Het klokje moet echt nagekeken worden.
De kast is in goede staat het binnenwerk is een automaat met 2879 gestempeld (vermoedelijk en ETA) maar loopt te snel.
En het op tijd zetten werkt soms wel soms niet, dat moet dus ook even nagekeken worden.
Ik vind het een mooi model en wil hem eigenlijk zelf wat polstijd geven. Mooie leren band erop beetje polijsten. mijn mening.
Maar wat ik mij nu afvraag. Is het de moeite waard?
Kan het klokje in deze staat aankopen als ik geluk heb onder de ā¬100,ā
Daar komen de kosten voor reparatie nog bij zelf geen idee wat dat zou gaan kosten.
Een mooie lederenband
En wie weet wat onvoorziene kosten.
Wat zou daarna als het klokje in goede staat is de markt/ruilwaarde ongeveer zijn?
Wat denken jullie leuk project of kan ik beter een goed werkend vergelijkbaar model aanschaffen omdat de aanschafkosten en reparatiekosten de huidige marktwaarde overschrijden?
Omdat alle belettering scheef is. Datumvenster heeft iemand er met de hand en een stanleymes uitgesneden. Er zit zelfs blauwe verf op de indexen. Het logo lijkt ook nergens op, sorry.
Dit soort regenboogkleuren zonder āsunburstā of andere brush schreeuwen over het algemeen āIndiaā, en daar kan je (vwb horloges) maar beter ver van weg blijvenā¦
Inderdaad een duidelijk redial, erg kale wijzerplaat ook, geen secondenmarkers en erg slecht lettertype.
Trouwens ook een origineel Rado horloge dat niet goed loopt en onbekende mankementen heeft zou ik niet voor ā¬100 kopen, ze doen niet bijster veel in de verkoop en reparatie en service in combinatie met aanschafwaarde zal hoger zijn dan hij ooit zal opbrengen, je hebt wel enkele gewilde modellen maar je kan beter een goed lopend model aanschaffen.
Die ziet er in 1 oogopslag al niet uit? Buiten de redial is het toch ook gewoon geen mooie plaat qua kleuren en afwerking? Of ligt dat aan mij, dat ik al teveel redials langs heb zien komen op Ebay en consorten de laatste jaren?
In theorie wel, maar mijn ervaring is dat de uurwerken die zijn gebruikt altijd erg verweerd en aangetast zijn. Daarnaast willen ze graag wel de originele prijzen voor die redials. Dan kan je beter een horloge kopen dat geadverteerd wordt als zijnde āfor repair or sparesā.