Aanschaf horloge uit Japan

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een mooie Breitling te koop zien staan op c24 alleen staat deze helaas te koop in Japan. Nu wil ik wel graag weten welke kosten er nog bijkomen als ik deze aanschaf. Gaat om een horloge van €1800 en gratis verzending maar komen natuurlijk invoerrechten bij van waarschijnlijk 21%.

5 likes

de invoerrechten zijn €0,80 en dan nog 21% BTW en ongeveer € 20 inklaringskosten, er zijn meerdere topics met alle berekeningen op het forum, de zoekfunctie had je kunnen helpen

6 likes

Mijn advies ChatGPT legt het je allemaal precies uit.

5 likes

Over t totaal incl verzendkosten. Dus hier 1800

3 likes

Horloges 4,5%
(U betaalt minimaal € 0,30 en
maximaal € 0,80 per horloge)

Dit zegt website belastingdienst. Chatgpt hallucineert.

3 likes

Yep, 4,5% slaat nergens op. Het is 390 euro totaal.

Zeker wel. Alleen rekent de belastingdienst op puinklokjes

Ik heb het uitgezocht

3 likes

@GMTplus1 heeft meestal gelijk

9 likes

Nou ik had er dus zelf ook al naar gezocht maar er saan heel veel verschillende antwoorden online dus wilde het nog wel even checken bij de experts hier op het forum,sorry voor de leden die het irritant vinden omdat de vraag waarschijnlijk al heel vaak is gesteld

3 likes

Gewoon niet te moeilijk doen en 30% erbij rekenen. Is het dan nog de moeite waard dan doen. Anders links laten liggen.

3 likes

Oh, dat valt wel mee hoor. Tis ook niet iets dat de meeste leden wekelijks doen. En de zoekfunctie naja…

Ik vermoed dat jouw ChatGPT door de Belastingdienst/Douane wordt gesponsord. Invoerrechten is max € 0.80

Hoeveel topics met dezelfde vraag gaan er nog komen. De zoekfunctie, iemand?

Tel er tussen de 25 en 30% bij en klaar.

2 likes

Circa 25% over het totale aankoopbedrag (dus incl verzendkosten) is een goede leidraad.

1 like

Het ligt eraan wat ze op het pakket schrijven.

3 likes

Bingo, mooi uitgelegd.

niet dus want het klopt niet :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Uit Japan? de werkelijke waarde…

3 likes

Douane Contact Center: 0800 - 0143 (gratis)

Bel dit nummer als u vragen hebt over douanezaken. Bijvoorbeeld over internetaankopen, souvenirs kopen in het buitenland en invoertarieven.

Bent u in het buitenland? Bel dan: +31 55 538 53 89.

1 like