Aanschaf horloge

Een Seiko kinetic is ook niet gek heb je allebei mechanisch/elektronisch…ook te koop bij Robbie…

Wacht maar tot je er eentje om je pols hebt.

Ik heb de mijne zelf tot leven gewekt op de rikketik toen ik hem bij robbie kocht. Daarna heeft hij nooit meer stil gestaan :slight_smile:

Wat mij erg aanspreekt zijn onder andere het tikken en het feit dat hij je eigen energie gebruikt om zich op te winden. Eerlijk gezegd zou ik liever geen kinetic nemen, dan mis je toch dat kloppend hart. Maar is wel een stuk nauwkeuriger dan een automaat.

En dan te bedenken dat ik mijn monster in de eerste instantie kocht vanwege het uiterlijk. Dat het een automaat was zag ik in de eerste instantie niet als voordeel, eerder als nadeel ivm de onnauwkeurigheid. Overigens ben ik nog steeds geen horloge tegengekomen dat ik mooier vind dan het monster.

Volgens mij is het enige praktische nut wat een automaat heeft boven een quartz dat hij wat beter bestand is tegen extreme temperaturen. Batterijen houden nu eenmaal niet zo van koude. Dan kunnen ze snel leeglopen.

Renestiphout schreef:
"“
Ik erger me mateloos aan het feit dat bij vrijwel elk quartz horloge de secondewijzer de secondes niet exact aanwijst. Noem me mierenneuker maar die streepjes staan er niet voor jan l*l imo.
”"
Is dat echt waar? Weet iemand een bron?

Lijkt me DE uitdaging voor onze electronische vrienden uit Zwitserland (ETA) of Japan (Seiko)!

Een quartz uurwerk loopt toch zeer regelmatig? Als een quartz uurwerk dus de secondes niet precies aanwijst, d.w.z. als de secondewijzer niet precies op de marker stopt, dan staat de secondewijzer dus steeds precies dezelfde hoek naast de marker. Lijkt me dan een kwestie van wijzerplaat en uurwerk ten opzichte van elkaar roteren, en klaar is kees. Kwestie van nauwkeurige assemblage?

Rutger Jan

Ik heb het nog een goed bekeken op mijn Seiko Premier kinetic en Citizen E2100 maar de sec.wijzer staat elke keer precies en dan bedoel ik ook heel precies op de sec.(min.) markering, dus misschien is dat alleen het geval bij het goedkope spul.

Hennie Schreef:

Ik heb het nog een goed bekeken op mijn Seiko
Premier kinetic en Citizen E2100 maar de
sec.wijzer staat elke keer precies en dan bedoel
ik ook heel precies op de sec.(min.) markering,
dus misschien is dat alleen het geval bij het
goedkope spul.

Mwah, mijn boss is idd ruk maar ik was 2 weken terug bij de juwelier en daar had ik een Hamilton in mijn handen waar het ook het geval was. Die is duurder dan jouw seiko…

Maar je ziet bij heel veel horloges dat dit het geval is. Er zullen er uiteraard wel bij zitten dat dit niet het geval is maar ik heb ze nog niet gezien. Verras me!

Op The Watch Forum is een subforum Electronic & Quartz Forum met een thread over dit subject, met de titel Quartz Alignment?

Zie

http://www.thewatchforum.co.uk/index.php?showtopic=24197

Rutger Jan

Marcel,

Wanneer je wilt beginnen met een automaatje zou je wellicht een Seiko Monster kunnen overwegen. Dit was ook mijn eerste Automaat en ik heb er nog steeds veel plezier mee. De prijs ligt ook nog eens onder je budget. Voor 150,- heb je er een met een stalen band.