Mijn advies ChatGPT legt het je allemaal precies uit.
Over t totaal incl verzendkosten. Dus hier 1800
Horloges 4,5%
(U betaalt minimaal € 0,30 en
maximaal € 0,80 per horloge)
Dit zegt website belastingdienst. Chatgpt hallucineert.
Yep, 4,5% slaat nergens op. Het is 390 euro totaal.
Zeker wel. Alleen rekent de belastingdienst op puinklokjes
Ik heb het uitgezocht
Nou ik had er dus zelf ook al naar gezocht maar er saan heel veel verschillende antwoorden online dus wilde het nog wel even checken bij de experts hier op het forum,sorry voor de leden die het irritant vinden omdat de vraag waarschijnlijk al heel vaak is gesteld
Gewoon niet te moeilijk doen en 30% erbij rekenen. Is het dan nog de moeite waard dan doen. Anders links laten liggen.
Oh, dat valt wel mee hoor. Tis ook niet iets dat de meeste leden wekelijks doen. En de zoekfunctie naja…
Ik vermoed dat jouw ChatGPT door de Belastingdienst/Douane wordt gesponsord. Invoerrechten is max € 0.80
Hoeveel topics met dezelfde vraag gaan er nog komen. De zoekfunctie, iemand?
Tel er tussen de 25 en 30% bij en klaar.
Circa 25% over het totale aankoopbedrag (dus incl verzendkosten) is een goede leidraad.
Het ligt eraan wat ze op het pakket schrijven.
Bingo, mooi uitgelegd.
niet dus want het klopt niet
Uit Japan? de werkelijke waarde…
Douane Contact Center: 0800 - 0143 (gratis)
Bel dit nummer als u vragen hebt over douanezaken. Bijvoorbeeld over internetaankopen, souvenirs kopen in het buitenland en invoertarieven.
Bent u in het buitenland? Bel dan: +31 55 538 53 89.
Dat zou bij meer posts hier moeten gebeuren met al die te hoge percentages die genoemd worden.
Heb een paar maanden geleden een horloge in Japan gekocht. Kwam ~23% bij aan import en btw.
Daarmee kwam ik totaal eigenlijk ongeveer op de Europese prijs uit, maar er stond geen gelijkwaardig exemplaar te koop hier.
Ging om een IWC Mark XII. Dan weet je meteen meer over de prijsrange.