekregen en aangezien ik al tijden een knap horloge wil aanschaffen denk ik er zeer over om deze te kopen. De vraagprijs van dit horloge is 4750 euro. Ik ben geen kenner dus daarom zou ik graag wat advies willen inwinnen. Het horloge komt volgens mij gezien het serie-nummer uit 2003 en is aangeschaft in Caracas, Venezuela. De doos, omdoos, boekjes, labels en garantie-certificaat zitten erbij. Het horloge is gebruikt en bevat lichte krasjes die ik eventueel wil laten verwijderen.
Ik heb net een (niet zo geslaagd) fotootje van het geheel gemaakt. Is dit bedrag gezien de staat en herkomst redelijk? Wat is de marktwaarde van zo’n klokje. Alvast bedankt voor de reactie!

Mogelijk krijg je op deze vraag sneller een antwoord als je hem post op:
http://www.rolexforum.nl/

of stuur een mail naar Richmenstoys (banner links boven op het Rolexforum) die nooit te beroerd is om je te adviseren en, niet onbelangrijk, weet waar hij over praat. (Rob heet hij).

hans cp

Weet een adres waar ze een nieuwe aanbieden voor 5850 Euro. Weet niet of je het verschil een nieuwe waard vindt?

Groetjes,

Gloker

Nieuwprijs van dit horloge (in Nederland) is € 7.350,–
Op chrono24.com kun je zien dat de goedkoopste Yachtmaster TT te koop wordt aangeboden in Amerika voor € 4.684,–
Volgens mij is een vraagprijs van € 4.750,-- dus heel redelijk (niet meer als redelijk).
De door jou getoonde Yachtmaster inclusief box, papers en tags voor € 4.750,–… als je hem mooi vind en je hebt het idee dat het een goed horloge is … waarom niet.
Ik ken de verkoper niet, maar eigenlijk vind ik deze minstens net zo belangrijk als het horloge zelf. M.a.w. is de verkoper te vertrouwen. Bij twijfel zou ik het horloge even naar een officiële Rolex verkoper brengen en laten controleren.
Als onderhandelingsargument kan ik je meegeven dat een Yachtmaster TT in Venezuela beduidend goedkoper is (nieuwprijs) dan in Nederland.

Precisionwatches.nl heeft een Yachtmaster 16623 NIEUW met garantie te koop staan voor 5.750,–
Staat bekend als een goede verkoper (zie ook rolexforum.nl)

Ik kon het niet laten en heb hem toch gekocht! :slight_smile: Ben nu in het bezit van mijn 1e Rolex! De verkoper is absoluut te vertrouwen en gezien de bijbehorende papieren & jullie reacties kan ik niet echt spreken van een ‘‘miskoop’’.

Nu wil ik hem nog laten polijsten. Ik kreeg al een advies om service & onderhoud bij Schaap & Citroen te laten doen, maar hebben jullie misschien andere (voordeligere :wink: ) suggesties?