Aanschaf nieuw (vintage) horloge

Goedemorgen allemaal,

Ik ben zelf een beetje aan het rond kijken voor een nieuw horloge te gaan kopen.

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar een Zwitserse chronograaf.

Maar er zijn zoveel merken en mooie modellen op het gebied van vintage horloges.

Nu ben ik benieuwd wat jullie zouden aanschaffen als je een horloge gaat kopen van een bedrag tussen de €1000/1500.

1 like

Wat een brede vraag.

Wat vind je mooi? Dress watch? Funky? Chrono?

4 likes

Heb het even toegelicht wat mijn voorkeur heeft.
Maar vind sommige dress watches ook mooi.

En wat voor chrono model? Sportief? Dressy? Funky? Deze vind ik iig leuk en moeten kunnen met je budget

4 likes

Gewoon in verdiepen tot je een horloge tegenkomt wat je mooi vindt.
Als je aan anderen moet vragen welk horloge je wil, ben je nog niet toe aan een aankoop mijns inziens.

De vintagemarkt is overigens ook vaak een opportuniteits markt.
Ik ben nooit opzoek naar een horloge maar door zoeken kom ik soms een horloge ergens te koop tegen en denk ik, ja die moet ik hebben!

5 likes

Staan wat Seiko chronograven te koop in het verkoopgedeelte.

Deze en een paar andere.

1 like

En met een budget van 1000-1500 euro wil je geen Seiko.

Sorry Seiko lovers :smiley:

3 likes

Mooie dingen hoor en sommige modellen ga je niet redden met 1500 :wink: Kunnen ook erg duur zijn. Maar de Panda die ik poste past mooi in dat budget en is een erg leuke optie imo.

2 likes

Inderdaad heb ook de tekst aangepast dat ik wel een Zwitsers merk zoek.

Maar de getoonde Seikos zijn wel mooi maar zijn denk ik wel minder waard dan €1000 sorry als dat niet zo is

Tuna en Panda die ik poste zijn beide in de 1000-1500 range afhankelijk van staat, band etc.

1 like

Ohh ze zijn er ongetwijfeld in die price range. Maar er zijn er niet zoveel die daar zo’n bedrag op willen stukslaan.

1 like

Wellicht is zoiets wat voor je.
Budget iets omhoog 1500-2000 zit je dan.

Of iets wat er veel op lijkt, dat past wel binnen je budget.

3 likes

Omega Constellation

1 like

Voor dat bedrag zou ik gaan voor een volstalen chronograaf met kolomwieluurwerk zoals een Valjoux 22, 23 of 92. Even zoeken en verder kijken dan de gangbare namen en dan kom je uit bij merken als Richard, Vetta, Tavannes, Cyma of Gigandet/Wakmann uit. Veel waar voor je geld.

3 likes

Een Steinhart Ocean One Vintage…een nieuwe klok met een mooie vintage look.

1 like

Ik zou me even verdiepen in wat de TS vraagt. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Met alle respect maar dit horloge kan echt niet op tegen al die mooie echte vintage horloges die hier genoemd worden.

1 like

In deze prijsklasse zou je naar Tissot kunnen kijken. Ik heb een keer een documentje geschreven over vintage Tissot chrono’s. Misschien zit er iets voor je tussen.
https://drive.google.com/file/d/0B-BuT5xHIR-rWW12dDRsX3JaS0k/view

Valt overigens niet allemaal binnen je budget, maar veel wel. :sunglasses:

3 likes

Moet je even goed zoeken, maar binnen je budget kan je een Speedmaster Reduced vinden. Zwitserse chronograaf ten top, en een vroege met tritium geeft ook nog vintage looks.

2 likes