Aanschaf nieuw horloge

Al een tijdje lees ik als horlogeliefhebber dit leuke forum maar tot nu toe niet erg actief geweest. Nu ik zelf op zoek ben naar een nieuw vintage achtig horloge met een moderne look loop ik een beetje vast.
Mijn selectie tot nu toe is uitgekomen op:

1. Longines Legend Diver
  2. Nomos Club 40mm met crème dial
  3. Oris big crown swiss hunter.

Ik heb nog niet het idee dat ik HET horloge heb gevonden. Wat vinden jullie en welk merk zie ik over het hoofd. Prijsindicatie tussen de 1.500 en 2.000 euro.

Tudor Heritage Chrono? Wel ietsje duurder maar super mooi vind ik.

Blauw met wit zou mijn keuze zijn.
even schuim op de mond afvegen (tu)

Ik kan bevestigen dat dat een goede kerstaanschaf is!!!

Tedvdm uploaded this image to

Ik heb sinds kort n Legend Diver en ik vind m helemaal geweldig! Of wat vind je van de Tudor Ranger? Fijne dagen!

Nomos club is echt (tu) en imo zwaar ondergewaardeerd.

Misschien een stomme vraag maar waarom geen echte vintage, in die budget range is er echt veel moois te koop…

wat dacht je van een Heritage BB http://bit.ly/1zWAGfJ ? heb deze laatst in het echt gezien, en is echt een beauty, de blauwe trouwens ook, kan nog geen keuze maken…

Of een Pelagos

Wat is dat toch een mooi horloge. Zou niet weten te kiezen tussen een Pelagos oen een rode BB Heritage…

De Oris Bc4 retrograde day, is dat niet wat?

Of deze, automaat en eigen manufacture uurwerk.

Pan europ

Goedemorgen,
Bedankt voor de reacties. Ik heb weer input om wat verder te kijken. De Tudor’s vind ik idd heel mooi met zijn boven budget en eigenlijk zoek ik iets zonder bezel omdat ik al een Glycine Combat Sub en een Steinhart OVM bezit. In de Alpina en de Oris die door jullie worden aangeraden ga ik me zeker eens verder in verdiepen. Aan een echte vintage heb ik ook gedacht maar ik heb er een aantal gezien die toch wel heel gebruikt overkwamen en waarvoor toch de hoofdprijs werd gevraagd.

Misschien iets uit de Mido Commander lijn.

Succes in ieder geval.

Elf.