Aankoopadvies tussen €500 en €1000

Beste forumleden,

Zoals Ik in mijn vorige topic al aangaf ben ik aan het kijken naar een nieuw horloge in de prijsklasse €500 tot €1000. Het horloge moet voldoen aan de volgende kenmerken: automaat, redelijke restwaarde, en het moet staan bij een formele outfit.

Horloges waar ik al naar gekeken heb zijn:

  1. De D1milano skeleton met Seiko NH70 uurwerk, waarvan ik besloten heb dat ik die links laat liggen.
  2. De Hamilton Jazzmaster open heart.
  3. De Dreyfuss & Co open heart DGS00093/02
  4. De Dreyfuss & Co 1890 skeleton
    image
  5. Een Meistersinger urban day-date

Ik weet echter niet zoveel van horloges, en twijfel over mijn keuze. Hebben jullie advies en suggesties?

3 likes

als dit een vereiste is kom je eigenlijk alleen uit bij een jong gebruikte Nomos Club of een Seiko Sarb.

6 likes

Als ik zou moeten kiezen tussen deze vijf opties, dan zou ik voor de Meistersinger gaan.

3 likes

Die Nomos ziet er ook wel goed uit. Ik heb echter al twee Seiko’s in de collectie. Dus nog een Seiko zou ik niet zo snel doen.

1 like

denk dat je nog wel over de prijs kan onderhandelen, heb je echte bang for your buck. inhouse hand wind uurwerk, eigen design en staat goed bij formele kleding.

4 likes

Het is goed om te weten dat doordat Dreyfuss & Co geen standaard uurwerken gebruikt je op hen aangewezen bent als het om service gaat. Ik verwacht dat o.a. hierdoor de ‘restwaarde’ vrij laag zal zijn. Vanuit dat oogpunt kun je beter kiezen voor een Hamilton of Meistersinger, hiermee kun je in principe bij elke horlogemaker terecht.

2 likes

Is dit niks?

6 likes

Dat is zeker een mooie👍

1 like

Restwaarde in deze prijsklasse: niet op rekenen he.

Baltic eens bekijken?

Of Certina, bijvoorbeeld deze:

1 like

Je kunt je geld beter besteden aan bier en vrouwen. Maar waarom gelijk 1k stuk slaan als je je nog niet weet wat je wilt?

Uitstekende optie. Elke SARB. Dat is een soort Rolex, elke maand stijgen ze 50 euro in waarde.

7 likes

Ik ben persoonlijk niet zo’n fan van Nomos (design spreekt me niet aan), maar ze zijn zeker waardevast en het is absoluut een liefhebbershorloge waardoor TS hem vrij gemakkelijk weer zou kunnen verkopen als hij niet bevalt.

2 likes

Ik heb al drie goedkopere horloges, en zou graag een upgrade maken qua prijsklasse.

1 like

Persoonlijk vind ik al die open heart dingen helemaal niks. Aan het begin leuk om naar te kijken, maar mooi of uitgebalanceerd is anders. Dan zou ik liever iets met een open achterkant hebben.

8 likes

Vraag dat maar niet aan Han. Maar een Meistersinger Perigraph voor €799,-, ik zou het wel weten :wink:

3 likes

Als ik kijk naar de eisen het het budget, zou ik zelf overigens proberen deze Oris Pointer Date te scoren. Lukt misschien net binnen budget, anders nog heel even doorsparen:


Plaatje via Hodinkee

15 likes

Heb je hem nou na één dag alweer ge-upt? Met dat stripboek in mijn achterhoofd zou ik even voorzichtiger met mijn bans omgaan. Of heb je die TL3-4life prijs aan aan jezelf toebedeeld?

1 like

Ook een mooie. :ok_hand:

1 like

Als je onder de 1000 wil zitten en niet wil afschrijven kun je beter iets jong gebruikt pakken waar de afschrijving vanaf is.

3 likes

Nee, 1e up was zondag. Vandaag is het dinsdag. Scherp blijven Flowert!

1 like

Welke sites zou je daarvoor adviseren. Ik kijk nu ak een poosje op catawiki maar vind het aanbod erg beperkt.

1 like