Na het zien van de Longines Saint-Imier Automaat (met column wheel) heb ik besloten om een ‘vergelijkbare’ horloge aan te schaffen tot ca. € 600,-. Belangrijk: ronde kast, lederen zwarte band, chrono (liefst automaat, maar niet veel beschikbaar binnen de prijsklasse), saffierglas en max diameter van 40cm ivm polsomtrek van ca. 16.5 cm.
Ik zie ook een aantal merken die voor mij minder bekend zijn, maar die qua uitstraling (kwaliteit) wel interessant uitzien zoals Frederique Constant, Christopher Ward, Officina del Tempo en Orient.
Graag suggesties (Longines als uitgangspunt wat betreft uiterlijk :))en evt. ervaring met bovengenoemde (of andere merken in deze prijsklasse) merken uitdelen…ik heb ook de site monsterwatches ontdekt met een groot aanbod Seiko’s met een goede prijs/kwaliteitverhouding (ik vermoed aziatische modellen)…Iemand hier ervaring mee?
Het is ook handig om de zoekfunctie te proberen, daar heb ik dit ook mee gevonden.
Denk ook dat het helpt om een foto te posten, van welk horloge je nu precies in je hoofd hebt als uitgangspunt.
Bespaart anderen zoeken en ik heb wel gezocht, maar een aantal horloges gevonden, die er toch bepaald niet allemaal hetzelfde uitzien.
Overigens, heb je denk ik gelijk, als je aanneemt dat je budget voor een mechanisch horloge (te) krap is.
Denk ook dat het helpt om een foto te posten, van
welk horloge je nu precies in je hoofd hebt als
uitgangspunt.
Bespaart anderen zoeken en ik heb wel gezocht,
maar een aantal horloges gevonden, die er toch
bepaald niet allemaal hetzelfde uitzien.
Overigens, heb je denk ik gelijk, als je aanneemt
dat je budget voor een mechanisch horloge (te)
krap is.
Met jouw wensen een Zwitsers vinden is lastig, imho.
Bij Certina ga je 'm niet vinden.
Bij Tissot zie ik er eigenlijk maar één die, denk ik, een beetje in de sfeer zit van wat jij mooi vindt. Maar misschien is dit het niet voor jou. Ik vind 't wel een mooie klok.
Verder zou je misschien 'ns kunnen kijken bij Junkers of Zeppelin. Die hebben ook veel klassiek ogende modellen met Zwitsers binnenwerk, voor vrij gunstige prijzen.
Ja en anders, je noemt het zelf al, een Seiko via de door jou al gevonden website.
Succes en veel plezier met vinden!
Strela kan ik je aanbevelen. Mooie klok en deze loopt prima! Overigens zijn er verschillende varianten verkrijgbaar met variatie in de dials en wijzers.
Die heb ik idd paar dagen geleden ook gezien, stond ook best mooi :). Nou, na veel wikken en wegen is het deze (voorlopig) geworden, kon het niet laten icm prijs