Aanschaf nieuw (vintage) horloge

Topdocumentatie!

Zo’n 808a blijft toch wel erg tof en nog soort van bereikbaar. Staat hoog op mijn haalbare grail lijst.

2 likes

@wbcoupe Wilko een van me eerste zelf gekochte horloge was een Tissot. Ik kwam je bericht tegen in een topic met een verwijzing naar je Tissot chrono opsomming. Dank je voor het delen heb met veel plezier je stuk gelezen.

1 like

Je zegt dat je dress ook mooi vindt, misschien overwegen een UG polerouter te kopen voordat alle goede exemplaren in verzamelingen zitten…:thinking:

1 like

Een ‘documentje’… en dan met 65 pagina’s op de proppen komen :rofl:

Wel tof Wilko. Heb dat naslagwerk al eerder voorbij zien komen, maar nog gerealiseerd dat jij de schrijver bent :wink:

1 like

Ik zou zoals @wbcoupe zegt een tissot navigator kopen als je een sporty chrono zoekt en ff goed inlezen. Weet er persoonlijk niks van af maar vind ze funky en cool :smiley:

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F323840316299

1 like

Een youngtimer met 26 jaar, de grens van vintage is 25 jaar voor velen, €1795 in Nederland. Even onderhandelen.

+1
€923, Vulcain is een prima merk, de pushers zijn wat aangetast maar de kast is volstaal, niet overgepolijst imo:

De prijzen zijn wat hoog en ik zou er wat voorzichtig zijn, maar chrono24 is prima om je te oriënteren.

3 likes

Chronos met automatisch uurwerk zijn mooi (ik heb er twee), maar in mijn ogen is een ultieme chrono toch wel een handwinder zonder datum…

Veel lezen, kijken en passen als je de mogelijkheid hebt. Zo ontwikkel je een beetje je eigen voorkeur adv de kennis die je hebt opgedaan.

Voor max 1.500 kun je best wel leuk spul kopen.

Jaren 70 chronos zijn over het algemeen wat groter, als je smalle polsen hebt zijn de jaren 50 en 60 dress chronos wellicht een betere optie.

1 like

Een Titus Chronograph in goud, die zijn te verkrijgen vanaf zo’n 400 euro voor een redelijke en een mooie is er al vanaf zo’n 800 - 900 en een hele fraaie zitten ook nog wel binnen je budget

Prachtige horloges imho met een mooie Landeron, zo’n 70 jaar oud en nog steeds goed te servicen wegens nog steeds goed te verkrijgen onderdelen, tijdloos :sunglasses:

5 likes

Hallo allemaal,

Ik heb een horloge op het oog dat ik mooi vind maar wil even gebruik maken van jullie kennis.

Ik heb een heuer chronograaf gevonden met een valjoux 7765.
Ik zie alleen dat het model iets afwijk van de andere Heuer modellen met een 7765.

Ps wat betekend itika staat in de achter deksel.

IMG_20191127_184659

IMG_20191127_184646

1 like

Mooie horloge. Heeft zeker een stijlvolle look als je het aan mij vraagt.
Ikzelf vind het belangrijk dat er een historie bij zit als het om oudere exemplaren gaat (datum laatste service en door wie).
Verder moet je vooral je keus baseren op wat jij mooi vindt, het zal tenslotte (hopelijk) het gros van de tijd om jou pols zitten :slight_smile:

De itika zou ik niet weten. Er zijn ongetwijfeld mensen hier die je dat haarfijn uit kunnen leggen :wink:

Is denk ik niet als Heuer geboren ,:wink:

Wat ik kan zien op het internet is dat Itika in de jaren 70 verbonden was met Heuer met name de Monaco modellen.

Ik zie bijvoorbeeld dat er Monaco’s met Itika op de wijzerplaat voor veel geld aangeboden worden. Op de uurwerken staat dan wel Heuer.