Aanschaf Omega Seamaster Planet Ocean

Hoi,

Ik wil mezelf binnenkort verwennen met een nieuw horloge.

Nu vindt ik de Planet Ocean of Planet Ocean Chrono erg mooi, maar wie kan mij vertellen waar ik rekening mee moet houden.
Wat betekend bijvoorbeeld het Co-ax uurwerk. En hoe werkt het gangreserve?
Kun je het klokkie dan niet langer dan 50 uur neerleggen?

dank Hein

Hein Schreef:

Hoi,

Ik wil mezelf binnenkort verwennen met een nieuw
horloge.

Nu vindt ik de Planet Ocean of Planet Ocean Chrono
erg mooi, maar wie kan mij vertellen waar ik
rekening mee moet houden.
Wat betekend bijvoorbeeld het Co-ax uurwerk. En
hoe werkt het gangreserve?
Kun je het klokkie dan niet langer dan 50 uur
neerleggen?

dank Hein

Hallo Hein,

Wij stellen ons hier eerst altijd even voor.
Idd,de gangreserve wil zeggen, dat het horloge nog max 40 à 45 uur doorloopt, indien hij compleet is "opgewonden"
Wat betreft de co-axial kijk hier maar

Gr. JanJ.

Ik wil me dolgraag voorstellen, kan alleen niet vinden waar?

gr Hein

Op sommige fora is daar een vast (sticky) topic voor hier niet. Doe het gewoon in dit draadje, dat zal niemand je kwalijk nemen. Op voorhand welkom (goed voornemen dat horloge).:slight_smile:

hans

Ok,

Ik ben dus Hein en woon in het pitoreske Akersloot met vrouw en twee…bijna drie kinderen.
Ik ben 30 jaar en werkzaam bij Nederlands grootste staal gigant.
Naast mijn werk studeer ik Technische Bedrijfskunde wat ik in Mei van dit jaar afrond. Waarna ik mezelf zoals gezegd wil verwennen met een leuk:-) klokkie.

Heb nu een paar Seiko’s waaronder een chrono duik horloge die ik met veel plezier draag.
Tevens een Volvo 850R en een BMW1100S (Motor).

groet Hein

Mijn beste,

Welkom op dit magnifieke horlogeforum. Je zal je draai hier snel hebben gevonden en met het lezen van de verschillende horlogeposten de materie der horlogemagie weten te doorgronden. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Welkom op dit forum! Wellicht kan je ook je voordeel doen met de zoekfunctie op dit forum. Volgens mij is de ‘co-ax’ wel eens langsgekomen. Veel succes en plezier op dit leuke forum:) en echt: het zoeken en informatie vezamelen is net zo leuk als het horloge kopen en dragen natuurlijk.

Groeten, Tom Vreeken.

Mijn beste Tom,

Je slaat de spijker op z’n kop.

Ik ben van plan een ‘Omega De Ville GMT’ of een ‘Breitling Colt GMT’ te kopen.
En welke het uiteindelijk zal worden, “ik heb nog geen idee”!!
Doch het informatie inwinnen, lezen, bekijken, dealerbezoek, Forum, ja zelfs lekker dagdromen, en wat al niet meer, is vrijwel net zo behaaglijk als de uiteindelijke aankoop zelf. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Maar een paar dingetjes is me niet helemaal helder.
Vergeef m’n onwetendheid,

Moet het horloge dan na >50uur opnieuw worden opgewonden en op tijd worden gezet?
Wat ik bijvoorbeeld bij een kinetic zie is dat hij wel stil komt te staan maar dan bij bewegen weer “wakker” wordt!

dank Hein

Mijn beste,

Kort maar krachtig: JA.
Tenminste als je het horloge die 50 uur niet hebt gedragen. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Ja, dat is nou de juist grap van een Kinetic. Een handopwinder stopt als hij niet meer opgewonden is en moet dan dus op tijd worden gezet.

Beste Hein,

allereerst Welkom!

Op de vraag of na 50 uur het horloge stil valt, hier een korte uitleg, misschien heb je er wat aan:

het horloge wind zich op tijdens het dragen, tijdens het dragen produceert het ook een “gangreserve” welke per uurwerk kan verschillen, in jou geval is dit dus 50 uur. Als je je horloge iedere dag draagt hoef je je geen zorgen te maken dat hij na 50 uur stil valt omdat hij automatisch opwind tijdens het dragen. Maar stel je gaat 2 weken op vakantie en laat hem dan thuis liggen, dan wind het horloge zichzelf dus niet op en moet hij verder lopen op de opgebouwde “gangreserve”, als er dan 50 uur zijn verstreken zonder dat hij ondertussen is opgewonden, dan valt het horloge wél stil.

Hopelijk heb ik het zo 'n btje goed uitgelegd? :slight_smile:

hcptdg Schreef:

Ja, dat is nou de juist grap van een Kinetic. Een
handopwinder stopt als hij niet meer opgewonden is
en moet dan dus op tijd worden gezet.

En een automaat stopt dus ook… :slight_smile:

Welkom Hein.
Veel leesplezier.

Als je geintreseerd bent in een Omega. Ik kan hem leveren origineel met garantie helemaal nieuw tegen een scherpe prijs.

Groetjes

Fien,

Voor het aanbieden van horloges heeft dit forum een aparte rubriek:

http://www.horlogeforum.nl/list.php?15

Wel graag even de regels lezen en toepassen.

En even voorstellen kan ook nooit kwaad.

Groeten, Tom Vreeken.

Bravo, dit is NOT done!

hans