Aanschaf Breitling?

Beste forumleden,

Ben van plan binnekort een Breitling (gebruikt) aan te schaffen,dit is al lange tijd een wens geweest en gaat dus ook daadwerkelijk gebeuren.
Nu ben ik alvast aan het orienteren op internet (E-bay shops,Chrono24 enz) en
ben zover dat ik mijn budget ( €1200) vastgesteld heb en het type waar mijn voorkeur naar uitgaat n.l de chronomat ( vitesse,shark windrider).
Ben ondertussen al verscheidene horloges bij E-bay shops tegen gekomen die volgens deze criteria voldoen (met papieren.box etc) dus dat zal zeker lukken.
Deze shops bevinden zich binnen de EU,maar buiten de EU (met name US) heb ik veel meer keus door de lage dollarkoers.Heeft iemand ervaring met invoerrechten vanuit
de US,met name het verschil tussen nieuw en gebruikte horloges?
Verder las ik ergens dat de valjoux 7750 uurwerk (veelal het meest gebruikt voor
Breitling) secuur maar meer onderhoudsgevoeling als b.v ETA is, klopt dat?

als er leden zijn die hierover een mening en/of ervaring over hebben, graag.

vr gr Ron

Dag Ron,
Je vraag over invoerrechten is al eerder hier aan de orde geweest, zie in de rubriek “Off Topic” bijvoorbeeld deze topic: http://www.horlogeforum.nl/read.php?3,76077.
Voor zover ik weet is er geen verschil tussen nieuwe en gebruikte spullen, maar gaat het simpelweg om de waarde van wat je aankoopt. Op tweedehandshorloges heb ik in elk geval immer “braaf” rechten en belasting moeten betalen. Ondanks de lage dollarkoers nog steeds iets waar je wel goed rekening mee moet houden.
Kijk anders ook eens op de website van de Douane, onder het onderwerp “Internetaankopen”.
Succes met je speurtocht!

Hoi Ron,

Allereerst gefeliciteerd met je keuze voor een Breitling. Je zult hier beslist geen spijt van krijgen, want het zijn bijzonder mooie horloges. Ik heb laatst de Super Ocean met blauwe wijzerplaat gekocht en op dit moment vind ik dit het mooiste horloge wat ik heb.

De windrider serie heeft eigenlijk heel veel modellen en zeker de chronomats zijn bijzonder fraai.

Kijk maar eens op deze site om je keuze te maken en specificaties te vinden.

http://www.breitlingsource.com/breitling_model_categories.shtml

Op je vraag over het kopen buiten de Eu is inmiddels al veel geschreven. Kan je allemaal terugvinden op dit Forum.
Je moet er gewoon bij incalculeren dat er nog extra kosten bijkomen en vaak erg hoge verzendkosten. an wordt het vaak al weer minder aantrekkelijk.

Er zijn een paar heel goede en betrouwbare verkoper op Ebay waar je heel goed kunt kopen. Gewoon met de veiling mee doen en je maximum prijs bepalen. Op een keer lukt het wel. Neem de tijd er voor.

Zorg wel dat er (zeker met dit soort investeringen) bij je aankoop altijd de officiële papieren aanwezig zijn.

Wat betreft het verschil tussen Eta en Valjoux. Valjoux wordt toegepast in chronografen en Eta veelal in de niet chronografen. Wat beter is zou ik je niet durven zeggen, maar ga er maar vanuit dat Breitling geen slechte uurwerken in zijn horloges doet.

Succes met je zoektocht en we zien t.z.t. wel je nieuwe aanwinst, want met jouw budget moet dat zeker lukken.

Hier een voorbeeld:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=300222852316&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=020

Oh ja, Mijn persoonlijk mening. Koop een Breitling minimaal vanaf de grootte van 40 mm. Niet kleiner, want een Breitling moet fors tonen.

bedankt voor je reactie,
was toch al van plan om binnen de EU te blijven,en dat voorbeeld die je stuurde
had ik ook al gezien.Erg mooi!

gr Ron