Maar zo te zien verkopen ze enkel chronografen, niet echt helemaal 100% dress, meer casual/sportief…
Hartelijk dank voor deze informatieve les vroege rechthoekige horloges. 
Niet alleen het ontwerp van de tank kast vind ik geweldig, ook de wijzerplaat vind ik iconisch. Dat is een groot gemis als je die Seiko koopt.
En daarom zit ik op dit forum. Jammer dat ik in het verleden een rechthoekige seiko niet gered heb vd vuilnisbak.
Atlantic Seacrest; vanaf € 255 + € 29 verzending vanuit Polen, prijs is onderhandelbaar. Verschillende kleuren platen en kasten. Op Chrono24.nl:
https://www.chrono24.nl/search/index.htm?query=Atlantic+Seacrest&dosearch=true&searchexplain=1&watchTypes=&accessoryTypes=&goal_suggest=1
Ik heb er zelf al bijna 13 jaar eentje:
Onverwoestbaar, nauwkeurige quartz met een Ronda 715 caliber. Zeer aan te raden; krijg je geen spijt van. Voor die prijs geen betere match met je wensen.
Ik heb ook ooit mijn digitale Casio Duro niet gered van te veel water en daarna de prullenbak. Nu spijt van…
Zoals gewoonlijk bij Rolex zijn er zat andere opties die niet alleen goedkoper en netter zijn (staal is nooit een dresswatch) maar ook nog eens technisch superieur. Velen daarvan uit Japan.
Mooie aanbieding! Quartz Ronda 714, prima spul volgens mij. Mijn enige horloge met een Ronda 515 loopt 0,5s per week voor.
Het was een grapje
Ietsje? Hoeveel ietsje?
Niks tegen de Oysterquartz he? In termen van stalen sporthorloges is het een hele leuke moet mooie pedigree. Het is zelfs één van de leukste Rolexen. Maar veel te duur en geen dresswatch.
Kijk eens bij het Franse merk LIP. Ze hebben diverse mooie modellen.
Ik ben even gaan lezen maar met de HAQ voor die prijs, echt een no-brainer.
Staat nu ook op mijn lijst.
Ik was onlangs toevallig uitgekomen bij het Italiaanse Fonderia Lab, en die hebben een leuke (Miyota) quartz dresser voor weinig. Heeft zo’n beetje Omega Constellation Pie Pan looks
Dit model is de Professor II en moet 109,-€ kosten
Een automaat (Miyota 6T15) is eigenlijk ook nog betaalbaar, 209,-€
Een heel uitgebreid aanbod, voor elk wat wils
Professor II