Aankoophulp/advies

Goedemiddag,

Na veel rondgekeken te hebben hier, ook maar een account aangemaakt.

Voor dagelijks gebruik zou ik graag een nieuwe horloge willen aanschaffen. Momenteel gebruik ik nog een goedkope Quartz horloge.
Maar zou nu graag mechanisch en speciaal willen hebben.

Het horloge moet als een soort van aandenken dienen waardoor deze best bijzonder mag zijn.
En daarnaast vind ik het mooi als dit later als een schitterend erfstuk kan dienen.

Mijn oog is momenteel gevallen op een Duotone Rolex Wimbledon Edition 36 of 41 mm.

Voor zover ik heb begrepen zijn hier wachtlijsten voor, wat niet mijn grootste probleem zou zijn
Ik wil mij vooral richten tot een originele, nieuwe via een AD.

Of hebben jullie andere suggesties welke ook net zou mooi kunnen zijn?
Voorkeur is voor duotone of volledig goud.

Budget mag € 15.000 of minder bedragen.
Ik weet dat dit niet de courante uitvoeringen zijn. Maar de aanschaf is ook niet bedoeld als een speculatie object.

Nu heb ik vooral ook veel praktische vragen.

  • Gebruiken jullie deze horloges voor dagelijks gebruik?
  • Hoe gaat verzekeren in zijn werk?
  • Zijn er andere praktische zaken?
  • Is het heel raar om dit horloge dagelijks te gebruiken?

Alvast bedankt voor de reacties en ik ben benieuwd waar jullie mee aankomen.

1 like

Datejusts in volledig goud worden niet (meer) gemaakt.

Everose met witte wijzerplaat zonder Romeinse cijfers, wordt wel 36mm dan.

Ja kan

Vrij simpel als dit je enige horloge is, gewoon even bellen met je inboedelverzekering en aangeven wat je verzekerd wil hebben.

Niet in de vaatwasser, niet omdoen als je van plan bent met je kladdige lijf over het asfalt te schuren, elke 10 jaar een servicebeurtje.

Een Wimbledon zal niet voor elke gelegenheid en bij elke outfit evengoed passen want het is nogal een ‘specifiek design’. Verder is er niks geks aan.

Of je moet bij het Leger des Heils werken, dan is het wel een beetje gek…

3 likes

:joy:

2 likes