Dat zou bij meer posts hier moeten gebeuren met al die te hoge percentages die genoemd worden.
Heb een paar maanden geleden een horloge in Japan gekocht. Kwam ~23% bij aan import en btw.
Daarmee kwam ik totaal eigenlijk ongeveer op de Europese prijs uit, maar er stond geen gelijkwaardig exemplaar te koop hier.
Ging om een IWC Mark XII. Dan weet je meteen meer over de prijsrange.
Raar, mijn El Primero uit Japan was maar 21,6%.
Een B-1?
Als ik de huidige wisselkoers van de Yen en de Euro neem voor de aanschafprijs
Edit: bij de wisselkoers van maart is het inderdaad 21,55% @YY77
Of een superocean
Mijn (beperkte) ervaring van kortgeleden…uit Japan (aankoop via C24 bij een dealer) zo’n 25%…uit Singapore (Gnomon) zo’n 3%.
Haha dus zoeken in Singapore?
Gnomon geeft ‘gewoon’ een veel lagere waarde aan op het pakket. Dat wil nog wel eens zodanig door douane komen. Lijkt vaak te lukken. Maar je hebt geen garantie.
Dus… reken op ongeveer 22% over de totale aankoopsom (inclusief de verzendkosten).
Halo effecten zijn inderdaad nog een drama. Een goede uitgebreide prompt kan echter wel helpen. ChatGPT geeft mij de volgende inschatting:
Mss gaan werken aan je incasseringsvermogen ipv zwemmen.
Hier een echt voorbeeld van een horloge uit Australie.
21% wordt overigens over het totaal gerekend incl. verzendkosten.
Artikel percentage is een bepaalde percentage op basis van totaalwaarde van het verzonden produkt.
Snap niet hoe ze aan 6,5% komen?
Waarom is douanewaarde rechts bovenin 20 cent hoger, ik zie ook dat verzending 16,48 kostte?
Reken ongeveer 25% bij je horlogeprijs op, dan zit je safe. Zelf een grand seiko uit Japan gehaald dit jaar.
Die van mij was 1736 euro omgerekend en totale kosten was ik ergens rond 2200 euro kwijt.
Waarom dat is weet ik niet, de verzending is door de verkoper betaald uit Zwitserland dus dat is mogelijk maar weet ik ook niet
Ik zie nu dat het niet 20 cent hoger is maar 80 cent, dat zullen die recht bij invoer erbij opgeteld zijn.