Aankopen van een Breitling NAVITIMER 1 B01 CHRONOGRAPH 43

Hallo Allemaal

Ik ben van plan om een Breitling NAVITIMER 1 B01 CHRONOGRAPH 43,UB0121211F1P1aan te kopen. Ik heb nog twijfel tussen een AD en grijs evt via Chrono24. Ik heb al een aantal topics gelezen over dit onderwerp, ook oa over de digitale garantiekaart die geactiveerd dient te zijn.

Nu mijn vraag heeft er iemand tips, over een evt goede betrouwbare grijze dealer, een goede AD met mogelijke korting (ik woon omgeving Nijmegen). Of een betrouwbare dealer via Chrono24. Sta ook open voor eventuele do’s or dont’s.

Ik hoor graag van jullie.

Vriendelijke groet

1 like

Heb zelf prima ervaring met van Baal :+1:
Goed geholpen en nette prijs.

1 like

Van Baal Nijmegen :+1:t2:

1 like

Van Baal in Nijmegen :+1:t2:

1 like

Idd van Baal, ik heb er altijd 2,5 u rijden voor over. :slightly_smiling_face:

1 like

Wiens watches in Wageningen heb ik en meerdere hier goede ervaring mee.
Hij heeft ook een navitimer b01 te koop staan zie ik.

1 like

Heb zelf goede ervaringen met juwelier kopmels in Doetinchem. Heb beide Breitlings daar aangekocht en is me zeer goed bevallen😃

3 likes

Ja. Koop de Sinn versie. Da’s tenslotte de echte eigenaar van de rechten tot het ontwerp. Dan zit je ook direct bij een webshop van de producent die snel en betrouwbaar levert.

3 likes

Is niet eens zo een verkeerd idee… alleen de Sinn heeft 41mm…

De 903 lijkt als twee druppels op de Breitling, kost alleen minder als de helft!

Maar mocht de TS lieve 43mm hebben, ook prima!

Ligt eraan wat het prijsverschil is tussen online en AD… voor een “lekker” bakje koffie en een beetje geteut heb ik niet veel over! Meestal weten wij meer als de doorsnee verkoper… dus wat is een goede reden bij een AD te kopen, waar je meer betaald??

3 likes

En nog goedkoper en simpeler in onderhoud ook nog eens.
En meer waterdicht ook nog eens dan de Breitling.

Waterdichtheid is niet nodig, in een vliegtuig heb je geen zwembad oid

Maar nog steeds NEE, dit model dient gewoon een Breitling te zijn.
Omdat het hoort.
V Baal is de plek om te gaan shoppen voor dit horloge in Nijmegen.

9 likes

Vergeet de secondenwijzer niet.

Leg dat maar eens aan Fortis uit. :slight_smile:

Ach, er is voor beiden wat te zeggen, qua geschiedenis.

Was dat niet historisch correct?

Een 41mm chronograaf is geen kleine jongen. Breitling zelf doet ze ook in die maat, en ik zou hem in die maat kopen, eerlijk gezegd.

3 likes

Er zijn meer vliegtuigen onder water dan onderzeeërs in de lucht.

22 likes

Aan de andere kant… 30m voor 5-6k? Is wel wat weinig! Sinn heeft tenminste 100m… ook al is het een horloge voor de “lucht”

Mij maakt het niet wat de TS koopt, alleen vind ik het tenminste op zijn plek, als we hem informeren dat er een alternatief is, ziet hetzelfde uit en kost de helft!

Zo, twee plaatjes gevonden… zoek de verschillen :slight_smile:

OK, ventieltje links bei Sinn… maar stoort niet bij het dragen!

Die breitlings zien er in het echt zeer goed uit. Bart wil een Breitling. Die zit helemaal niet te wachten op een vergelijking met Sinn. Dat is hetzelfde als dat iemand een submariner wil en jij een steinhart op gaat dringen.

4 likes

Dat vind ik niet!

Een Submariner kun je NIET met een Steinhart vergelijken… ja kan wel, maar het een is high-end en het andere een hommage!

Sinn en Breitling zijn wie broer en zus… Sinn heeft veel meer verbinding met Breitling !!

Wij vergelijken witte druiven met rode en jij appels met peren!

5 likes

Tudor en Rolex? :wink:

Meer neef en nicht … hahahah

Wat ik wil zeggen… Breitling en Sinn hebben een gemeenschappeljke geschiedenis!

Alle andere merken niet!

Maar het maakt mij niet uit wat de TS koopt!

Wil alleen niet achteraf dan horen, waarom hebben jullie niet… of “Sinn, interessant, had ik 3-4k kunnen sparen”

1 like

Als je goed naar de 2 plaatjes kijkt dan lijkt mij de keuze voor Breitling niet zo moeilijk :slightly_smiling_face:

2 likes

William Wien is inderdaad ook een prima adres!

Ho ho.

Tijdens het faillissement van Breitling kocht ome Helmut Sinn de rechten op om de Navitimer te produceren, alsmede de machinerie. Da’s gewoon een perfect geldige transactie geweest, waardoor je het argument zou kunnen maken dat Sinn’s Navitimer in feite de juiste versie is.

Kijk, dat je liever Breitling hebt, soit. Maar om Sinn tot een soort knock-off fabriek a la Steinhart en Pagani Design te bombarderen stuit mij ernstig tegen de borst.

Nja, nee, in die zin dat Rolex nooit over de kop is gegaan om later doorgestart te worden door een Luxemburgse investeringsmaatschappij die ook in on-line gokken, pharma en advocatuur doet, en die uit Citicorp voortgekomen is. :wink:

Da’s een platte smaakzaak. Ik vind de 12 op 12 minder dan de gewone indice, maar de secondenwijzer van de Sinn weer geiniger. Maar dat ventiel, daar zit ik dan weer niet op te wachten bij de Sinn, terwijl de gilt kleurstelling wel weer leuker is. Hmmm.

Op het eind van de rit dondert het niet: Het zijn allebei prachtige chronografen.

5 likes