Aankoopadvies tussen €500 en €1000

Ah ja. 25 Uur is in principe al genoeg natuurlijk.

1 like

Ah oké.

Poor mans snowflake. 1k horloge voor dw helft van de monnies. Wel aan de maat.

2 likes

Qua afschrijving weet ik het niet (daar heb ik nog te weinig ervaring in de horlogewereld voor) maar je zou ook een Tissot Gentleman Powermatic 80 Silicium kunnen gaan passen/proberen. Ik ben er iig erg blij mee :slight_smile:

13 likes

Vallen dan allemaal af voor mij, open heart/drukke platen…

Ik zou dan eerder aanraden:
Tissot Gentleman (of andere in de lijn)

Certina DS-1

Seiko Sarb 033/035 (zwart/wit)

Longines Conquest:

Frederique Constant: Het is een beetje een non-merk met gejatte ontwerpen, maar wel heel classy:

4 likes

Schitterend horloge, Jaap heeft hem overigens in de verkoop: https://www.ten2two.nl/product/oris-big-crown-pointer-date-blue/

@SJvL als dit horloge je aanspreekt, zou ik het wel weten :slight_smile:

1 like

Heb je al een Nomos in je handen gehad? Die kunnen mee met een paar niveaus hoger qua afwerking, dit lijkt me een typische uitspraak van iemand die enkel de plaatjes bekijkt. Correct me if i’m wrong natuurlijk.

Ontopic: Hamilton is zeker een mooi merk en mijn schoonvader draagt die open heart al 5 jaar en ik vind 'm nog steeds mooi. Kzou’t zelf niet kopen, maar eens een namiddagje passen bij de juwelier is zeker de moeite!

Ik stem trouwens voor Oris tweedehands, beste bang for buck voor een allrounder en zeker onder 1k te verkrijgen. Big crown pointer date, propilot, 65. Toppers!

2 likes

Zeker, ik wist niet dat @SuperC er eentje heeft liggen. Vertrouwd, adres, nette prijs (kop eraf). No brainer lijkt me :grin:

2 likes

Oeh dit is wel een lastige. Ik zou zeggen, kijk bij Meistersinger, Nomos, Oris, Longines. En dan nog een curveball met een bekend microbrand dat echt hele goede kwaliteit horloges maakt: Halios (www.halioswatches.com) dat nu de Fairwind in de markt aan het zetten is.

1 like

Andere leuke keuze is wellicht deze diver van Christopher Ward. Ook een “non-merk”, maar wel een tof horloge. Hebben hetzelfde gedaan als Tudor door hun duikers ook zonder duikbezel uit te brengen:

3 likes

Ik zou dan liever voor Oris gaan, dit horloge laat me eerlijk gezegd koud.

Dat mag toch? Ik vind Oris een sympathiek merk, maar wel een met voor mij vooral lelijke horloges :blush: .

2 likes

Nee.

2 likes

image

4 likes

:joy:

Ik vind ook niet alles mooi van Oris, maar die poiner crown is wel aardig.

1 like

Wat betreft open heart. Ik ben begonnen met een FC met open heart. Vind het nu niks meer. Wijzerplaat is uit balans en verveelt snel. Zou deze niet doen.

1 like

Haha fair enough. Ik denk dat het met zo’n Nomos best kan meevallen, dus ik zou’t een ander daarvoor niet afraden :wink:

Ik zou gewoon lekker kijken of er hier iets op het forum staat. Dan weet je dat het goed zit.

1 like

Dit zou ik ook doen, genoeg aanbod in merken en types ( met een hoog verloop :joy: )

1 like

Juist. En dan bv deze voor 800 kopen :
image
(niet van mij)
Het lichtere broertje van :

6 likes

Ik vind deze wel interessant, maar ik vraag me twee dingen af. 1 hoeveel is deze nog waard als je hem na jaar weer verkoopt en 2 kom je er dan nog vanaf?