Aankooptips <1000 euro die nooit meer weg gaat

Ik ben niet de grooste liefhebber en geef geen duizenden euro’s uit aan horloges maar soms vindt je het gewoon wel leuk. Ik verwacht dat de hobby voor de meeste zo begonnen is… dus wie weet :slight_smile:

Nu verwachten wij in maart 2022 onze dochter en ik wil eigenlijk een horloge kopen die ik af en toe kan dragen maar altijd een beetje speciaal blijft door deze reden.

Het moet mijn inziens een automaat zijn, bijvoorkeur met een miniscuul roze accent (bv een schittering bij de 12 oid) maar dat is geen harde eis.

Ik twijfel nog het dresser of iets met een stalen band moet worden en ik denk bij voorkeur zonder datum (maar ook geen harde eis)

als ik zelf google komt ik op de bekende seikos oid uit, de vraag die ik hier wil stellen, hebben mensen nog goede tips waar ik naar moet kijken.

1 like

Controversieel, want ik ga je aanraden je budget iets op te rekken omdat je zo specifiek bent over het roze. Dit is een Sinn met parelmoer wijzerplaat met wellicht een roze/paarse gloed erin. Op leer is ie 1090, en eventueel kan je later er een stalen band bij halen.

https://www.sinn.de/de/Modell/556_I_Perlmutt_S.htm

Wil je niet voor parelmoer, dan zou ik gaan voor een reguliere 556. Die zijn op leer ook net <1000.

https://www.sinn.de/de/Modell/556_I.htm

32 likes

Wil je echt alleen een roze accent, of lijkt een zalmkleurige wijzerplaat je wellicht ook wel wat? In dat laatste geval zou je in dit topic eens een blik kunnen werpen: Heren horloge met (zalm)roze wijzerplaat

4 likes

Je was me net voor.

1 like

ga ik even doorheen kijken :+1:

In ieder geval een heel gaaf roze detail!.. echter geen automaat, maar een mechanisch uurwerk en wellicht iets meer dan het budget toelaat…

37 likes

Mooie optie die Nomos, met subtiel detail. :ok_hand:

Scheelt je weer een Dora the Explorer of My Little Pony-quartz. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Misschien een Sarb037 zoeken?
Wellicht dat je dan ook nog de rotor (horloge heeft een zichtbodem) kan graveren met de datum en naam en met het maatje van 38mm kun je hem ooit cadeau doen op een 18e verjaardag ofzo!

15 likes

Zijn deze niet praktisch onmogelijk te vinden?

De nomos vind ik een mooie!

Mogelijk eens kijken in de richting van Junghans met het vooropgestelde budget.
(er is ook een optie met ‘rood’, niet echt roos helaas)


2 likes

Jep :joy:

Moeilijk, maar wie weet.

Tussen de 1500-2000 ga je ze vinden :joy:

volgens mij staat er op dit moment geen een te koop op het internet.

Ik heb er een week of 3 nog 1 via instagram te koop gezien voor 1650 euro…

ja ik kijk zo nu en dan even, maar nog nooit iets gevonden, wel een keer een losse dial en chapterring.

1 like

Wat dacht je van een Baltic met zalmkleurige wijzerplaat? Binnen het budget en geschikt voor speciale gelegenheden maar het betreft wel een horloge van een microbrand.


Is er inmiddels al iets voorbij gekomen waarvan je denkt: ‘Dat zalm misschien wel worden’?

Edit: En uiteraard van harte gefeliciteerd met het fantastische nieuws :slight_smile:

19 likes

Een Mido Baroncelli Heritage misschien?

Met rosé gouden coating op de kast een mooie verwijzing naar je toekomstige dochter.

4 likes

Dit is de nr 1 wat mij betreft. Origineel design wat typisch Nomos is waardoor het zijn karakter behoudt. Daarnaast is het een leuk horloge voor je dochter om te dragen wanneer ze ouder is.

2 likes

Dank voor alle tips, genoeg stof tot nadenken zeker ook het topic mbt zalmroze dail.

Deze vindt ik wel heel dik, eigenlijk een beetje zoals in mijn “zoek” omschrijving, de exacte naam en kleur heb ik nog niet online gevonden, binnenkort even de nomos site goed zoeken.
(en als iemand de exacte benaming weet hoor ik het graag)

@Zengineer heeft toch ook wel een hele mooi suggestie gedaan voor een luxe horloge met rosegoud, mijn eerste idee was dat dat te vrouwelijk zou zijn maar deze is wel echt een “dresser” in mijn eigen en perfect voor bijzonderheden gelegenheden.
(of een model met gelijke spes / looks)

1 like