Aanschaf nieuw klokje

Beste forumleden,

al een aantal malen ben ik bezig geweest met de aanschaf van een wat duurder horloge, althans voor een 20 jarige duur.

Een Breitling Superocean Heritage chonoraph 46mm al een paar keer om gehad en steeds zitten twijfelen om de aanbetaling en bestelling te doen. echter ik denk dat het als student een verkeerde uitstraling geeft. Vandaar dat ik heb besloten mijn budget bij te stellen en te kijken naar een wat aangenamer geprijsd horloge.
en tevens een wat klassieker horloge te zoeken

Nu in de planning
-Meistersinger Scrypto 43 mm
-Frederique constant runabout Chronograph

De eisen/wensen zijn:
Minimaal 42 mm
automaat
Liefst met Chrono
zichtbodem.
lederen band
Liefst vouwsluiting
max 2000 euro

Nu heb ik twee vragen aan de experts onder ons,
zijn er mensen die nog andere merken kunnen geven of modellen die voldoen aan de eisen/wensen?

2e vraag is, is het gek om te proberen om korting te krijgen, of bijvoorbeeld een watchwinder erbij te bedingen? of is dit in de horlogerie niet gebruikelijk?

Ik stel deze vraag omdat ik niet echt thuis ben in het kopen van een wat duurder horloge.

Dank voor het lezen en hopelijk komen er een aantal mooie racties.

Groetjes

Sven

Korting altijd proberen, lukt vrijwel altijd.
Breitling Superocean Heritage chonoraph blauw in 46 mm heb ik al vaker om gehad, en heel eerlijk, voor mij de enige echt mooie breitling (maar mijn broer heeft hem al, naapen doe ik niet, maar ik mag hem soms lenen), wel duur voor een student, maar zeker niet te gek.
Bovendien houdt hij behoorlijk zijn waarde.

Beste Sorcees,

dank voor de input.
Hij komt met de band die ik wil op 4080. ik zou zeker niet de enige zijn met een duur klokje op school. Echter gaat het om mijn uitstraling, vandaar dat ik mijn budget heb bijgesteld. het zou wel kunnen maar voor nu vind ik het te veel geld.

Nogmaals dank!

Groet

Sven

Persoonlijk zou ik toch voor de Breitling gaan. Uit je verhaal lijkt het mij dat dat ook eigenlijk het horloge is wat je graag wilt, daar zou ik dan geen concessies op doen.

Zelf ben ik in het bezit van een Colt2 die, ondanks dat hij vrijwel geen polstijd krijgt, prima bevalt. Is ook een tikkie goedkoper dan de Superocean, maar ook heeel mooi…

Ik heb zelf de ervaring dat een korting best te bedingen is, zowel in geld of als bijvoorbeeld een extra band. In ieder geval altijd proberen, nee heb je, ja kun je krijgen…

Sven wat bedoel je precies met uitstaling van het horloge?

Als je + 4000 euro te veel geld vind dan moet je het niet uitgeven, ik vind het ook heel veel geld en zeker voor iemand van 20, maar ja ik kan alleen zeggen verdiep je voorlopig even in horloge merken, koop een horloge jaarboek lees hier en op Watchuseek, want er is zoveel moois te koop, dus ik zou het lekker rustig aan doen.

Ik zou gewoon een goede tweedehands Breitling proberen te vinden, dat moet zeker lukken.

Enne, wat heeft het ermee te maken of je student bent of niet? Gewoon een kwestie van smaak toch? Anderen spenderen hun geld misschien wel aan veel belachelijkere dingen.

Ik zou het zeker rustig aan doen en iets goedkopers zoeken. Ik weet niet of je als student al een eigen woning hebt, of op kamers woont. In dat laatste geval moet je rekening houden met je huisgenoten, of het bezoek dat zij ontvangen. Tuurlijk vertrouw je ze, maar 4000 Euro is veel geld en voor je 't weet heeft je klok een andere baas :?
Je kan zo’n duur horloge vast verzekeren, maar dat zal wel prijzig zijn.

