Aankooptips Planet Ocean

Hallo allemaal,

Zoals bij meerdere leden op het forum heeft ook het PO-virus bij mij toegeslagen. Nou werd mij deze week een tweedehands PO 45mm aangeboden bij de Juwelier (aankoopdatum december 2011).

Kunnen jullie aangeven wat naar jullie mening een reele prijs is voor een horloge van deze leeftijd in goede staat (op stalen band). Rechtvaardigd deze prijs voor jullie de aankoop van een tweedehands exemplaar, of zou je dan door sparen voor de nieuwste versie Planet Ocean en deze bij een grijze dealer kopen?

Overigens weet ik nog niet of het een 2500C of 2500D kaliber is, daar doe ik nog navraag naar.

Is jullie ervaring dat er ook op tweedehands prijzen bij een juwelier kan worden onderhandeld?

Alvast bedankt!

max 2300 euro met garantie en factuur

Dankjewel voor de input!

Iemand nog tips wat waar verder op te letten bij een aankoop?

Gewoon kopen bij een erkende juwelier / handelaar en een factuur vragen waar ook het nummer op staat

Verder gewoon genieten en geen spoken opzoeken

schmeink Schreef:

Gewoon kopen bij een erkende juwelier / handelaar
en een factuur vragen waar ook het nummer op
staat

Verder gewoon genieten en geen spoken opzoeken

Precies, net als Schmeink deed met zijn PO (tu)

Succes Broek!

Gewoon onderhandelen en kijken of je tot een goed akkoord kan komen. Staar je niet blind op de prijs, het kan ook wat waard zijn te kopen bij een bekende juwelier die niet te ver van je vandaan is. Zorg er inderdaad altijd voor dat je een factuur hebt met alles erop en eraan.

Genieten is inderdaad het beste advies.

Mijn Omega Seamaster Planet Ocean (kalber 8500) gekocht in Andorra. Nieuw horloge uiteraard. Korting van 23% op de catalogusprijs en ik kreeg er ook nog 2 passende cuflinks bij (orange gekleurd). Helemaal top !

Ernie

Vandaag het horloge in real life bekeken en moet eerlijk zeggen dat ik toch m’n twijfels heb (niet over de PO in het algemeen, maar over dit specifieke horloge).

Naar mijn mening waren de gebruikerssporen te nadrukkelijk aanwezig op de kast en bezel. Voor een model uit dec 2011 had ik anders verwacht.

Volgens de verkoper zou het een 2500D moet zijn. Dit heb ik gecheckt door op de datumring het getal 10 te bekijken. Hier stond echter geen haakje op de 1 van het getal 10, (zie tips in een ander topic over de planet ocean) waardoor mijn conclusie was dat het een 2500C zou moeten zijn??
Het getal 1 had overigens wel een haakje … Kan iemand dit bevestigen?

Tevens was de verkoopprijs absoluut niet onderhandelbaar (Schmeink kan goed schatten want deze staat op 2300,-).

Factuur op naam en garantie worden overigens wel gegeven.

Ik neig er naar om door te sparen voor het nieuwe model. Heb via internet een juwelier gevonden welke standaard 25% korting geeft op de verkoopadviesprijzen, alleen zal ik dan nog even geduld moet hebben …twijfels twijfels twijfels

Dan zou ik lekker nog even sparen. Alleen het beste is goed genoeg in deze prijsklasse’s.
En er naar uitkijken is ook wel prettig :wink:

broek Schreef:

Vandaag het horloge in real life bekeken en moet
eerlijk zeggen dat ik toch m’n twijfels heb (niet
over de PO in het algemeen, maar over dit
specifieke horloge).

Naar mijn mening waren de gebruikerssporen te
nadrukkelijk aanwezig op de kast en bezel. Voor
een model uit dec 2011 had ik anders verwacht.

Volgens de verkoper zou het een 2500D moet zijn.
Dit heb ik gecheckt door op de datumring het getal
10 te bekijken. Hier stond echter geen haakje op
de 1 van het getal 10, (zie tips in een ander
topic over de planet ocean) waardoor mijn
conclusie was dat het een 2500C zou moeten zijn??

Het getal 1 had overigens wel een haakje … Kan
iemand dit bevestigen?

Tevens was de verkoopprijs absoluut niet
onderhandelbaar (Schmeink kan goed schatten want
deze staat op 2300,-).

Factuur op naam en garantie worden overigens wel
gegeven.

Ik neig er naar om door te sparen voor het nieuwe
model. Heb via internet een juwelier gevonden
welke standaard 25% korting geeft op de
verkoopadviesprijzen, alleen zal ik dan nog even
geduld moet hebben …twijfels twijfels
twijfels

Yep…l0=2500C, 10=2500D
Ik had de oude PO en deze snel verkocht om de PO8500 te kopen. Kost idd wat extra maar echt een top klok met 4jr garantie.
Succes met je keuze.

Bij twijfel wat mij betreft niet doen. Daar is het inderdaad teveel geld voor. Verder zijn er zoveel PO’s in omloop. Gewoon lekker doorzoeken naar een versie die je helemaal over de streep trekt.

Hallo Broek,

Wat ik op internet lees zit de overgang van C naar D bij de serienummers die met 8525 beginnen. Hoger is dus een D.
Gebruikssporen op zo’n jonge klok is niet de bedoeling.
Mijn PO 2500D (jan 2012) is niet van nieuw te onderscheiden, maar niet te koop.
Ik ben heel bewust voor de 2500 gegaan.
Zwarte plaat,met een zwarte bezel en witte cijfers (42mm).
En natuurlijk de hippocampus achter op het deksel.
Deze versie komt het dichtst bij het origineel (vintage sm300).

Succes,

Mika

Mijn heerlijke PO is van januari 2012 en na onderzoek een 2500 D , serie nummer begint met 8553…echt een heerlijke klok om te dragen . Heb hem in 45.5 mm uitvoering vond de 42mm net even te klein.Loopt exact 1.2 sec per 24 uur sneller dus binnen de norm. Kijk er dagelijks met veel plezier naar.(tu)