Aankoopnota voor inboedelverzekering

Hallo horloge liefhebbers,

Ik ga op korte termijn samenwonen met mijn vriendin en moet dus voor ons huisje een inboedelverzekering afsluiten.

Nu kreeg ik de vraag of ik sieraden had die meer waard waren dan €5000,- en als ik die mee wilde verzekeren ik de aankoopnota wil mailen naar de maatschappij.

Kan ik de aankoopnota zonder zorgen mailen of kan ik de laatste serienummers beter onduidelijk maken?

Of ben ik nu te voorzichtig? :blush:

Alvast bedankt,

Ik vind het een slimme vraag. Vanuit veiligheid zou je een deel van het S/N willen maskeren. Aan de andere kant kan de verzekeraar bij een claim dat wellicht als een aanleiding zien om niet of slechts gedeeltelijk uit te keren. Zelfde geldt als je het horloge in de doos met de papieren erin bewaard. Of ze dat ook echt doen weet ik niet, je kan met ze overleggen dat je graag een deel van het S/N onzichtbaar wil maken of ze je een mailtje sturen dat dit akkoord is en dit geen invloed heeft bij een eventuele claim.

Ik zou zelf gewoon lekker die kopie mailen. Ja, ik weet 't, overal kunnen (cyber-)criminelen op de loer liggen en je computer kan natuurlijk gehackt zijn. Maar imo wordt het leven anders wel heel ingewikkeld. Als het gaat om vertrouwen in de verzekeringsmaatschappij. Tja, ik kan je ‘verzekeren’ :wink: dat bij de gemiddelde maatschappij toch echt héél wat kostbaardere dingen zijn verzekerd dan een paar horloges van een paar duizend €. En ja, er is natuurlijk een heel klein kansje dat je gegevens bij een of andere gestoorde medewerker onder ogen komen, die toevallig bij jou in de buurt woont en wel geïnteresseerd is in een paar leuke gratis horloges…
Sh%t, ik begin nu ook een beetje paranoid te worden… :confused:

Ik heb foto’s gemaakt van m’n horloges (met eventuele aankoop nota) met m’n paspoort er naast. Mij is nooit gevraagd om nota’s van te voren op te sturen terwijl ik wel een kostbaarheden verzekering heb afgesloten samen met inboedelverzekering.

Als het wordt gevraagd, zou ik een kopie opsturen met zichtbaar serienummer. Ik zie niet zo in waarom je dit zou willen maskeren voor een verzekeringsmaatschappij.

Ik weet niet voor hoeveel geld je aan sieraden hebt, maar er zijn mensen die voor tonnen/miljoenen aan sieraden hebben en dat is voor eventuele kwaadwillende medewerkers een stuk interessanter dan wat jij hebt, vermoed ik.

En als je geen aankoopbon hebt (tweedehands), maar wel het garantiekaartje? Hoe kun je daar de waarde voor diefstal garanderen?

Ze kunnen bij een verzekeringsmaatschappij heus wel achter de waarde van een horloge komen hoor :smile:

1 like

Een foto van het object met id-kaart of paspoort volstaat dus? Top

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ik heb een verzekering bij Nationale Nederlanden en mij werd geadviseerd er op die manier foto’s van te maken.
Ik weet niet of dat voor jou ook geldt.

1 like

Danku voor de reacties, Ik zal de aankoopnota maar gewoon mailen :smile:

Over verzekeren gesproken, echter niet alleen verzekeren.
Jullie zouden voor de aardigheid eens het boek ‘De maker’ van Piet Balledux moeten lezen.
Hij (Amsterdammer) heeft het geschreven in de gevangenis (in België).

Met vriendelijke groet,
Inca