S Jansen Schreef:

Beste forumleden,

al een aantal malen ben ik bezig geweest met de
aanschaf van een wat duurder horloge, althans voor
een 20 jarige duur.

Een Breitling Superocean Heritage chonoraph 46mm
al een paar keer om gehad en steeds zitten
twijfelen om de aanbetaling en bestelling te doen.
echter ik denk dat het als student een verkeerde
uitstraling geeft. Vandaar dat ik heb besloten
mijn budget bij te stellen en te kijken naar een
wat aangenamer geprijsd horloge.
en tevens een wat klassieker horloge te zoeken

Nu in de planning
-Meistersinger Scrypto 43 mm
-Frederique constant runabout Chronograph

De eisen/wensen zijn:
Minimaal 42 mm
automaat
Liefst met Chrono
zichtbodem.
lederen band
Liefst vouwsluiting
max 2000 euro

Nu heb ik twee vragen aan de experts onder ons,
zijn er mensen die nog andere merken kunnen geven
of modellen die voldoen aan de eisen/wensen?

2e vraag is, is het gek om te proberen om korting
te krijgen, of bijvoorbeeld een watchwinder erbij
te bedingen? of is dit in de horlogerie niet
gebruikelijk?

Ik stel deze vraag omdat ik niet echt thuis ben in
het kopen van een wat duurder horloge.

Dank voor het lezen en hopelijk komen er een
aantal mooie racties.

Groetjes

Sven

Ik roep het vaker, maar vind het zelf echt een goede tip. :wink:

Koop een catalogus van bijvoorbeeld Armbanduhren of Watch. Sowieso leuk om in te bladeren en dan vind je van alles wat aan je eisen voldoet.

enne 2000,- voor een student aan een horloge,… dat doe je goed. Af en toe betrap ik me dat ik nog steeds euro’s omreken maar dat zijn een hoop guldens! :slight_smile:

Beste Floris,

Ik doe een financiele opleiding, en ik denk dat het bij een eventuel sollicitatiegesprek gewoon niet goed over komt als je een dergelijk klokje om hebt als je voor je eerste echte baan gaat. Toch vind ik hem erg mooi.

@Jurgen, 2e hands is geen optie, ik wil een nieuw klokje aanschaffen. en met student bedoel ik iemand die nog niet werkt (voor vast) die dan gaat solliciteren etc… niet echt een goede uitstraling om met een breitling aan te komen van 4000. zoiets van moet je mij eens zien met mn dure klokje.

@ Ruhler, ik woon bij mn ouders, het klokje zou (welk klokje van de klokjes ik ook koop) in een watchwinder in de kluis komen indien hij niet gedragen wordt. daarnaast hebben we alarm thuis. Verzekeren is zeker een gedachte. ik ga er in ieder geval wel offerte voor laten maken.

Dank voor de reacties tot nu toe.

SJN

Beste Bidle,

toen ik net mijn antwoord tikte zag ik de reactie van jou zijde nog niet terug.
Een catalogus aanschaffen is een goede inderdaad, maar waar haal ik hem vandaan? een Betere Kiosk?

Het is inderdaad een hoop centjes, en dan heb ik het budget nog gehalveerd. 2000 is meer dan genoeg voor een mooie automaat van een degelijk merk.

dank voor de tip,

Groet

Sjn

S Jansen Schreef:

Beste Bidle,

toen ik net mijn antwoord tikte zag ik de reactie
van jou zijde nog niet terug.
Een catalogus aanschaffen is een goede inderdaad,
maar waar haal ik hem vandaan? een Betere Kiosk?

Het is inderdaad een hoop centjes, en dan heb ik
het budget nog gehalveerd. 2000 is meer dan genoeg
voor een mooie automaat van een degelijk merk.

dank voor de tip,

Groet

Sjn

Yep, de betere boetiek of via internet. Google maar eens op Armbanduhren Katalog 2011 of Watch 2011

Succes!

ps. Met dat budget is zeker iets heel moois te kopen!! Je zou overigens ook nog kunnen kijken naar een tweedehands horloge waar de kop van af is.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Wat is er in dat geval mis met de Heritage niet-chrono.
Sportief, stijlvol en binnen budget.

