Ik ben van plan om een nieuw horloge aan te schaffen, na een guess en een nautica ben ik toe aan het ‘‘echte’’ werk. Zelf zat ik te denken aan een Meistersinger of een Fortis. Maar misschien kunnen jullie mij wel mooiere/betere horloges aanraden.
Welkom op dit forum Douwe. Een Meistersinger en een Fortis hebben bepaald niet veel overeenkomsten dus misschien is het goed eerst voor jezelf te bedenken wat voor soort horloge je zoekt en tegen welk budget, dat maakt advies mbt. je keuze een stuk een eenvoudiger.
Douwe, allereerst van harte welkom op dit magnifieke forum.
Voorts denk ik dat jou vraagstelling wat specifieker moet zijn om een voor jou bevredigend antwoord te krijgen.
Wat voor horloge (stijl) wil je; dress, duiker, chronograaf, etc. Ook belangrijk om te weten wat is je budget.
Tevens adviseer ik je om vooral eerst rustig rond te kijken. Er vooral de tijd voor nemen, niks overhaasten. Je omringen met folders, brochures en aanverwanten. Je inlezen, horlogefora raadplegen, eens een kijkje nemen bij de horlogier / juwelier, een horloge passen. De voors en tegens afwegen. Wat voor horloge past bij mijn persoon, mijn gevoelens, mijn smaak.
Hello, het hangt helemaal van je budget af en wat je verstaat onder het echte werk. Dan eens met andere forummers, welke smaak heb je en voor welk doeleind te gebruiken. Ik ben benieuwd wat het wordt.
Ja, budget erbij zetten was inderdaad wel iets handiger geweest, ik denk rond de 5 a 600 euro. Over de stijl heb ik nu ook wat beter nagedacht, de stijl van Audermars Piguet (de royal oak) en Hublot (de Big Bang) trekt me wel aan. Deze horloges liggen natuurlijk mijlen ver weg van mijn budget, maar kennen jullie horloges die een beetje in die lijn van ontwerp liggen en ietwat betaalbaarder zijn?