Hi. Heeft iemand van jullie, of heeft iemand ervaring met, of advies over, de volgende klok: een Oris Classic Worldtimer. Ik reis nogal wat, en ben nog steeds niet de ideale (betaalbare) worldtimer of GMT klok tegen gekomen. Nu heb ik de volgende klok in het vizier (en inderdaad de blauwe wijzerplaat, alhoewel er ook een zilveren is die ook wel mooi is):
Als ik de functionaliteit goed doorheb, dan heb je in de kleine klok bij de 3 altijd de home tijd (met dag en nacht indicator), en de grote klok geeft ofwel je home tijd aan in kopie (als je dus inderdaad thuis bent), ofwel breng je met + en - drukknoppen de grote urenwijzer naar elke tijd (en datum gaat dan voor- en achteruit mee?)
Dit zou een geniaal makkelijke en snelle GMT klok zijn. Qua functionaliteit ben ik eigenlijk al verkocht, en ik vind hem eigenlijk best mooi smoelen
Mijn grote issue is… ik kwam net op tijd achter de afmeting. Mijn reguliere klokken zitten allemaal op 42mm kast, en dit is 37/38mm. Ik ben zo bang dat ie op de pols nogal klein gaat uitvallen. Het is maar 3/4 mm, maar toch. Zijn grote broer (de Artelier Worldtimer) is dan wel 42 mm of zo, maar vind ik stuk minder mooi, en is ook stuk duurder.
Wat vinden jullie van de klok, en wat van mijn afmeting-twijfel ? Hoor graag!
Ik vind het allereerst een mooie klok. En je ziet hem niet veel. Daarnaast is Oris een goed merk, EN nog in private handen. Dat vind ik best gaaf…
Qua grootte zou je hem toch moeten passen. Ik heb zelf geen ervaring met het model, maar wel met een 70s Oris Chronoris. Die vind ik best mooi staan, hoewel die ook 38 mm is. Ik denk dat het wel klein uitvalt, maar misschien vind je het toch mooi staan op je pols.
Ik ben benieuwd.
Bijzondere klok. Idd handig om vlot tijdzones in te stellen. Zelf ben ik niet zo fan v knoppen die per ongeluk ingedrukt kunnen worden. Elk voordeel heb z’n nadeel zeg maar.
Kwa formaat Is er maar 1 ultieme tip: irl om je eigen pols zien. Maar aangezien dat niet altijd kan iets vergelijkbaar kwa diameter en Lug2lug met n vergelijkbare kleur wijzerplaat. Ik vind het nl geregeld moeilijk te bepalen vanaf een plaatje.
dank voor jullie creatieve inzendingen. Heb een mooi aanbod gekregen, en de gok maar genomen. Binnen kort op de deurmat (hoop ik) en dan meld ik me weer !
Ik heb veel problemen gehad met dit horloge moest verschillende keren terug naar dealer uit eindelijk was de oplossing naar mijn inzien uitermate bedroefend
Na 14 dagen na aankoop stond het horloge al stil, terug gebracht naar de winkel waar ik het gekocht daar ik ook van te voren afspraken had gemaakt bij aankoop van het horloge, doch deze winkelier leed in eens aan geheugen verlies kortom dit alles heeft 4 weken geduurd echter daarna liep het nog niet goed en moest het weer teruggestuurd worden naar de importeur en weer een aantal weken wachten en toen was de zaak nog niet voor elkaar. Resumerend volkomen teleurgesteld in de service en ook de importeur greep niet in ,uiteraard begrijp ik dat ik het horloge niet bij de importeur heb gekocht maar had wel verwacht dat deze actie zou ondernemen.
Hmmm… ok. Nou, hoop dat die van mij loopt en blijft lopen. We zullen het zien. Het is een ‘oudje’ dus ga sowieso niet terug naar de importeur, maar naar een gewoon goeie horlogemaker MOCHT het nodig zijn.
Maar ik begrijp je teleurstelling over de service.
OK, met de eerste ‘vraag om hulp’ ben ik uitstekend geholpen. Ding is onderweg en landt deze week (zachtjes hoop ik) op de deurmat :-). Maar ik ga meteen op reis (ik HOOP dat ie op tijd komt) en hij moet dus gelijk aan de bak.
dat bandje!! ……. hebben jullie dat gezien? Vreselijk!!
Dat moet dus anders. En ik wil iets bestellen zodat ik meteen aan de slag kan zodra dat ding binnen is.
Hebben jullie tips?
Stalen kast, twee tinten blauwe plaat (incl dials), enkele kleine rode accenten….
Ik denk dat bruin wel mooi is, maar misschien wil ik het niet TE bont maken. Donkerbruin ipv cognac?
Die kleine rode accentjes en die dials geven iets sportiefs. Misschien een rally-band? Hirsch heeft een nieuwe serie rally banden, en de zwarte met wit stiksel is ook wel mooi denk ik….(alhoewel ik niet van de zwarte leren banden ben)
Bestaat donkerblauwe racer met contrasterend blauw stiksel bijvoorbeeld?
Ik heb dit horloge (volgens mij 36 mm excl. kroon, maar Google claimt 37,5, dus dat zal het wel zijn) op de originele stalen band. Fijn horloge. Buitenzijde glas hoort (ook) AR coating te hebben. Heb ik er destijds (werd lelijk) afgepoetst.
Destijds nieuw op staal 2000 NLG voor betaald volgens mij (of zouden het al euro’s geweest zijn?)
Ik vermoed 2000 gulden. De huidige nieuwe (grote 42mm) versies van de serie Artelier zijn rond de 2500 Euro geloof ik.
Ik vind de originele stalen band volgens mij echt niet mooi - maar nog niet in het echt gezien. Veel te gelikt en shiny. Ben op zoek naar leer denk ik, maar dan een (veel) mooiere versie dan nu erop zit.