Neem in ieder geval de tijd. Of je het nu over 2K of 4K hebt, het is veel geld, dat je maar één keer kunt uitgeven.

Je zou nu ook alvast voor je zelf een meer jarenplan kunnen maken.
Daarmee bedoel ik, hoe je wilt dat je horlogecollectie er over een aantal jaren uit zou moeten zien.

In ieder geval succes met je keuze.

voor 2000 kan je een super mooie Omega kopen(over het algemeen gezien worden die minder gezien als patser horloge), kijk bij goede juweliers maar kijk ook op internet, er zijn een hoop 100% betrouwbare internet verkoper die nieuwe horloge leveren voor een goede prijs, bijvoorbeeld een Breitling Heritage 46 voor 2370/2150 euro!!

http://lex-watches.com/breitling.html#

(volgens mij een betroubare verkoper toch heren?)

Over de indruk die je maakt met het horloge zal ik me totaal niet druk maken. Ten eerste zien de meeste mensen je horloge niet eens, want het interesseert de meeste mensen niet. Daarnaast kan je hem ook verbergen onder je kleding.

Ik ben zelf ook 20 en heb ook o.a een Breitling Superocean, ik wordt er niet echt raar door aangekeken het enige is dat sommige mensen denken dat hij nep is maargoed laat ze lekker denken zolang jij maar weet wat je om je pols hebt want neem aan dat het uiteindelijk voor jezelf doet. Dus ik zou zeggen: gewoon doen die superocean, anders krijg je zeker spijt…

Wat doe ik verkeerd:S. Al die breitling bezittende studenten hier! Ik ben ook student en ik kan alleen maar dromen van een budget boven de 1000 voor een horloge! Tenzij ik natuurlijk ga lenen;).
Ik zou me niet druk maken over de uitstraling van je horloge (Jack van Gelder zit ook bij de publieke omroep met een Royal Oak:+). Gewoon kopen wat je kan betalen en wat je mooi vindt. En dan inderdaad een goedkoop horloge voor je sollicitatie.
Beslis ook niet te snel. Je smaak kan, vooral als je jong bent, nog wel eens veranderen. Kijk bijvoorbeeld eerst een half jaar/jaar rond op de horlogemarkt. Daarna, als deze Breitling dan nog bovenaan je lijstje staat, gewoon doen!

Gewoon doorsparen.
Voor de EUR1000 kun je veel moois kopen.
Als je doorspaart tot EUR1200 is de keuze tweedehands vrijwel onbeperkt.
Een paar voorbeelden:
Breitling Superocean
Seamaster
Speedmaster (met heel veel geluk een aanvaardbaar exemplaar)
En wat mij betreft de topper voor dat geld:
Een Tudor (Prince) Hydronaut.

Regelmatig een uurtje doorbrengen on www.chrono24 levert waarschijnlijk ook de nodige inspiratie op.

Enne Sven…kijk eens bij Panerai:~…iets je budget bijstellen:o …en als je het kan doen moet je het gewoon doen!!!(tu) en wat een ander vind tja je weet het de bekende :ze kunnen m,n Ko.t kussen>X, ga ervoor!!! veel succes met je nieuw aan te schaffen klok.

Beste leden,

Men heeft mij wel aan het denken gezet, alleen al de sluiting van de breitling op een Pro diver band met vouwsluiting is zo vreselijk mooi. Hij is dan een ruime 2800.
Stel ik ga voor deze, waar denken jullie dan aan om korting te krijgen? bijv een bod doen van 2400 of op een andere manier er mee omgaan?

Kijk eens rond bij Sinn, Archimede - uitstekende kwaliteit, niet al te duur en veel fraaie modellen rond de 42 mm met zichtbodem en chrono.

Voor een vouwsluiting: google Axel Jost

groet
Mark