Ik heb een mooie breitling gezien, echter zitten er geen papieren bij. Nu zou ik graag willen weten hoe ik erachter kan komen of deze niet gestolen is, of het een echte is en uit welk jaar het horloge komt.
Is er verder wellicht een mogelijkheid om ergens nieuwe papieren aan te vragen, of is kwijt in dit geval kwijt voor altijd?
Iemand ervaring hiermee?
Wat kost verder een eventuele keuring bij een breitling dealer, en ben je het horloge dan een paar dagen kwijt of kan je hierop wachten?
Het zijn veel vragen maar dit is ook nieuw voor mij.
Gr. Bas
Hallo Bas,
Foto’s zouden helpen.
Je mag me ook een PM sturen.
Als er géén papieren bijzitten, zou je deze toch minstens in het écht eens moeten zien en liefst laten controleren.
Marktplaats ben in zowieso al geen voorstander van.
Kies een NL, GB of D horlogeforum een zoek een lid die al heel wat topics en verkopen op zijn naam heeft staan. Die mensen riskeren hun reputatie en gaan je in 99,999% van de gevallen geen replica aansmeren.
Let bij stalen banden op de afwerking van de schakels; hier mogen geen scherpe randjes/braampjes aan zitten.
Beste check is misschien met de verkoper naar een Breitling dealer gaan en vragen naar controle op echtheid. Moeten ze, naast optische controle, m.b.v. de nummers vrij snel kunnen achterhalen. Wil de verkoper dit niet, tja, dan word ik meteen al argwanend en zou ik afhaken.
Heb je daarna toch nog twijfel: Je weet wat men dan zegt: Bij twijfel niet doen. Al is het alleen maar om niet echt volledig van je klok te kunnen genieten.
Weet je ook waarom de papieren en dozen er niet (meer) bij zitten en hoe is de prijs?
Succes en laat even weten hoe het afgelopen is (bij koop: foto’s plaatsen he ;)).
Groeten,
Niels
papieren, doos en certificaten is ook geen garantie aangezien ik al deze zaken los tekoop heb gezien.
Zojuist is de advertentie van marktplaats verwijderd, ik vertrouw het niet helemaal aangezien deze er pas sinds gisteren opstond. Reactie van adverteerder blijft ook uit tot op heden 
Yup, dat vind ik dus best vies… In sommige landen verkopen ze nep als nep en soms nep als echt.